Ble endret fra Q3-Q4 til mer info i info Q4 i Q220 rapporten om jeg ikke tar helt feil.
EG7 på 100… Basert på ingenting.
FØRVÆRV!!!
ENAD GLOBAL 7: FÖRVÄRVAR KANADENSISKA PIRANHA FÖR 207 MLN KR
STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Gamingbolaget Enad Global 7 har tecknat avtal om förvärv av den kanadensiska spelutvecklaren Piranha Games för en samlad köpeskilling om cirka 31,4 miljoner kanadadollar, vilket motsvarar ungefär 207 miljoner kronor.
Det framgår av ett pressmeddelande.
Köpeskillingen betalas med en kombination av kontanter och nyemitterade aktier i EG7. Det finns även en möjlig tilläggsköpeskilling.
Piranha Games beskrivs som en av Kanadas äldsta oberoende spelutvecklare och uppges vara mest kända för de senaste Mechwarrior-spelen. Titlar som Piranha Games har arbetat på inkluderar Medal of Honor, Transformers och Need for Speed. Företaget har 65 anställda vid studion i Vancouver i Kanada.
Under den tolvmånadersperiod som avslutades den 30 september 2020 hade Piranha Games en nettoomsättning på 22,7 miljoner kanadadollar, motsvarande 150 miljoner kronor, med ett ebitda-resultat på 8,6 miljoner kanadadollar, eller 56 miljoner kronor. Ebitda-multipeln på köpeskillingen uppgår därmed till 3,7.
Den kontanta delen av köpeskillingen uppgår till 20,9 miljoner kanadadollar medan aktiedelen i form av 808.091 EG7-aktier uppgår till motsvarande 10,5 miljoner kanadadollar baserat på den volymviktade snittkursen på 85:32 kronor för EG7-aktien de senaste 20 handelsdagarna.
Hälften av vederlagsaktierna, motsvarande cirka 5,2 miljoner kanadadollar, hålls tillbaka och tjänas in av säljarna över en period om tolv månader. Efter utgången av återhållsperioden ska återhållsaktierna, efter justering av antalet återhållsaktier intjänade av säljarna, emitteras av Enad Global 7.
En tilläggsköpeskilling om maximalt 63,4 miljoner kanadadaollar, varav upp till hälften kan betalas med aktier, ska betalas under förutsättning att Piranha Games genererar vissa finansiella resultat under tiden fram till den 31 december 2025.
Et bra kjøp imo. Mye bedre enn blue balls
Bra motaget 5min sedan krasch
Ja kjøpte litt mer, syntes nyheten var god jeg. Jeg er ikke inne for trading btw. Analytikere liker ofte slike kjøp. Ikke usannsynlig at de øker kursmålet pga dette.
Problemet er vel heller rapporten.
De kjøper stadig selskap med positiv EBITDA, men klarer ikke tjene penger på selve driften.
Men det har vel vært utfordringen hele tiden?, så det kommer ikke som noen bombe på meg i alle fall.
Hva er poenget med selskapet da? Ideen er at du konsoliderer små spillselskaper inn i et større for å dra ut synergi effekter, mens EG7 virker å oppnå det motsatte.
Omsettingen økte med 21%, ADK med 65%.
Prisinga er høy i Sverige generelt. Mye av prisen er håp for fremtiden:
Så denne fra redeye:
We will follow up these comments with new increased estimates due to the acquisition.
kilde:
Men de har vel en del spill i pipen som er mer interessante enn det som de har sluppet i 2020 ? Når hovedinntektene kommer fra sold out og petrol så blir det jo vanskelig å levere.
“Omsättningen för kvartal 32020uppgick till 80,5(66,5) Mkr, vilket främst är hänförligt till Sold Outs förläggaravtal och Petrols marknadsföringstjänster. Rörelseresultatet (EBIT) uppgick till 1,1(2,0)Mkr.”
Ja splitten er:
Under tredje kvartalet 2020 omsatte divisionen Games 33 Mkr. Under samma period omsatte divisionen Services 88 Mkr.
Ja har de nå det? Pipen skryter de mye av, men investerer svært lite i. 14MSEK for Q3, mesterparten i EvE og 83.
Faktisk er investeringene i egne spill på nivå med funcom anno 2016, hvor de aktiverte 40MNOK.
Da kan man jo stille spørsmål hvor Hahor, minimal affect og IGI er i løypen.
Noen som har oversikt over hvilke spill som skal komme i 2021 ?
Fant denne i rapporten:
Fikk med meg den men hvis de fleste kommer i 2022 så tror jeg ikke kursen går til himmels i 2021. Blir jo overrasket om EvilvEvil ikke kommer i 2021 men vet ikke helt om det er spillet som skal sørge for de store inntektene. Ikke enkelt med f2p.
Ja godt poeng, men de andre selskapene som de har kjøpt vil også bidra litt. Ser redeye nevner:
More interesting was the reported “pro-forma” figures including “Big Blue Bubble” (BBB). In this section EG7 reported total revenue of SEK 145.2 million with an EBITDA of SEK 32.1 million. This morning EG7 announced that the acquisition of BBB is completed and will therefore be consolidated in the Group going forward.
Til nå har eg7 kjøpt litt “kjedelige” selskaper og hatt en ganske svak pipeline med spill. Sakte men sikkert prøver de å kjøpe mer spennende selskaper (som idag) og en bedre pipeline. Om de vil lykkes? Vel usikker her…
Hvilke spill har du mest tro på ? Har ikke satt meg så veldig inn i de spillene de har men Block’n’load 2 kan kanskje gjøre det greit.
83 tror jeg vil gjøre det bra
https://www.youtube.com/watch?v=1u9oyFkXca4
Men generelt så har jeg hele tiden ment at pipelinen har stort forbedringspotensiale.
Drømmen om å lage et nytt embracer som gjør at jeg har en lyttepost her.
EG7 må være tidenes spillaksje-luftslott? Spillene i pipen ser rett og slett elendige ut, inkl. “83” imo.
Ingen som reagerer på at de som spillselskap, kun balansefører 10MSEK pr kvartal i egen utvikling?
Til sammenligning:
Zordix Q2 20 - 9MSEK
Remedy for H1- 2MEUR, men her aktiverer de kun en liten del av jobben på Epic dealen , siden den er fullt ut finansiert av Epic, og Vanguard, som er et lite prosjekt. Begge var kun i pre-prod pr H1 også.
Starbreeze Q3 - 21MSEK
Next games H1- 1,7MEUR, tilsvarte 52% av ansatte, eller 56 stk.
Dette er nok pga at de lager spill bedre og mer effektivt enn alle andre. Husker iallfall at CEO sa dette før release av Immortal: Unchained