Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Enad Global 7 (tidl. Toadman interactive)

Köpte en post i Toadman, blir spännande att följa framöver!

3 Likes

Ser ut som Toadman ska vara med på någon Pressträff om något den 3e februari 15.00, spännande!

3 Likes

boom. byter namn och nu släpps Osiris släpps i år!!

https://www.avanza.se/placera/pressmeddelanden/2020/01/30/toadman-interactive-ab-eg7-offentliggor-speltiteln-evilvevil-project-osiris.html

4 Likes

Breaking news: Toadman har kjøpt kildekoden til Mutant Chronicles og reskinnet det ila en uke :sweat_smile:

Hell yeah!

Toadman (EG7) är precis så som det ska vara. kaxigt med en stor vision och som vill förvärva !

1 Like

Toadman (byter namn till EG7) släpper coop-shootern ni längtar efter i slutet på året!

Notat:
1730 ägare Avanza
103 Shareville

Ska bli spännande att följa med på GDC i år! :ok_hand:t2:

Bra timing på köp idag @xfrox

1 Like

Köpte igår & idag :smirk:

1 Like

Så spennende. Jeg vet om en storfisk fra Bergen som gjerne “investerer” i gamingbolag.

Skal tipse ham🙂

1 Like

Forøvrig det verste navnet jeg har sett på et spillselskap. Har de gitt noen forklaring til navnet?

Skulle suttit längre i första in och utgång

1 Like

Passar nog inte honom då de bara är 12% free float

Hva synes du om den teaseren? Det ser ut som… junk? :stuck_out_tongue:

2 Likes

“Vad är strategin framöver? Vi kommer definitivt upprätt hålla den här M&A resan. Köpa till oss bra värden, IPn, bolag. De är inget vi tänker sluta med , vi kommer upprätthålla tempot men även den organiska tillväxen”

Jag skulle önska att Funcom ingav ett lika stort förtroende på IR-sidan. Driva bolaget tillsammans med aktieägarna är lite av nyckelordet här :+1:t2:

När företagsledningen tillhör gruppen av de största ägarna så ligger det ett fundament av förtroende för bolaget, strukturen och resan framöver. Det ska bli riktigt kul att va med på! :grinning:. Men man kan ju inte låta bli att filosofera över var Funcom hade varit om de hade en liknande IR-strategi och ägarskap :roll_eyes:

2 Likes

Funcom var litt slik som dette før økokrim kom og banka på døra. Etter det er informasjonsflyten i selskapet ikke til å kjenne igjen.
Men det skal sies: Svært ofte var slike news som dette 10% opp den ene dagen og 10% ned den neste.

Den teaseren der synes jeg så svak ut. like/dislike ratio er også dårlig på youtube. Det er jo markedsføring dette selskapet skal være så bra på.

4 Likes

Den teaseren er 1/10.

Utover det er det jo en fascinerende kontrast til Funcom sin anti-IR.

2 Likes

Altså, hakket bedre enn MC teaseren? :stuck_out_tongue: :innocent: just teasing, synes heller ikke den var spesielt spennende.

1 Like