Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs

Får se om vi kommer med i disse

4 Likes

Elliptic Labs: Invitation to Q4 and FY 2021 presentation

5 Likes

Noe nytt om disse 7 mobilene som kommer med IB?

1 Like

Kanskje vi aldri får børsmelding angående de 7…

Fullt fokus på laptop fremover nå :wink:

2 Likes

De har flere modeller som ikke er announced. Det er ikke noe nytt. Xiaomi 12 er et eks

2 Likes

Ja, jeg vet… meldte vel heller ikke Mix4 enda du fant i kinesisk spec at den hadde ultralyd.

Men synes det er rart om Xiaomi skal ha så streng NDA at de ikke engang på liste modeller opp der når de har signert Enterprise avtale, så har antatt det kun gjaldt børsmelding mtp Mix4 og Xiaomi 12.

Og personlig orker jeg ikke bruke mer tid på spekulasjoner innen smartphone segmentet :wink:

1 Like

Mens vi venter på Q4 rapporten…

Elliptic har jo et samarbeid med Infineon på radar chip i tillegg til mikrofon

Kom over en litt eldre video fra Infineon som var litt stilig
“How Radar Technology from Infineon Revolutionizes Human Machine Interfaces”

3 Likes

Kjør da elabs!

4 Likes

Bygger seg opp til morgendagen …for så å dale ned i etterkant. Som vanlig :unamused:

1 Like

Godt du holder beina på jorda @steve1. :wink:

1 Like

Ser ingen grunn til å selge skinnet før bjørnen er skutt :wink: Elabs er og blir en suksess, men det er ikke gitt at akkurat Q4 gjør den store forskjellen. Hvis det blir såvidt i positiv EBITDA for året, så tror jeg det er mye skuffelse. Virker å være veldig høye forventninger om at vi soper inn kronasjer allerede nå, Ting tar tid.

5 Likes

Det har du helt rett i. Det er langt viktigere for meg at de opprettholder guidingen for 2023 på 500mNOK i revenue, enn hvilket tall de presenterer i revenue for Q4.

Samtidig så håper jo jeg som investor at flere skal få øynene opp for selskapet, og det er klart at en kombinasjon med børsnotering, bort fra Growth, et eventuelt rekordresultat og at selskapet faktisk skulle klare å tjene penger i 2021, er en veldig fin kombinasjon for å få litt mer oppmerksomhet rundt selskapet.

Men in the long run vil selskapet få frem verdiene, det er jeg helt enig med deg i.

6 Likes

Der fleste som er inne i denne er vel ikke inne for Q4 resultatene men hva som kommer fra Lenovo ++ og mobil fremover. Vi fikk lenovo nyheten midt i den Værste Ukraina krigen… så den gikk nesten ikke på de nyhetene. #justthebeginning.
Alle vekst aksjer stiger idag. En slags lettelse over mindre krigsfrykt kanskje… jeg vet ikke.

Jo flere avtaler vi får jo mindre blir nedsiden fra disse nivåene. 1-2 gode meldinger i måneden fra selskapet i 2021. 2022 fortsetter i den takten. Hvor mange andre selskaper leverer sånn?

2 Likes

Alle vekst aksjer eller alle grønne aksjer? Tror det er litt fortgang i det grønne skiftet som en del av planen for å frigjøre seg fra russisk gass som kan drive de grønne aksjene… samt at når oljepris går til himmels, så vil alternative energikilder også bli mer ettertraktet…

2 Likes

Hva forventer folket i morgen da? Jeg forventer tall “som forventer” og at markedet dermed sender aksjen noe ned siden den steg så kraftig i dag. Men så forventer jeg svak jevn oppgang etter dette (gitt alle andre ting stabiliserer seg). Noen som tror på noe overraskelser ene eller andre veien?

1 Like

Slettet

Prøver å ikke forvente så altfor mye… Men tror nok garantert at de klarer positiv EBITDA, og kjenner at jeg blir litt skuffet om vi ikke er på 40 Mill tallet… Men er jo så vanskelig å vite hvor mye som kommer med i Q4, og om laptop inntekter for det meste har sklidd inn i Q1… håper på 50+ Mill :wink:

1 Like

Lave forventninger er det beste. Jeg har stort sett blitt skuffet over kvartals presentasjoner nesten uansett hvor godt ett selskap har levert.

3 Likes

Ja, kan jo være jeg legger for mye i børsmeldingen om enterprise avtale med Xiaomi også… spent på fasit i morgen :blush:

1 Like

Tviler på de får alt i Q4 i en enterprise avtale. Men det blir vel for antall produserte telefoner.

Det viktige er at Xiaomi ønsker å utvide kraftig. Samme med Lenovo. De vil implementere kraftig.
.ikke rart det ble litt uro hos HP Dell osv når Lenovo gikk såpass all inn.

2 Likes