Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs

Noe mer info rundt dealen til Greve…

1 Like

Voldsom til baising fra din side, da?

Siden IPO har Elabs levert alt de har lovet, bortsett fra at de ikke nådde helt opp på guidingen. Det er da langt unna verdens undergang?
Laptop som bestilt, mobilavtaler i fleng og fortsatt i rute som presentert for et år siden.

Det virker mer som at du har solgt og ønsker å kjøpe deg inn igjen.

Alt går ikke perfekt hver gang, og noen humper i veien burde du tåle. Og ikke minst beregne inn i aksjer du handler.

3 Likes

Ja, jeg giver ELABS noget berettiget kritik. De skal naturligvis holdes op på indholdet af deres kommunikation - især, når de slår et større brød op, end de kan bage.

Jeg har solgt 50% af mine aktier, og jeg skal ikke købe mere - uanset, hvor billige de bliver. Jeg giver ledelsen mulighed for at genopbygge noget tillid de næste par kvartaler.

Man skal i øvrigt være godt dum, hvis man tror, at andre kan tale prisen på aktier op og ned inde på TekInvestor :slight_smile:

1 Like

Ja, det tolker jeg bestemt i værste mening. Alt andet ville være naivt :). Jeg er stadig glad for mine resterende aktier i ELABS - nu må vi se, om de fremadrettet kan holde, hvad de lover.

“The trick is not to learn to trust your gut feelings, but rather to discipline yourself to ignore them. Stand by your stocks as long as the fundamental story of the company hasn’t changed.”

Peter Lynch

2 Likes

nå er jeg faktisk lei av at du forsøker stemple ledelsen som sviktende i kommunikasjon og ikke holder hva de lover. De har levert på alt de har snakket om. Til og med alt de har hintet til. Så at du driver å vrir å vender på ting for å lage en case som ikke finnes er over grensen. Det har vært sagt flere ganger. De hadde nådd positiv ebitda om det ikke var for noteringskostnadene. Det er bagateller og ikke en uærlig ledelse.

Hold nu kæft

5 Likes

Ledelsen: “Vi får positiv EBITDA!”

EBITDA: *Bliver negativ

Folk på TekInvestor: “Ledelsen har holdt ALT, hvad de lovede!”

:joy::joy::muscle::muscle:

1 Like

Oh lord, har du virkelig tenkt å gjengi den informasjonen i ukesvis? Jeg tror alle som er interessert i aksjen har fått det med seg nå :stuck_out_tongue:

2 Likes

Tror alle har fått med seg hengende agenda over utsagnet også…så får dansken bare holde på :man_shrugging:

2 Likes

Det virker ikke sådan, når man lytter til heppekoret herinde😉

ELABS har ALDRIG gjort noget galt, og INGEN kritik af hverken ledelse eller kommunikation er tilladt😄

Der må kun hausses🙈

Du har ikke vurdert at folk har fått det med seg for leeeenge siden og du oppfører deg som en firåring som ikke får nok oppmerksomhet?

Jeg er forresten enig i at hvor godt ledelsen treffer på guidingen er et godt mål. De bommet her, men ikke akkurat med så mye? Hva er guidingen for 2022? Jeg har ikke sett den nevnt med et ord her.

1 Like

Jeg ser poenget ditt. Men for deg som aksjonær, ville nok kursen sett dårligere ut dersom de på Q3 plutselig hadde endret guiding til “negativ EBITDA i 2021”. Det kunne potensielt fått mye større utslag på kursen for da hadde folk kun fått den beskjeden uten å vite noe om inntektsnivå. De kunne jo også valgt å utsette hovedbørsen til Q2 for å slippe ekstrakostnader i Q4 (og kanskje i Q1). Da kunne de nok fått positivt EBITDA. Men hadde du heller villet det? Uansett, jeg ser poenget ditt og ble skuffet over akkurat den delen selv, men samtidig må man se litt lenger frem i tid.

Hvis ledelsen hadde vært litt “sleipe”, kunne de brukt ADJUSTED EBITDA slik at de tok hensyn for ekstrakostnadene og dermed fått positivt ADJUSTED EBITDA. Det er jo slik mange andre selskap holder på. Da kan selskapet trikse litt og få tallene penere. Spm. er om dette er noe man egentlig ønsker… Se f.eks. på Meltwater.

9 Likes

Selvsagt var det ikke positivt. Det var skuffende. De fleste her er vel enige om det. Men var det så skuffende at det undergraver troverdigheten til ledelsen i betydelig grad? Jeg mener nei.

6 Likes

Jeg var også skuffet over akkurat det… men, bygones be bygones!
La oss se fremover, det er fra nå ELABS skal begynne å tjene i nye vertikaler :slight_smile:

2 Likes

Xiaomi Automobile💥

1 Like

Ble også litt skuffet når det ble meldt negativ EBITDA, men langt mindre enn enkelte folk her og på shareville. Som det ble nevnt ovenfor her, så var det ikke med mye margin. Men uansett, synes det er bra at vi får 2 sider av saken her. Men det blir litt for mye gjentagelse føler jeg. For meg virker det som at mye av det positive har blitt glemt. Det er jo egentlig nå morroa har begynt. Jeg sitter i hvertfall rolig i båten inntil videre, med mindre noe av det fundamentale endrer seg :slight_smile:

2 Likes

De er jo inne hos Bosch, som har mye samarbeid innenfor denne bransjen :sunglasses:

2 Likes

Jeg skal komme med en påstand.

I 2021 regnet jeg ut ca 1-2 positive meldinger pr måned.

Vi vet at POC nærmer seg ferdig stillelse for flere av disse.

Ledelsen sier i Q4: we are expecting more contracts from other producers.

Så basert på der så kan jeg nesten garantere 1 ny laptop kontrakt innen 3-4 måneder og mellom 1-3 i 2022.

Får jeg rett? Hvor er vi da kursmessig?

Lenovo

HP

• 1 annen leverandør topp 10.

Ja hva da? På ett tidspunkt så går det nok opp for markedet at det er i ferd med å bli stort.

3 Likes

En fireårig, der ikke får nok opmærksomhed? Det eneste, jeg har givet udtryk for, er skuffelse over ledelsens kommunikation. Derudover, har jeg gået de folk lidt på klingen, som naivt hævder, at der på ingen måde er noget grundlag for kritik. Hvis det er barnligt, så er jeg nok et barn, ja🤗

Jeg ville hellere have haft, at ledelsen leverede det, de kommunikerede, ja.