Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs

I Q3-21 hadde selskapet 13,4mNOK i customer revenue (opp fra 3,5mNOK i Q3-20). Dette var overraskende høyt, hvis vi skal anta at de ikke har fått noen upfront fra Topp3-kunden som ble signert i begynnelsen av juli. De skrev også kontrakt med Honor for 60 og 60SE, men som @stone sier så fortalte de at de hadde inntekter fra flere vertikaler. Og det de har sagt tidligere, er jo at de vil ta betalt i “porsjoner” på laptop-vertikalen, for ikke å “rock the boat”, som Laila sa.

Spørsmålet er jo hvor inntektene kom fra, og jeg kan bare se 3 alternativer:

• Lisensbetalinger for Spexor (IoT-vertikalen), som ble signert sent i Q2
  • Betalinger (enten lisens eller første “batch” sensorer) fra Topp3-kunde
  • Betaling fra laptop-kunder som selskapet ikke har meldt pga en eventuell non-disclosure agreement

Personlig tror jeg beløpet er alt for høyt for Spexor, så jeg er temmelig sikker på at de har inntekter fra laptop-vertikalen, men fra hvem er et mye vanskeligere spørsmål… :sweat_smile:

2 Likes

Jeg tror det kom inn en del Xiaomi inntekter i q3,men er som dere usikre.
Jeg tenker at 3musd(fra høst 2020)ordren gjaldt et visst antall telefoner gjennom 2021 og at det ble overgått pga solid Xiaomi salg. Mulig det overskytende kom i q3 2021.

4 Likes

Jeg foreslår en ny taktikk: “rock the boat” taktikken :rofl::rofl:

1 Like

Jeg tror du skal la Laila styre taktikken :sunglasses::sweat_smile:

2 Likes

Men de sa fortsatt at de hadde inntekter fra flere vertikaler. Så noe må ha kommet fra enten IoT eller Laptop.

1 Like

Riktig. Og det kan godt ha vært en god del. Det er bare en gjetning fra min side at q3 hadde en del Xiaomi inntekter,kan godt være andre ting. De fikk sikkert noe ved laptop signering,noe spexor,litt honor også tok de seg litt betalt for poc også. De har jo en del poc`s gående.

2 Likes

PoC har de jo hatt mange av hele veien, så jeg tviler på det utgjør noe betydelig beløp. Men jeg vet jo heller ikke hva det er, så det blir jo bare gjetninger herfra, også. :smirk:

1 Like

Ja, det blir jo veldig vanskelig å gjette seg frem når avtaler eventuelt ikke meldes som følge av NDA…
Godt mulig Xiaomi måtte punge ut litt mer som du sier @riskypick … men noe må jo være fra enten laptop eller IoT som @anon50125742 nevner og blir jo selvsagt vill gjetning hvilken kunde som kan ha betalt noe innen laptop i Q3… for alt vi vet kan det jo være flere kunder med lavere volum også :wink:

2 Likes

Forresten, la merke til her om dagen at Xiaomi driver å selger tver i India. Er det mulig at Elabs er inne i de, med tanke på enterprise avtalen?

Tror de hadde meldt dette som DW da ettersom det ville vært en ny vertikal.

1 Like

Aha, hadde vært hyggelig med innpass der. Ser at de har veldig god markedsandel i kina innenfor tv-markedet og de driver å reklamerer masse i India.

Håper på melding i dag :wink:

2 Likes

Spørs om det blir i dag om det blir noe :wink: Hadde vært digg om Samsung var neste i ilden på mobil ja! :slight_smile:

2 Likes

Indeed! Og ja…kjedelig med 24/48 timers regel osv osv

Hva er 24/48 timers regel?

De melder ofte dagen etter lansering av produkter … slik at selskapet kan ta æren selv. Noen selskaper gir ikke rett til å offentliggjøre noe som helst…

Lite å hente fra specen…

Nå var det uansett bare et lite håp, og kan jo fortsatt være ELABS fordi om… Men mest sannsynlig er det nok en annen kunde som har tegnet seg for 7 modeller…

Tilbake til ventingen da :wink:

2 Likes

Alle telefoner har jo en proximity sensor… Så det blir umulig å spekulere desverre. Men håpet lever.

Krysser fingrene for nyhet rundt hjørnet. Skremmende hvor det daler nedover :stuck_out_tongue:

Redmi K50 Gaming: 16. feb.

7 Likes