Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Enad Global 7 (tidl. Toadman interactive)

Ja de må ju vara inne 7-800 företag nu

Tenker at hvis jeg fortstter å stille spørsmålet om EG7’s kommende (imponerende) titler som vil tjene penger så får jeg kanskje et svar tilslutt :sweat_smile: Sånn et par ganger i kvartalet eller noe, så rekker det komme noen saftige news og trailers mellom hver gang. Venter i spenning.

Var det ikke No Straight Roads som skulle bli den store hiten i år? Hørte ikke så mye mer om det.

1 Like

PR 18.10.20
Så klarer ca 20k solgte første måned på playstation, 5k på xbox ser jeg. Så spørs det med EGS og Switch. Vil tippe max 40k solgte over alle platformer ila første måned.

Prisen lå vel rundt 300kr, så en omsetning på 8,5MSEK ish og en EBIT til EG7 på rundt 2-2,5MSEK tipper jeg. Mest sannsynlig i høyeste laget da prisen neppe er 300kr pr solgte eksemplar.

1 Like

Jepp ser du är på bettet på Discord :sweat_smile:

Utviklingskostnader da? Har kanskje ikke kostet så mye :sweat_smile:

Dette er uten å ta hensyn til utviklingskostnader ja. Og evt Epic tilskudd.

1 Like

Noen news som pusher denne opp til ATH?

Ser de har hatt nok en innertier på lanseringsfronten, så er sikkert det.

1 Like

Går noen rykter om at Westmark Manor har solgt “veldig bra” rundt halloween. Er iallfall oppe i hele 27 reviews siden release.

4 Likes

Jeg fatter ikke dette selskapet, burde fått Atle til å shortet det i dass :stuck_out_tongue:

Jeg styrer iallefall unna.

De var heldige som fikk kjøpt blue bubble før de lanserte foregone. Tipper prisen hadde vært det dobbelte nå. Er bare å vente på neste 10k banger hit med et nytt førværv under belte.

1 Like

Skjønner ingenting av dette selskapet jeg heller. Eller, jeg skjønner ikke aksjen. Forstår ikke hva den går opp så vanvittig for.

Husker alle hatet når jeg påpekte at det er chillere å være notert som gamingaksje i Sverige.

5 Likes

Både EG7 og Zordix har omtrent samme mcap som Rovio. Viser vel hvordan man priser ting som kanskje kan gå til himmels. Selv om jeg har gevinstsikret så sitter jeg fremdeles med aksjer i EG7/Zordix så klager ikke. Forstår bare ikke at de skal være på nivå med Rovio. Selv om Rovio har slitt med veksten så leverer de tall EG7/Zordix bare kan drømme om ( iallfall de neste årene :wink: ) , har 123.5mill euro i cash, 8 spill under utvikling og 3 i soft launch.

3 Likes

Blander du Zordix og Remedy her? Potato, potato :joy:

1 Like

Hvis man driter i valuta så stemmer det for zordix og :wink:

Men viser vel uansett at det er kjekkere for gamingselskaper å være notert i Sverige enn i f.eks Finland og Frankrike. Skulle likt å sett hvordan prisingen hadde vært på EG7 og Zordix ( nå mener jeg zordix :wink: ) hvis de var notert et annet sted enn i Sverige.

Hadde ikke hjulpet funcom det. De hadde for lite førværv :stuck_out_tongue:

1 Like

Forskjellen på spillselskaper på svensk vs norsk børs ser ut til å være at det i Sverige handler om å kjøpe studios, mens i Norge dømmes man etter hvor mye man tjener på å selge spill. I Sverige skal spillselskap kjøpe, i Norge selge.

3 Likes

Var inte lika stort då med førværv :slight_smile:

Logikken er så broken. I zordix discorden er logikken:

1. Drit i spillene de lager, det er fremtiden vi ser etter.
  2. kursen må pushes opp så de kan kjøpe større selskaper.

Dette er ikke spillselskaper, det er emisjonsmaskiner.

Dette er fascinerende. På IR kalenderen har de ikke bare rapporter og generalforsamlinger, de har spillanseringer og når det kommer info om spill de jobber med.
3 Likes

Skulle ikke EvilvEvil komme i Q4 ?