Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Enad Global 7 (tidl. Toadman interactive)

Att de inte äger Embra är väl ändå lite konstigt. Någon som har koll på hur de sållar ut bolag? De har en stor stek i EVO

Uppdaterad ägarlista i EG7. Kul med stort amerikanskt ägande och särskilt Merryl Lynch

2 Likes

Må ikke amerikanere, hvis de skal kjøpe utenlandske aksjer kjøpe gjennom slike tredjeparter? Så man aner ikke hvem den egentlige eieren er?

1 Like

MCAP her er over 9 milliarder SEK…!? :grimacing:

Trenger bare et lite oppkjøp så er de over 10 …

1 Like

Svensk prising. Er det noe rart at andre ikke-nordiske spill-selskap prøver å komme seg inn her? Enten via oppkjøp betalt i aksjer eller fusjoner :smile:

P/S 3.9 och EV/EBITDA på 13 för ett sällskap som är i stor tillväxt tycker jag är riktigt attraktivt.

Bra ös i Daybreaks spel DCUO atm som 2020 omsatte 26 musd.

“Oh, yeah. And the game is going terrific. I think so far this has been the biggest January, February, March, April, ever, even better than last year.”

2 Likes

Har du sett noe på inntektene fra PS2 ( som har en god del flere spillere enn dcuo på steam ) ? Har en kompis som er superfan av PS2 og har spilt det siden launch.

EDIT: Ser det hadde rundt 8musd q1-q3 2020 så både lotr og everquest ( i tillegg til dcuo ) er større.

2 Likes

Det der er akkurat passe lol. “We don’t make games, we buy them”

Redeye analyse:

1 Like

Det der så ut som wolfenstein 3D.

1 Like

Wolfenstein er en klassiker, fikk lyst til å spille…

Jeg tenkte først det samme men så kikket jeg på en video av wolfenstein :rofl: Ser vel uansett ut som om det ikke har skjedd noe særlig med grafikken siden det første spillet som kom ut i 2015 ?

Kjekk diskusjon rundt det med omsetning/inntekter :wink:

EDIT: Kjøpte faktisk litt EG7 i dag. Kommer sikkert til å angre men …

4 Likes

Noen som kjenner til bakgrunnen for fallet?

Se link over. Ville du eid aksjer i et selskap han ledet?

1 Like

LOL hva faen!? Noe av det sykeste…

1 Like

Ganske overrasket over hvordan han fremstår i det intervjuet. Normalt er det vel snakkingen han er god på :wink:

1 Like