Fint om de melder hvis de er i Honor Magic V for da vet vi at den utvidede kontrakten gjelder flere telefoner enn Honor 50- og 60-serien. Magic V er ikke en volummodell, men greit å få beskjed dersom de er i den.
Det er jeg usikker på. Mener å huske det nevnt her inne.
Fikk ikke med meg alt hun sa om børsmeldinger ifm laptop deal, men det var hvertfall sagt noe om at de ikke lenger kan si så mye om de er topp 3 osv…
Det stemmer at hun sa de ikke melder modeller for xiaomi. Det sa hun vel sist på Q3.
Ser det spekuleres i at Apple implementerer inner beauty I iPhone… det hadde nok satt fart på sakene selv om Xiaomi er større…syntes det blir veldig tynn suppe men uansett… spennende år for elabs.
Ser ut som man skal få fylle på litt ved neste lønning også. Ikke meg imot det…Vekstaksjer straffes i markedet om dagen, dog ser jeg risikoen for Elabs som vesentlige lavere enn øvrige vekstaksjer så dette er gavepakke
Spennende med Cirrus Logic samarbeid som blir beskrevet på SV ja
Ser ut som neste Iphone ikke kommer før mot høsten? Men uansett mye spennende før den tid også!
Er litt spent på om de melder noe med Texas Instruments også etter hvert… ser TI har demonstrert en løsning for overvåking av heart rate osv i hjem vha radar sensor… kan oppdage fall til og med! Laila har vel nevnt radar ifm TI, mener det var på Xtrainvestor intervju…?
https://www.ti.com/about-ti/trade-shows-conferences/ces-consumer-electronics-show.html#smarthome
https://www.ti.com/tool/IWR6843AOPEVM
“This EVM enables access to point-cloud data and power over a USB interface.”
Kan PaaS plattformen til ELABS være involvert i skyen?
Innen Automotive har de forøvrig også en video om In-cabin sensing med child detection, det er absolutt noe som ELABS har snakket om!
https://www.ti.com/about-ti/trade-shows-conferences/ces-consumer-electronics-show.html#automotive
men i dette tilfellet ser det ut som de bruker AVDS…
Ledelsen sier altså at Q4 var feil timeing for notering Oslo børs. Nå i Q1 mars er altså riktig timeing. Hva kan være grunnen til dette? Det eneste logiske jeg spekulerer meg fram til er at selskapet går fra å være ett mindre vekst selskap til å bli en større aktør. Intel avtalen kan være der de ventet på men alikevel tror jeg timeingen handler enkelt ø greit at de vet at laptop leverandøren lanserer modeller snart og at de allerede kan forsvare store inntekter i Q4 på dette. Derfor tror jeg vi får en eller flere laptop kontrakter og at den store kontrakten lanseres i modeller på laptop markedet. Så på dette nivået mener jeg selskapet gir oss gode signaler på at timeingen er rett og at vi kan få en positiv tid i møte. Dagens aksjekurs er for meg en stor kjøpsmulighet og tok noe til idag. Glemmer ikke Laila sine ord. Aggresive demand mot Intel fra laptop. Og “more to come on vendors in laptop”
Hun har ikke overdrevet til nå og er til å stole på. Her kommer der meldinger de neste to månedene… har troa på en god melding til i januar.
CFO sa på Q3-presentasjonen at de ikke planla å hente penger ifm noteringen på Oslo børs. Jeg vet ikke hvor dyr den prosessen er? Kan de ha ventet for å nå målet om positiv ebitda i Q4? Vill gjetting fra min side altså.
De hentet penger i september, så derfor har de penger på bok og ikke noe ytterligere kapitalbehov.
Jeg vet. Bare spekulerte i om de utsatte den prosessen for å være sikre på å nå guidingen for 2021.
Når det gjelder den emisjonen var det etter min mening en positiv emisjon. På ett tidspunkt da Holmøy og Laila at emisjon måtte gjennomføres fordi partere krevde likviditet hos sine partnere slik at det ikke er risiko for eller mangel på cash. I den seneste presentasjonen sier de det handler om penger til oppskalering.
Det var en vekst emisjon, og garanti mot kunde ift likviditet og dermed videre eksistens, slik jeg tolker det… Vært mye makrostøy nærmest hele 2021, så var i grunn greit at de hentet penger mens de var sikker på de hadde muligheten, isf når de trenger det og markedet er så “surt” som akkurat nå f eks
Føler meg veldig trygg på at de oppnår dette, hvertfall ut fra det Laila sa på Xtrainvestor presentasjonen når hun viste til den store avtalen med Xiaomi, men også utvidet avtale med HONOR…
Det eneste “problemet” deres er å få tak i gode folk(var det q3 hun sa dette?). Har ståltro på at selskapet vil lykkes.
Tror det også var på Xtrainvestor / Carnegie intervju
Vet forresten ikke om dette er fra offisiell Huawei kanal, men vi var jo en gjeng som prøvde følge presentasjonen lille julaften i påvente av en mulig release
Kom over dette etter innspill fra @anon50125742