Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Enad Global 7 (tidl. Toadman interactive)

Nå var Toadman verd 1/10 del av funcom, og annonserte en avtale med omsetning 2x sin egen mcap.
Tipper du hadde sett grei bevegelse i funcom om de hadde sagt at EA ville gi de 2,5mrd for å lage Battlefield Conan.

2 Likes

Battlefield Conan Ancient Warfare Dune Remastered :smiling_face_with_three_hearts:

2 Likes

Ja, det ville ført til ihvertfall 40 % ned.

1 Like

Analys från Erik Penser Bank: https://links.penser.se/f/a/toad_20190808.pdf

2 Likes

Resutlat fra retail launch uke i japan, om noen er interessert

25./00. [PS4] Immortal: Unchained (Oizumi Amuzio) {2019.08.29} (¥6.400) - 1.931 / NEW <40-60%>

1 Like

http://www.gamesindustry.biz/articles/2019-11-27-toadman-interactive-buys-sold-out-for-16-million

Toadman kjører hardt på.

Spennende men stiv prising på Toad.

Solgte som vanlig for tidlig på 19 og har bare en lyttepost igjen :confused:

1 Like

Tja,
Om nordnet er oppdatert med antall aksjer pr nå.

463MSEK
'+ rettet emi 100MSEK
'+ soldout grunderne 49MSEK.

Total MCAP : 612MSEK.

EBIT pr september 37MSEK.

P/E 17.

1 Like

Det er bedre enn Funcom for å si det sånn :stuck_out_tongue:

1 Like

Nå har nok Toadman endel gjeld tenker jeg, men ja.
Og den publishing delen der er ikke å kimse av.
Frontier developments og Team 17 er spennende utviklere det.

1 Like

Hva synes dere om prosjektene Toadman har i pipen?

Jeg er skeptisk, for å si det mildt…

Føler at denne aksjen er hype, men kan sikkert gå en del lenger. Svenskene digger selskap som går på oppkjøpsraid :slight_smile:

Jeg føler ikke CEO i toadman er på samme nivå som de i SF/THQ og det er jo viktig når man kjører en del oppkjøp. Blir interessant å se om jeg føler feil :slight_smile:

2 Likes

Jeg har ikke sååå troen på pipen deres selv, men kjøpene de har gjort virker veldig, veldig spennende.
Markedsføringsbyrået virker veldig habilt, og publishing tilskuddet nå har virkelig potensialer. Som helhet begynner virkelig selskapet å se fullkomment ut. Jeg trenger å se at de kan lage kvalitetsspill (nå har jo forsåvidt antimatter levert populære spill før), da jeg synes Immortal er noe av det mest sjelløse jeg har sett på spillfronten de siste årene.

Selskapet er iværtfall ikke stivt priset pr nå, med potensiale for høy oppside og ting går veien for de fremover.

1 Like

Köpt Toadman idag. Några mer som äger/bevakar?

Slår ett slag för Toadman Interactive.

De känns som Robin håller på och bygger ett nytt Embracer och resan känns inte som den har börjat.

Man har tagit viktiga kliv med att förvärva flera bolag och som de ser ut just nu så har man alla bitar ett bolag behöver: Intern produktion, publishing och marketing.

Inom marketing så kommer Petrol hjälpa till extremt mycket att nå ut till kunderna. Bara I.G.I trailern har över 1 miljon klipp och de är tack vare Petrol.

Det mest spännande förvärvet är helt klart publishern SoldOut UK. De har nu börjat satsa på digitala produkter och kommande 2 år har man just nu 8 digitala produkter som ska ut.
De äger hela varukedjan inom retail distribution/publishing och på alla plattformar. Goda partner med Frontier Developments, Team 17 osv. Digitalt, digitalt/fysiskt, Fysiskt.

Den interna produktionen av spel kommer gynnas av Petrol och SoldOut och skapa enormt mycket bättre chanser att nå ut med spelen. Här är den största risken och uppsidan imo (även om de finns stora dolda världen i SoldOUT.

Just nu har Toadman 24 produkter med olika former av avtal som ska ut inom 2 år.

En kassa på runt 100 msek och en obligation där de kan utnyttja 320 msek. Fler förvärv kommer.

Lite länkar som är aktuella:

Läs även Redeyes senaste analys! De räknar med över 500 msek i omsättning 2020.

2 Likes

Har definitivt rammeverket til å få til noe bra. Spesielt sold out har jeg sansen for, et meget bra oppkjøp. Men, jeg er langtfra overbevisst om at de kan lage gode spill, og det faktum at Leiju? solgte tilbake hele osiris for en brøkdel av innsatsen gjør ikke ting bedre.

Jag är också konservativ till att Leyou säljer bort Osiris projektet. men man kan ju se det så här också. Leyou har ju betalat ut 13 musd till Toadman under 2 år. Så Toadman har ju inte betalat en enda krona för utvecklingen i 2 år av spelet och då har de nog troligtvis varit runt 40-70 pers på spelet under den här perioden.

Således betalar man alltså 2.6 musd för ett spel som utvecklats i 2 år Leyou hade säkert större förhoppningar om spelet. Toadman behöver ju inte sälja lika mycket nu heller för å få ikapp den summan (även om den kommer stiga med hjälp av petrols marknadsföring osv) så de finns helt klart potential även om den hade varit större om Leyou trott på projektet. Dessutom har man nu hjälp att nå ut av Petrol och SoldOut

Får inte heller g lömma bort att Leyou blivit köpt av iDreamsky och de kanske inte vill prioritera de här projekten.

Jo det resonnementet er jeg helt enig i. Risk/reward for akkurat det prosjektet ble veldig mye bedre. Jeg tenker vel forbi dette og til de andre prosjektene og fremtidige prosjekter.
Det skulle vel også lanseres i H1 2020 etter planen, så noe forsinkelser er det vel her også. Men vi får se de egnetlig har brukt tid på når det endelig annonseres :slight_smile:

De har jo også antimatter, som jeg har vesentlig mye mer tro på enn Toad selv og vrakgodset fra artplant (FUCK THEM!).

Men enig at man kan se konturene til et nytt Stillfront/Embracer her.

1 Like

Toadman någon?

Härlig presentation och Q&A med Petrol. Inte svårt och se vilka synergier som kan skapas mellan Toadman Core, Petrol och SoldOut

1 Like