Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs

Jeg tar gjerne heller TV enn mobil (men aller helst begge) fra Samsung, hadde vært fint med enda en ny vertikal med høyere sats per enhet! :slight_smile:

Jeg har også sett noen HP linker, samt likes fra ELABS ansatt både på HP og Dell… tror nok de blir annonsert etter hvert, men fokus har vel vært mest på Lenovo ettersom de signerte først og ønsket å gå bredt ut…

Uansett veldig spennende tider i år! Til tross for makro!

Er det forøvrig noen som skjønner hvorfor det ofte er en delay på kursutviklingen på ELABS?
Det var jo en forsinket oppgang litt etter Q4 rapporten 10 mars i fjor, og forsinket oppgang etter laptop deal i sommer… kan også se at selv om den hoppet opp den dagen Intel nyheten kom 15.12, så gikk det noen dager før den nådde ATH 21.12…

Sikkert mange som har kjøpt på vei opp forrige gang uten å sette seg inn i case som har en “ut så fort jeg går i 0” mentalitet. Så den må kvitte seg med alle disse på vei oppover. Så klatrer den sakte men sikkert etterhvert som disse selger seg ut :slight_smile:

4 Likes

Qualcomm skal satse på IoT også… Snøballen vokser!

OG! Angående laptop, første laptop ut med Snapdragon 8cx gen 3 er Lenovo ThinkPad X13s

ved 37:48 seier Luca Rossi fra Lenovo
“with the snapdragon technology, this new thinkpad integrated a communication bar with a 5 MP camera, with AI based auto framing, presence detection for faster login, power management and privacy.”
Og ja, det kan være fysisk HW… men det ville vært smør på flesk når ELABS sitter i CPU og har samarbeid med Lenovo :wink:

3 Likes

Det var en på SV som hadde et godt poeng her… var det bare en typo fra Laila, eller jobber de også med L14 modellen? :wink:

4 Likes

Åjåjåj, snuser det frem fler DW’er her? :slight_smile:

1 Like

Never know… men er jo rart om de skal melde hver enkelt modell på Lenovo fremover også? De har jo sagt i Q2 at Lenovo ønsker ELABS i alle modeller ila av 2023 eller noe sånt…

2 Likes

Det står også i børsmeldingen fra Enterprise-avtalen:

"This agreement is for Elliptic’s AI Virtual Smart Sensor Platform and covers the OEM’s mid-tier high volume commercial laptops across multiple models."

Sammen med Lailas utsagn som du nevner over, så jeg tar det som en selvfølge at de kommer i flere modeller fremover, som vil gi en jevn og økende flyt av inntekter de neste kvartalene.

Husk også at Lenovo uttalte i gårsdagens pressemelding:
"Working with Elliptic Labs and utilizing their AI Virtual Smart Sensor Platform will not only redefine how we introduce human presence detection into our laptop portfolio, but it will also lay the foundation for unlocking exciting new features in our smart devices for home and office.”

De bekrefter jo det Laila har sagt tidligere, dette skal implementeres bredt i Lenovo-systemet fremover og nye features kan og vil komme. Men først skal de “redefinere” human presence-funksjonen i laptop-porteføljen sammen. :wink:

2 Likes

Jeg vil tro de melder første laptop/tablet som kommer med Snapdragon, siden de vektla Intel såpass mye i gårsdagens børsmelding. Det er heller ikke utenkelig at de jobber med noen andre på Snapdragon-chipen, det vil vise seg… :slight_smile:

Men er enig med deg i at de sannsynligvis ikke kommer til å melde hver enkelt laptop fra Lenovo fremover. Vil jeg tro i hvert fall :wink:

2 Likes

Her tok det 3 uker og litt mas før jeg fikk svar :stuck_out_tongue:

2 Likes

Tipper de melder de fleste laptops nå i starten, og er det flere samtidig så samler de kanskje opp i en melding? De er nok utrolig stolte av dette, og vil være kursdrivende om de popper opp i hver laptop fremover, så dette blir nok meldt.

3 Likes
3 Likes

Er det forresten noen som har sjekket ut samarbeidet med AMD?
Om ELABS skal inn i ALLE Lenovo laptop-modeller, så hadde det jo vært fint å bli kompatibel med AMD ila året hvertfall :slight_smile:

1 Like

Laila har uttalt muntlig at samarbeidet med AMD går veldig bra, så det er nok bare et tidsspørsmål før vi får en offentliggjøring lik de vi har fått på Qualcomm og Intel :ok_hand:

4 Likes

Det blir en ekstremt spennede Q4. Gleder meg. Tenker at Xiaomi avtalen må være betydelig økt. Så er det om noe fra Honor kommer på Q4 eller om dette blir løpende fra Q1 og utøver. Lurer også på om noe av laptop nå havner på Q4, eller om dette også blir ifrå Q1 og utover.

Tror uansett mange blir tatt på sengen av Elabs nå, for har tro på betydelig bedre Q4 enn tidligere:)

2 Likes

Elliptic Labs: Presentation in relation to up-listing to Oslo Stock Exchange

4 Likes

“we have received quite international attention, and some of the compliance measures for these fonds needs us to be on the main list” :grin:

4 Likes

Alt på track. Helt strålende ! :star_struck:

2 Likes

Altså dette blir så stort det

5 Likes

Nå fikk jeg ikke med meg alt, siden jeg prøvde å jobbe samtidig… men Lars gjentok jo at de ikke har planer om å hente mer penger, virket nesten som de ikke tror de NOEN gang vil trenge å hente penger… så hvordan skal disse store internasjonale fondene komme seg inn når det er lite aksjer til salgs? Her må de nok by høyere om det skal ha litt volum :wink:
Men de stresser nok ikke heller i markedet som er om dagen… så vi får ta tiden til hjelp.

Hørtes forøvrig ut som Laila mener de kommer til å børsmelde en del modeller på Lenovo etter hvert som de kommer inn :slight_smile:

2 Likes

I tillegg synes jeg de presiserte at de ser stigende prisnivå på hardware sensorer i pc markedet som igjen indikerer at Elliptic kan ta høyere pris for sin software. :+1: De jobber veldig tett både med Intel, AMD og Qualcomm og da dekker de 99% av PC markedet. De sa også at det var kunder av Intel som hadde pushet på for at Intel skulle implementere Elliptic i CPU. Slik jeg forstår det er da Elliptic på god vei til å bli standard i alle PC Laptops via CPU implementasjon både hos Intel, AMD og Qualcomm.

4 Likes