Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs

Nei, kom seg aldri opp der til den posten… Kanskje det var den som ble kansellert og lagt ut på billig salg i stedet :wink:

På dagens liste står bimo igjen med 28 K. Siden den er 3 dager forsinket, så er mulig de er helt ute nå, eller ganske snart.

Ja, det skal bli en gledens dag…så trenger en bare litt oppmerksomhet for å få overvekt på kjøpersiden :wink:

Elliptic labs nevnt ifm Xiaomi i artikler på flere språk.

Hvem som vil inn her mon tro?

1 Like

Jeg poster denne meldingen her også (skrev den på finansavisens forum):

RedmiBook Pro virker spennende. Den kommer 25. februar. Kan dette være første gang Elabs-teknologien tas i bruk på masseproduserte PCer? Jeg har lagt ved noen linker med bilder av Pcen.

I link nr. 1 ser vi at PCen bruker Intel Tiger Lake H35-prosessor. Denne ble lansert på CES i 2021. Tror ikke det er noen direkte relasjon mellom Elabs og Intel når det gjelder denne, i så fall ville nok Elabs sendt ut børsmelding når Intel lanserte prosessoren.

I link nr. 1 er det også et bilde av PCen. Og i teksten skriver de @Big Brother of the Industry (altså Lenovo) og skriver: I want to try to break the standard you can’t. Hva refereres det til her? Som det står, har det tidligere blitt skrevet om at Xiaomi nå kommer med noe nytt relatert til “PC-mold”, tastatur, craftmanship og kamera (link 2). Dette med kamera er spennende da det kan være relatert til Elabs. Som det står i link 2, hadde ikke Xiaomi-PCen kamera tidligere (pga cost). Nå kommer den med kamera. Og som man ser av det nest nedereste bildet i link 2, ser det ut til at kameraet ikke er på kanten av skjermen, men PÅ skjermen, eller BAK. Jeg aner selvfølgelig ikke, men dette kan jo være noe nytt, og det er mulig Xiaomi grunnet Elabs-teknologien har kunnet kutte ut noen sensorer og nå kan plassere kameraet bak skjermen. Det er jo Elabs som har gjort at telefonene til Xiaomi har blitt laget uten bezels.

Hvis dette er tilfellet, kan det nok være greit å laste opp litt aksjer før børsmeldingene kommer. Likevel, jeg kommer bare med egne tanker og potensielle muligheter basert på bildene og informasjonen jeg har funnet på nettet.

  1. 叫板行业老大哥 RedmiBook Pro来了 - 知乎 (kinesisk)
  2. 配置大升级!新一代红米笔记本电脑RedmiBook Pro将于2月25日发布 (kinesisk)
  3. Redmibook Pro: Redmi To Launch Notebook With Intel Tiger Lake H35 Next Month – Research Snipers (engelsk)
2 Likes

Jeg håper du har rett, selv om det kan være mange andre ting de refererer til… selv har jeg tenkt at det tar litt lenger tid å få fart i denne enn jeg først trodde, og fikk litt dårlig feeling når jeg leste innlegg på finansavisen forum om Morten Angelil og Einar Greve som investorer ( RE: Elliptic Labs - neste rakett? | Finansavisen Forum )- hvertfall når jeg så hvor treffende det var mtp at Angelil er inne i Bimo Kapital som nylig drev ned kursen… håper ikke Greve plutselig skal ut også med Cipriano AS.

Har fortsatt troen på at Elliptic blir bra når flere oppdager det og de begynner å tjene penger, men har foreløpig plassert deler over på annet med litt kortere tidshorisont, så får jeg følge med og håpe det ikke plutselig går altfor fort i svingene :wink: Vurderer om jeg bør ta ny inngang allerede ved Q4 rapport, tror den blir positiv! Men med Elliptic har jo positive nyheter hatt relativt kort virkning til nå dessverre…

1 Like

Kursen reagerer relativt raskt når nyhetene kommer (den har tidligere gått raskt fra 110ish til 130/140). Dette er nok fordi det er relativt få av de store som ønsker å selge seg ut, så når kjøperne kommer, går det oppover. Jeg tror likevel det må større nyheter til for å få kursen høyt opp en at Xiaomi lanserer nye mobiltelefoner. Vi må nok ha PC-nyheter eller kontrakter med andre selskaper før kursen stabiliserer seg på et høyere nivå. Vi får håpe på en stabil nyhetsstrøm de neste månedene.

Selv har jeg ikke så store forventninger til Q4, det kan godt hende vi blir positivt overrasket, men selv venter jeg på større nyheter enn at inntektene i Q4 kanskje ble litt høyere enn forventet. Det lønner seg nok å være litt tålmodig.

Når det gjelder Q4 resultater har @anon50125742 tidligere nevnt at f eks 3mUSD sannsynligvis kommer med der (ref punkt 1 i innlegget hans), og han tolket det også slik at mobil/laptop/IOT er prioritert, men at det normalt tar 12-18 mnd med PoC studier fra de starter (ref punkt 2 i innlegget hans)… men det er jo litt vanskelig å vite akkurat når de startet, og dermed om det kommer før eller etter sommeren… på lang sikt er dette absolutt en aksje jeg vil sitte i, og har fortsatt en relativt stor del av portefølje stående på denne… bare ville ikke være låst med så mye som jeg opprinnelig hadde :wink:

Vinterstua AS fortsetter å øke. Jeg laster også opp litt mer hvis jeg får sjansen på 90-95

Large Smartphone Manufacturer Signs Software License Contract with Elliptic Labs

5 Likes

Noen som har noen teorier om hvem dette kan være? Tenkte først Samsung, men de produserte 264 millioner telefoner i fjor… så er vel ikke av de aller største?
Oppo? Realme? Vivo?

Honor.

1 Like

Sold by Huawei on November 17, Honor is flying on its own and thinking big. The Chinese manufacturer has set an ambitious target and plans to produce as many as 100 million smartphones in 2021.

Tipper det er Honor😊

4 Likes

https://community-smei.easme-web.eu/articles/eic-coffee-break-laila-danielsen-elliptic-labs-born-be-entrepreneur

Elliptic Laboratories AS: Invitation to fourth quarter 2020 results

Elliptic Labs AI Virtual Proximity Sensor INNER BEAUTY® Shipping on Xiaomi’s Top-Selling Redmi Note 10 and Note 10s Smartphones

1 Like

digi.no: Enda billigere mobiler i mellomsegmentet.

“Etter at kinesiske Huawei kom på svartelista til Trump er det kinesiske Xiaomi som har seilt opp som en veldig stor produsent av mobiltelefoner. De har utnyttet fordelen av at de kan fortsette å bruke Google Services, i motsetning til Huawei.”

Kanskje derfor Honor har skilt seg ut fra Huawei…? Men Xiaomi er vel fortsatt svartelistet etter siste stuntet før Donald forlot hvite hus?

Elliptic Labs Expands to Taiwan and Signs Proof-of-Concept Contract with a New PC OEM

09:36:00 114.00 56,000 OffBook On Exchange

1 Like