Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs

Ja, det vil jo ramme hele verdensøkonomien om Kina også skal sanksjoneres… Bare sanksjonene mot Russland og evt motsanksjoner kan jo fort føre til stagflasjon osv osv…
For hele verdens skyld får vi håpe de snart kommer frem til en diplomatisk løsning…

1 Like

På kort sikt kan det bli veldig stygt med Kina-sanksjoner, men så kommer vel både HP, Dell ++ inn og leverer gode inntekter på sikt! Bosch har masse innen IoT.

Laila går på 12:55 på AI seminar i morgen.

2 Likes

Jeg blev skuffet over, at året kom ind under 40 MNOK, men det er jeg ikke sur over. Jeg er sur over, at ledelsen melder unødvendige løfter ud, som de ikke engang kan holde. Tilliden til ledelsens udmeldinger har fået en stor ridse i lakken, og det er i min optik også grunden til, at aktien straffes… ikke de meget svage tal. Om to år er det ligegyldigt, om ELABS lavede 34 eller 40 MNOK i 2021, men det er ikke ligegyldigt, at vi ikke kan stole på ledelsens kommunikation.

De har levert på absolutt alt ellers, de har ikke guidet inntekter, kun positiv ebitda, og dette ble ikke nådd pga en enkelthendelse.

Syns folk overdriver ass…

8 Likes

Elliptic Labs lanserer på smarttelefonene Xiaomi 12 og 12 Pro

12 Likes

Er vi også med her i morgen med den nye “7 telefoners kontrakten”? :slight_smile:
[Invitation] Galaxy A Event: Democratizing the Latest Galaxy Innovations For All – Samsung Global Newsroom

3 Likes

Ja, det er vi

1 Like

Noen signaler på at vi kan være med hos Samsung?

1 Like

Var noen som skrev en post på Shareville om noe lovende Samsung patenter. Så det er selvsagt halmstrå, men alltid gøy å følge litt med å prøve å finne DW før de meldes :slight_smile:

1 Like

De samarbeider jo med Samsung, men vi har vel aldri blitt klok på om det er innen smartphone eller smart TV?
Når jeg sjekket litt rundt nye Exynos chipper før lansering av S22 følte jeg det var veldig fokus på økt AI kapasitet. Ser også at det benytter ARM Cortex kjerner, og ELABS har jo samarbeid med de også. Så kan alltids være…! Vi får se…

3 Likes

Sagt på en anden måde: Det eneste, de lovede, kunne de ikke holde.

Vel, hadde notering blitt utgiftsført i Q-3, så hadde de klart det. Så du kan egentlig bare tolke det i verste mening om du vil. Helt opp til deg.

1 Like

Er det lagt ut noe video av Redeye Artificial Intelligence Seminar 2022 eller er det noe feed man kan se? Presentasjonen 12:55 CET idag.

Derfor den holder seg i pluss i dag? :sweat_smile:

Imponert og litt overrasket over at det holdt inn i dag! Har vi sett bunnen for nå og kan vente en fin og oppadgående trend, mon tro?

1 Like

Den som lever får se (: tror 2022 blir et år med rockenroll for Elabs!
Kan gjerne være disse nivåene enn stund til for min del, kjøper gladelig på disse nivåene.
Intel, Lenova, Amd, u name it, alle de store er ombord.
Min største bekymring er et tidlig oppkjøp av selskapet.
Mye vil ha mer.

2 Likes

Vet vi om det kom opp noen spørsmål under q4 om selskapet har fått noen bud ennå, når det gjelder oppkjøp?

1 Like

Krysser fingrene for at krigen stopper og at vi får en fredelig og mer forutsigbar tid fremover.

Oppkjøp: Har vel vært lite prat og spekulasjoner om det. Bør i så fall være dyrt ettersom de har fått gjennombruddet i PC.

2 Likes

Tror Greve har en deal ved et evt salg, men tviler sterkt på at de selger på disse nivåene når de vet hvor mye høyere de kan bli priset om få år…

1 Like