Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Enad Global 7 (tidl. Toadman interactive)

Skal man være djevelens advokat her kan man si at det er greit at de ikke brenner av mer på egenproduserte spill siden de ofte blir så dårlige…
Kanskje business modellen er å kjøpe gode/spennende selskaper på billigsalg og få høyere kursmål pga det.la de andre selskapene stå for kvaliteten på spillene og så få solgt hele eg7 om noen år når de er store nok?

Flere som rakk å se dette utspille tidligere i dag? Kom en analyse fra Penser med kursmål på ca. halvparten av dagens kurs. Flodin fikk det travelt med å kontakte Penser for å si det slik.

https://news.cision.com/se/enad-global-7-ab--publ-/r/penser-access-enad-global-7---nytt-forvarv-hojer-estimaten,c3244082

2 Likes

Så eg7 betalte penser for analyse?

Det er vel vanlig praksis.
Verre med å fjerne analyser de ikke liker.

1 Like

Har jo betalt for analyser hos Penser en stund nå, problemet ser heller ut til å være at de glemte å betale denne gangen! :stuck_out_tongue_winking_eye:

Denne?

https://epaccess.penser.se/analys/nytt-forvarv-hojer-estimaten/

1 Like

Ser ut som det var en penser fuckup. Analysen oppe igjen nå.

Börjar bli kaos detta här med EG7

1 Like
1 Like

Oi. EG7 sin good game?

Evt gammel dritt.

Gjorde 2 min DD og lurer på hvorfor i all verden de kjøper dette. Mitt første inntrykk er at de melker gamle spill så langt det går og kutter ansatte for å levere regnskapstall.

Yep,

Bais + bais = mer bais.

300mill$ enorm utspädning i pappret

Before entering into the Transaction agreement, EG7 has together with its advisors conducted limited due diligence reviews of certain business, financial and legal information relating to Daybreak.

Ikke akkurat det du ønsker å lese når selskapet ser litt shaky ut.

2 Likes

Kursen går nok opp 50% hvis sektlederen på discord i tillegg hiver ut noen tweets om hvor bra EG7 er.

Eneste grunnen jeg kan se til å kjøpe opp de der er at det er ikke så mye spennende man får for 300 millioner dollar idag. De fleste som er verdt å kjøpe er allerede kjøpt av andre. Men kunne de ikke heller spart pengene og ventet? Joda, men EG7 satser ikke på gode spill som selger. Businessmodellen her virker å være at de med jevne mellomrom henter inn penger og kjøper opp selskaper. Også utvikles det stadig mer skrot som knapt tjener inn utviklingskostnadene. Hvor lenge kan man drive sånn? Blir det aldri forventninger om smash hits?

STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Enad Global 7 har, som offentliggjordes på tisdagskvällen, beslutat att genomföra en riktad emission i samband med förvärvet av Daybreak. Emissionen omfattar högst cirka 20,7 miljoner aktier till teckningskursen 82 kronor per aktie, vilket motsvarar slutkursen för tisdagens handel.

Det framgår av ett pressmeddelande.

Genom den riktade emissionen kommer Enad Global 7 att erhålla 1.700 miljoner kronor före avdrag för kostnader relaterade till transaktionen.

Den riktade emissionen tecknades av ett stort antal svenska och internationella institutionella investerare, inklusive Swedbank Robur, Handelsbanken Fonder, Skandia, Första AP-fonden, Stena-familjen tillsammans med Erik Nielsen, Lannebo Fonder, TIN Fonder, Länsförsäkringar Fonder och Creades.

Totalt kommer den riktade emissionen och transaktionen att resultera i en utspädning om cirka 40 procent av antalet aktier och röster i bolaget efter den riktade emissionen och förvärvet av Daybreak.

Efter Transaktionen kommer Daybreaks huvudägare Jason Epstein att äga cirka 10 procent och de ytterligare nuvarande aktieägarna i Daybreak kommer tillsammans att inneha cirka 3 procent av det totala antalet utestående aktier och röster i EG7.

Store fond er tydeligvis litt mer optimistisk enn meg.

Ingen rabatt, og sterk kjøpsliste. Ikke verst faktisk.
Ellers synes jeg dette var en noe merkelig måte å omtale Petrol på, som til nå har levd av å ha kundetilsig fra alle segmenter :

bilde

LOTRO og DOD som de publiserer ser ut til å ha fin utvikling i playerbase de siste 5 årene idet minste.
Samme gjelder Everquest, mens DC og Everquest 2 ser realtivt meh ut.

Alle er dog langt ned på listen, og blir slått av f.eks Conan Exiles som kan vise til en pen 15 plass

*Har dog ingen aning hvordan dette trackes, men er det eneste estimatet jeg kunne finne online.