Köpte en post i Toadman, blir spännande att följa framöver!
Ser ut som Toadman ska vara med på någon Pressträff om något den 3e februari 15.00, spännande!
boom. byter namn och nu släpps Osiris släpps i år!!
Breaking news: Toadman har kjøpt kildekoden til Mutant Chronicles og reskinnet det ila en uke
Hell yeah!
Toadman (EG7) är precis så som det ska vara. kaxigt med en stor vision och som vill förvärva !
Toadman (byter namn till EG7) släpper coop-shootern ni längtar efter i slutet på året!
Notat:
1730 ägare Avanza
103 Shareville
Ska bli spännande att följa med på GDC i år!
Köpte igår & idag
Så spennende. Jeg vet om en storfisk fra Bergen som gjerne “investerer” i gamingbolag.
Skal tipse ham🙂
Forøvrig det verste navnet jeg har sett på et spillselskap. Har de gitt noen forklaring til navnet?
Passar nog inte honom då de bara är 12% free float
Hva synes du om den teaseren? Det ser ut som… junk?
“Vad är strategin framöver? Vi kommer definitivt upprätt hålla den här M&A resan. Köpa till oss bra värden, IPn, bolag. De är inget vi tänker sluta med , vi kommer upprätthålla tempot men även den organiska tillväxen”
Jag skulle önska att Funcom ingav ett lika stort förtroende på IR-sidan. Driva bolaget tillsammans med aktieägarna är lite av nyckelordet här
När företagsledningen tillhör gruppen av de största ägarna så ligger det ett fundament av förtroende för bolaget, strukturen och resan framöver. Det ska bli riktigt kul att va med på! . Men man kan ju inte låta bli att filosofera över var Funcom hade varit om de hade en liknande IR-strategi och ägarskap
Funcom var litt slik som dette før økokrim kom og banka på døra. Etter det er informasjonsflyten i selskapet ikke til å kjenne igjen.
Men det skal sies: Svært ofte var slike news som dette 10% opp den ene dagen og 10% ned den neste.
Den teaseren der synes jeg så svak ut. like/dislike ratio er også dårlig på youtube. Det er jo markedsføring dette selskapet skal være så bra på.
Den teaseren er 1/10.
Utover det er det jo en fascinerende kontrast til Funcom sin anti-IR.
Altså, hakket bedre enn MC teaseren? just teasing, synes heller ikke den var spesielt spennende.