Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Emisjonskampanje for bryllupsportalen Sijabra

Det er selvsagt greit å være kritisk :slight_smile:
Verdivurderingen er gjort med støtte fra eksterne. Jeg ser ditt poeng om å senke terskelen for en investor ved å tilby en større andel av selskapet - samtidig mener vi at vi har kommet så langt med våre leverandører og brukerbase at verdien er realistisk. Men det gjenstår jo å se, naturligvis.

Vi tåler godt å få spørsmål :blush:
Og så er det naturligvis helt frivillig om man ønsker å bidra til kampanjen.

Det vil jo være opp til den enkelte hvilken størrelse på innskudd de velger, her er det selvsagt også personer som vil støtte opp om idéen uten å gjøre store investeringer - det ligger jo litt i naturen til folkeinvestering.

Jeg svarte på spørsmålet om vår eierstruktur og investering i et tidligere svar, ser alle svarene mine venter på moderator. Vi har tro på konseptet, men vi har ikke personlig kapital til å gjøre større innskudd. Imidlertid arbeider både jeg og styreleder mye for dette prosjektet - det er også en investering.

2 Likes

Heisann, og takk for din kommentar. Emisjonen er det Memoria AS som gjennomfører og den vil selvsagt bli gjennomført etter gjeldende lovverk. Folkeinvest er et verktøy for å gjøre selve tegningen enklere både for oss og investorene, og alle dokumentet er lett tilgjengelig via kampanjesiden.

Vi oppfatter verktøyet til Folkeinvest er gjennomsiktig, og har ikke oppdaget noe som i konflikt med lovverket, selv om dette er en ny metode.

Idèen er jo bra den. @Cirmes kan vel støtte et lokalt foretak siden det var så fint vær her i dag?

1 Like

Bortsett fra at folkeinvest mangler konsesjon så er det helt sikkert i henhold til gjeldene lovverk.

Anyhow.

1 Like

Ser den :slight_smile: Vi har leid folkeinvest-verktøyet for praktisk gjennomføring av emisjon, ikke som en agent som skal hente kapitalen for oss. Men det er selvsagt forståelig at noen velger vekk løsningen :slight_smile:

1 Like

Gode svar så langt.

Har dere hørt med leverandørene om de kunne tenkt å skyte inn kapital?

De har jo alt å tjene på å sitte på eiersiden også?

Skal sies at jeg deltok i en folkeinvest emisjon med wavefoil, og har ingen inntrykk av tjenesten som useriøs. Alt som tar bort inntekter fra pirato er fine greier i min bok.

2 Likes

Og hvorfor “Sijabra” er det bare sammensetning av Si Ja Bra?

Det er en god idé som vi deler :slight_smile: Thomas har en runde blant dem også nå.

Deltar de i samme emisjon på samme måte?

Wavefoil er et spennende prosjekt, det fulgte vi også med på :slightly_smiling_face:

Det gjør de i så fall ja :slightly_smiling_face:

Hehe, ja - det er faktisk det. Det er så rart med merkenavn, det kunne helt sikkert hete noe mer sofistikert, men så har det i vårt marked fått et fotfeste med dette litt merkelige navnet, og det ville være å gi fra seg en opparbeidet verdi å skifte det nå.
Heldigvis for oss kunne det vært en egen tråd her om snodige merkenavn som overlever :smiley:

1 Like

Aldri hørt om denne siden før men ser ikke hva de gjør annerledes enn f.eks Kickstarter?

Kickstarter er forhåndskjøp fra eller rene donasjoner til selskap man liker, men folkeinvest og dealflow er at man investerer i selskapene og blir aksjonær.

Menneh, må nesten si nei takk til denne, dette må være tidenes røde flagg:

2 Likes

Hvordan planlegger dere å få trafikk til siden @GunhildO? :slight_smile: Kan du si noe om hvor mange brudepar som bruker siden i dag? Markedsplasser er jo notorisk vanskelige siden dere må samle både tilbud og etterspørsel. Det ser ut som dere har startet med tilbudssiden først, som mange før dere også har gjort (AirBnB f.eks). Vi hadde nok brukt denne siden da vi lette etter fotograf til bryllupet vårt, så dere er inne på noe :slight_smile:

1 Like

Veldig godt tips til sted å markedsføre seg (takk :ok_hand:t2:). Men tross at vi ikke er tilstede i kvinneguiden, får vi daglig mange nye brudepar som registrerer seg og har 1700 registrerte siste året med beskjeden annonsering. Dette arbeidet skal selvsagt oppskaleres :slightly_smiling_face:

Nå er det vel ikke helt det jeg tenkte på, heller at av 446.000 innlegg om bryllup på kvinneguiden, så er ikke sijabra nevnt i et eneste ett? Det er jo en nesten uvirkelig lav grad av viral effekt når man tenker på at disse bridezillaene går opp i dette temaet med kjøtt og blod.

Når jeg sjekker sosiale media som facebook, instagram og twitter er det også veldig lite spor av aktivitet å se.

1700 registrerte det siste året på en gratis skytjeneste er også en vanity metric som sier veldig lite, det kan være at de registrerte seg, logget inn en gang og aldri kom tilbake.

Hvor mange av disse parene endte opp med å innhente priser fra leverandører? Hvor mange avtaler og kroner per avtale har det resultert i? Hvordan er trenden på disse tallene?

Hvordan er trenden på antall treff på siden, hvor ofte logger leverandører og kunder seg inn, hvor lenge blir de per besøk? Hvor mange kommer tilbake igjen og igjen?

Alt i alt må jeg si at førsteinntrykket er at det er en voldsomt høy verdi som er satt på selskapet i forhold til den gjennomføringsevnen som er synlig å se på internett.’

Det sagt, mye negativt først her:

Men selve siten fremstår slett ikke verst sånn ved første øyekast. Det er visst mange leverandører som er lagt inn, med ganske pen presentasjon. Så det er ikke sånn at jeg sier ideen og konseptet i seg selv er urealistisk.