Ja hun sa jo det. At kundene har presset Intel “pushed” Intel to work with us:heart:
Virker som de var rimelig smilende når det gjaldt Q4 også. Hadde det ikke vært denne krigen så hadde jeg gått all in…
Ja hun sa jo det. At kundene har presset Intel “pushed” Intel to work with us:heart:
Virker som de var rimelig smilende når det gjaldt Q4 også. Hadde det ikke vært denne krigen så hadde jeg gått all in…
Synes også hun veldig mange ganger nå snakket om at vi kan pushe denne softwaren ut til enheter “OTA”. Dette har hun blitt spurt om på andre Q før, og mener hun da svarte at det selvsagt var mulig men ikke noe de hadde gjort eller tenkte på. Men kanskje siden hun nå plutselig snakker varmt om dette, så er det planen med flere av Lenovo modellene som nå lanseres? T14 skal få den først, og etter en varm mottakelse så dyttes den ut til en etter en av modellene?
Ja, la også merke til at hun nevnte over the air update! Vet ikke om de vil implementere det på allerede solgte enheter, men det kan jo plutselig annonseres modeller som allerede er i markedet, uavhengig av launch/lansering… Dette blir bra!
En ting er å «like», men å dele slikt begynner å ligne noe! Hun spiller er småfarlig spill hvis det IKKE går bra i PoCen med HP …?
«Over the air» update…
Litt av en spesifisering. Hva er alternativet?
Bare for å gi litt mer kontekst til artikkelen. Det er marketing director i Elabs som har skrevet et innlegg hvor han tar utgangspunkt i HP-sjefens utsagn. Dette har Laila delt videre.
I mine øyne er det tydelig at de har noe på gang med flere kunder, og det er naturlig å tro at HP er den neste store kunden som vil bli offentliggjort. Det blir bare spekulasjoner, men det var det med Lailas små likes på Lenovo-sjefens innlegg også… Jeg tror heller ikke de hadde delt en artikkel med HP-logoen klistret over hele toppbildet, dersom de ikke har planer om å gå videre med dem.
En offentliggjøring av en bred avtale med HP vil være nærmest den ultimate derisking av selskapet, og noe som står høyt på min “ønskeliste”. Og det er langt fra urealistisk, og kan egentlig tikke inn når som helst.
Artikkelen kan forøvrig leses her: HP CEO says we're still in a PC boom, and his company's record sales prove it - MarketWatch
Sjekk den stillingsbeskrivelsen til Chris Huang i HP da:
• Lead an N+2 strategy team of senior technologists to bring multiple technologies together for the broader commercial PC ecosystem and experiences.
• Drive innovation. Envision, establish, and implement N+2 strategies by identifying product unique value propositions across markets and bridging aggressive new technologies.
https://www.linkedin.com/in/chrisychuang/
HP er next up, ingen tvil
Leakedin leverer som alltid
Tror dere at SB1, DNB og/eller Carnegie snart kommer med en oppdatert analyse ifm overgang til hovedlisten?
Edit: det er vel bare SB1 og Carnegie som har gitt ut analyse tidligere? Kan det være DNB kommer med noe siden de nå står på listen på ELABS sine hjemmesider?
Jeg tipper det kan komme oppdaterte analyser basert på Q4-rapporten, spesielt hvis den overrasker på oppsiden.
Det gikk vel rykter om at Kongslie (SB1M) var veldig imponert over Intel-avtalen, men at det ikke ville gi utslag på kursmålet der og da. De har også beregnet at selskapet skal vise profitt fra 2022, samtidig som selskapet fort kan vise seg å være profitable allerede fra 2021. Hvis selskapet nå viser at de ligger foran skjema, og at de har et godt rasjonale for hvordan de faktisk skal oppnå 500mNOK i revenue i 2023, så tror jeg det er sannsynlig at de oppgraderer. Samtidig kan nok makroforholdene gjør at de tar ned multiplene (slik de gjorde med NOD), men de er jo ganske lave fra før, så det er vel grenser for hvor lavt de skal sette kursmålet. Eventuelt venter de med oppgraderingen til det kommer en ny PC-deal.
Carnegie har jo lagt til grunn at de skal ha inntekter på 275mNOK i 2023, såvidt jeg husker (EDIT: 286m var eksakt, takk @stone), så de blir jo nesten nødt til å oppgradere kursmålet etter hvert.
DNB har jo et par store fond som har investert i Elabs (SMB og Disruptive Tech), så de tar nok ganske sikkert opp dekning med et optimistisk kursmål etter Q4-rapporten.
EDIT: Ja, jeg tipper de nå står på listen fordi de har planer om å ta opp dekning. Disruptive Tech kom jo inn i emisjonen i høst. Litt usikker på om SMB kom inn da, eller om de har vært med lengre. Men det er ganske åpenbart at de vil ta opp dekning i løpet av våren.
Markedet er vel 1-1,8 milliarder dollar. på laptop.
Min bror spurte meg hva de kan klare av dette.
Jeg tipper de tar halvparten av markedet innen to år. Så da havner de fort på 2-4 milliarder på laptop. Om det viser seg at HP og Lenovo signer…ja da henger de andre ganske lett seg på. Så lenge det ikke er for masse oppstarts problem. Lenovo krever kvalitet i alle ledd. Der har i mange år vært den laptop man kjøper om man er ute etter kvalitet.
Godt poeng at de sikkert vil avvente til etter det
Fartin: Halvparten på bare to år? Da er 2-4 mrd for lite gitt de tallene du skriver der. Uansett, 2-4 mrd er alt for høyt. Du bruker å være relativt optimistisk
Capaz: Selskapet har guidet med positivt EBITDA for 2021. Overskudd fra 2022 (så at de er profitable fra 2022 vil vi nok se)
Sorry, jeg la på ett år for mye på begge to.
Jeg mener SB1M har estimert at Elabs vil være profitable fra 2022, men at selskapet fort kan være profitable allerede fra 2021.
Ja asså det tar tid å få implementert. Men om de lander 2 avtaler til i år.
Selv om markedet er 1 milliard dollar. For å ta det laveste estimatet. Man får aldri skifta ut alt. Men klarer de de tre store. Så ligger det vel mellom 2-4 milliarder kroner i potten der? Implementering 1-1,5 år etter kontrakt?
500 Mill har de greit inne kun med Lenovo’s nylanseringer. Litt dumt at Lenovo akkurat har lansert nye modeller. Hvor ofte gjør de det? Hvert år? Hvert andre år? Ta for eks t14. Ny modell nå. Hvor lang tid vil denne modellen være i salg før de lanserer en ny t14.
Om Lenovo alene gir 100 Mill solgte X 6 kroner.
600 millioner.
HP Dell? Ca 600 millioner til sammen.
Ok såvidt over milliarden med 3 avtaler?
Som det såvidt var diskutert her i går har de mulighet for å komme inn uavhengig av lanseringer, da det kan legges inn som OTA (over the air) update Laila nevnte slike updates i presentasjonen i går!
Husk den hyppig nevnte “OTA” setningen på børspresentasjonen. Tror det er sannsynlig fordi Lenovo modellene som nå blir lansert oppgraderes med presence detection
Ja men de har vel lansert med en hardware sensor allerede så ingen vits å aktivere begge eller tenker du at dette er funksjoner som ikke finnes på de allerede lanserte PC? For eks at den slukker strømmen når man går bort osv…
Men har de lansert med hardware sensor?