Ny betalanalyse.
Ny oppdatering fra Pareto
Another solid quarter expected
In Q3 2019/20E (calendar Q4), we expect group revenue of SEK 1,298m, down 6% y/y, with operational EBIT of SEK 232m, EBIT growth of 19% y/y due to a bigger share of higher-margin games revenue, which we estimate will increase the group operational EBIT margin to 17.9% (11%). We repeat that 2020/21E will be an especially strong year with at least two AAA projects released and Biomutant now likely to fall in the year, which in addition to further sizeable M&A will help the group to close in on the majors. We reiterate our Buy rating with a higher target price of SEK 105 (90). The report is due out 19 February.
Q3 2019/20 preview – key games remain solid
We expect another strong quarter from Deep Silver with revenue up 127% y/y as key games like Metro Exodus, Kingdom Come, Outward and Pathfinder: Kingmaker continue to sell well, supported by the Shenmue III release, although this likely selling less than we earlier expected. Except for Darksiders Genesis (PC), THQ Nordic Games had few releases in the quarter, which is why we expect revenue for the segment to fall by 30% y/y even though Wreckfest and Remnant continue to sell well.
Biomutant – when will it be released?
We no longer expect the game to fall in Q4 2019/20 (calendar Q1) as a release date hasn’t been communicated and lead times should be 2-3 months. Instead, we have it down for release in Q2 2020/21 although Q1 2020/21 is an option as well, as an April-May release looks less crowded with both Cyberpunk 2077 and Marvel’s Avengers being postponed to September and Dying Light 2 not yet confirmed for a calendar Q2 release.
Buy reiterated with a higher target price of SEK 105 (90)
We roll our valuation one-year forward yielding a target price of SEK 105 (90), based on 19x average EV/EBIT 2020/21-2021/22E, reflecting a growth and M&A premium to global peers and Western majors.
Contact analyst(s)
Analyst(s):
Lars-Ola Hellstrom, +46 8 402 5277, lars-ola.hellstrom@paretosec.com
Full Rapport hos Pareto.
Hadde de fått slottet inn Biomutant til våren nå tror jeg det hadde vært gull, men begynner kanskje bli litt sent mtp markedsføring.
Biomutant kommer til høsten. Eller senere, går helt fint sterk pipe.
Det gjør det selvfølgelig. Men mtp på det hvordan høsten ser ut vil spillet selge bedre om det hadde kommet på vårparten.
Spent på volumet her når dnene kommer på steam.
Rart ikke flere her kjøper embracer aksjer, er rimelig nice på disse nivåene.
Nei, vi kjøpte i slutten av november. Da var det nice da! Hva gjør den så nice nå?
Kart over årets Pax East, THQ Nordic med stand. I fjor showcaset de en Biomutant demo, hva vil årets event bringe?
Dette iallefall :
I tillegg har de annonsert at de vil vise Iron Harvest.
De har masse spill pågang som venter nyheter.
Kommer de i Q rapport eller PAX.
- Metro og satisfactory kommer på steam, jeg er veldig spent på hvordan de gjør det.
I 2016 ?
Haha, slutt å skryt du nå, for det regner jeg med du har gjort!
Folk med over 500% avkastning får ikke lov å prate
Hvor mye av det er allerede priset inn?
MCAP 26mrd, resultat på 400-500msek dette året?
Spørsmålet er jo om man tror de fortsetter å vokse. Tror man ikke på vekst bør man holde seg borte fra aksjen. Jeg tror at de vil vokse og samtidig få bedre marginer. Jeg blir heller ikke overrasket om det kommer et oppkjøp eller 2 ( per år ).
Men er ikke det også priset inn. Alle analyser henviser jo til flere kjøp. Nå følger jeg ikke embracer så tett da jeg føler de blir for store, leser stort sett kun analyser og ser over rapportene
Jeg tror ikke alt er priset inn og tror det blir kjekt å sitte med aksjer i embracer i 2020++. Klart de kommer helt sikkert til å bomme på noen spill men det kommer til å være spill som gjør det bedre enn forventet og(som f.eks remnant from the ashes og satisfactory i 2019 ) . Forventer også mye bedre marginer når de kommer med (minst) 2 AAA og flere AA titler det neste året.
De har jo normalt kjørt lang preorder på spillene sine så veldig kjekt hvis dette kommer i mars
Ja, det tror jeg også hadde vært strategisk lurt mtp release vindu. Har et håp om en del info på Pax East nå, de kjørte jo litt gameplay og diverse der i fjor.
Bet meg også merke i dette sitatet : " In November 2019, Experiment 101 said that BioMutant would be released into the wild when it was ready, and that seemed to be soonish, because the team was elbow-deep in the “final stages of polishing.”