Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Embracer Group AB (EMBRAC B)

De viste jo ca 20min gameplay allerede i august 2018 (på gamescom) :slight_smile:

1 Like

Ja, vet det. :wink: Har tatt tid dette! Tenkte mest på at det var sjanser for at de ville bruke messen til formålet, siden de allerede hadde frontet Biomutant der i fjor. Den som lever får se. Uansett spennende å se om det er noe hold i ryktene, og en eventuell mottakelse på spillet!

1 Like

De kjører jo et lite team ( rundt 20 mann tror jeg , var 18 i aug 2018 ) så forstår jo at det tar litt tid hvis de enten utvider scopet eller gjør store endringer i spillet. Satser på at det de har holdt på med er å lage et mer omfattende spill ( uten bugs :wink: ).

1 Like

Da har de startet 3 nye siden 23.jan :

1 Like

De har fått med seg David Durcek ser jeg, prosjektlederen på DayZ. Blir spennende å se hva de kan koke sammen nå.

Har jo solgt litt : https://store.steampowered.com/app/221100/DayZ/

1 Like

image

Noen som vet om det er sagt noe om spiken i OOI i Q1 19?
image
image

Ikke som jeg kan huske. Kan det ha noe med metro exodus & epic å gjøre ?

Ja, det jeg spekulerer i. Var egnetlig på utkikk etter gamepass penger, men denne tror jeg har noe med epic å gjøre. Blir jo rundt samme sum 505 games fikk for Control om man bare tar differansen mellom årene.

2 Likes

Shit, blir travelt den 17.mars :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 Likes

Kult, men desverre lite penger i fysisk distribusjon.

Lite penger er bedre enn ingen penger :wink:

1 Like

Synes det var en god ide. Spillet rundet jo lett 1 mill kun på digital, så burde være rom for greit salg på retail også.

2 Likes

Pipes! Coming to steam soon! Tidenes rick roll. :rofl:
https://www.twitch.tv/coffeestainstudiosdevs
Update III er ute akkurat nå.

Side note : Sam`Story er også ute i dag.

2 Likes

Helt magisk humor på den gjengen der :smiley:

EDIT:

“We’re pretty excited to announce this news to you all and we know a lot of folks wanted it. We don’t know for sure when we’ll be launching here on Steam. There is still some work we need to do behind the scenes to get everything flowing. But this is a priority for us and we’re doing our best. However… we all know how proficient we are in delays. So, I predict Steam launch at 5pm GMT
on Tuesday, 2020
.”

:rofl:

4 Likes

Metro på #2-#4 på GTS :slight_smile:

4 Likes

imponerende for et spill som har vært tilgjengelig på EGS et helt år og vært gratis på Xbox gamepass i over et halvt år!

1 Like

Jeg vil se hvor lenge de ligger der før jeg kaller det imponerende :slight_smile: Viser vel uansett at de titlene som har vært på EGS et år og solgt bra kan selge greit når de kommer på steam .

3 Likes

Tallene fra EGS totalt viser jo at markedsandelen til EGS enda er svært liten.

Tydelig at Epic kjører the long game her, hvor det investeres mye og foreløpig hentes ut lite.

Ja, men ditto er biblioteket MYE mindre. EGS har totalt 220 spill på platformen. Steam hadde 30.000 i januar 2019.
Vil også tro at regelen for fordelingen av inntekt er samme som på Steam, de største spillene står for mesteparten av inntektene, så Metro har solgt meget bra på platformen.

1 Like

Metro holder seg greit på steam enda :

#2 ME Gold edition
#3 ME
#4 ME Bundle
#38 Metro 2033 Redux
#48 Metro Last Light Redux

EDIT: Det er foresten veldig interessant å se alle kommentarene fra folk som har “boikottet” EGS og ventet på release på steam. Tror faktisk ikke Embracer kommer til å ha veldig mange releaser i år som drar inn mer enn Metro.

5 Likes