Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Enad Global 7 (tidl. Toadman interactive)

De prøver helt klart å bli et nytt embracer og embracer sine kjøp i starten var heller ikke veldig spennende. Tror de kjøpte en del gamle spill i starten før det etterhvert ble oppkjøp av spennende selskaper.

Nytt kursmål (base case) fra Redeye på 90:

1 Like

Ja dette er også noe av strategien til de svenske spillselskapene også eg7. Man kjøper selskaper som er såpass billige at analytikere omtrent ikke har noe annet valg enn å øke kursmålet basert på tallene.

2 Likes

Ja men forskjellen er kanskje at de første kjøpene til THQ var små . Før Koch var vel Experiment 101 ( de som lager biomutant ) det største kjøpet og det var så vidt jeg husker under 100MSEK. EG7 betaler vel ca 2.5 ganger så mye for Daybreak som THQ betalte for Koch ? Når man ser på dealene så ser det vel ut som om ting har blitt en del dyrere de siste 3 årene.

EG7 has decided to communicate guidance stating that Daybreak will generate adjusted EBITDA of no less than USD 31 million for the financial(calendar) year of 2020 (the “EBITDA Guidance”). The Consideration amounts to approximately 9.7x the EBITDA Guidance.

Koch Media generated net sales of approximately SEK 2,548 million and Adjusted EBIT of approximately SEK 296 million for the period April - December 2017.

2 Likes

Adjusted EBIT for Embracer er vel EBITDA - amortisering av identifiserbare intangable assets (aka balanseført utvikling)? Noe som da gjør at deres adjusted Ebit = IFRS Ebit.

Argumentet for at man må se bort fra EBIT på EG7 er jo at amortiseringen er så høy grunnet goodwill, men man får jo heller ikke se splitten mellom goodwill og identifiserbare IA som ville vært amortisert uansett om de kjører IFRS eller ikke.

Edit: ligger heldigvis som en kommentar i presentasjonen.

De har altså 737MSEK i balanseført devcost som ville vært amortisert uansett.
Over 5 år så blir adjusted EBIT sammenlignbar med Koch 100MSEK
De betaler 2,5 ganger så mye for 1/3 av EBITen.

og atpåtil poengterer de at :

Significant product investments increased revenues in this period compared to previous years

Så ikke sikkert neste år blir like bra heller.

2 Likes

Yep.

Men vi burde kanskje være snille og heller sammenligne med et selskap som Embracer har kjøpt i år ( f.eks Saber ) :wink:

1 Like

Ja, og når jeg ser presentasjonen ser det jo ut som spillene de får inn presterer bra. Er nok bare permabear til alt dette selskapet står for :sweat_smile: sorry…
Grattis til alle eiere. Fikk en fin dag idag værtfall.

1 Like

1 Like

Visst en flytt

1 Like
1 Like
1 Like

EG7: A Confirmation from Innova (redeye.se)

1 Like

Finnes ikke ordet “interessekonflikt” på svensk? Her skal en ekstremt aktiv investor som hausser opp aksjen ordne en Q&A for å skape hype og sikkert få inn flere investorer for at han selv skal tjene penger. Han har da fått med seg deler av H1Z1-communityet på opplegget, som tror at dette skal først og fremst skal handle om spillet. :crazy_face:

3 Likes

Det er vel ikke så merkelig. CEO, Robin har jo fullt opp med å oppdatere spillerne på serverstatusen i H1Z1, så noen må ta seg av corporate og governance!

3 Likes

Inne igen efter läckan i Oktober :wink:

1 Like

Litt av en vekst man forventer av eg7

2 Likes

Oljefondet har troa

3 Likes

Mycket har hänt sen jag sålde i oktober med förvärven av Piranha, Daybreak och Innova. Givet att gå in igen då bolaget är mycket större och diversifierade nu med många lång tail spel i portföljen. Dessutom inte så mycket högre kurs sen jag sålde :slight_smile:

Om de var läcka eller inte spelar mindre roll.

Trevligt med norska oljefonden i EG7. Gissar de har mer kunskap än de flesta nissar här som inte kommit över Funcom :slight_smile:

Fin bild på inderes analys av Remedy

1 Like