Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Endúr (ENDUR)

Hva er din argumentasjon for at dette er et bra selskap å eie?

Nå har de masse frisk kapital og har satt ambisiøse mål.
Les pressemeldingen og Eikelands kommentarer i E24. Alt ligger i tråden her.
Kjempespennende!

Jeg kjenner selskapet ganske godt, bare lurte på om det var noen argumenter av interesse.

2 Likes

Hva tenker du da?
Vil gjerne høre di e tanker om du mener noe annet🙂

Nei altså, Endur Sjøsterk hadde et godt år i 2018/2019, med flere kontrakter på flåter til ulike kunder. Nordlaks, Grieg og GIFAS blant de jeg kan huske. Nordlaks var egentlig på jakt etter 2 flåter, men kjøpte 3 stk. Jeg kjenner sjefen i Nordlaks og det er bare en grunn til at han ville gjort det slik: flåtene ble solgt for rimelig.

Nå kom det en nyhet om problemer på en av de flåtene som ble bygget i 2019. Jeg var innom en av flåtene og så fort ihvertfall ett område som kom til å bli et problem. Selv om det ikke står i nyhetene så vet jeg hva som har skjedd med flåtene, og dette området var likt på alle flåtene som ble levert i 2019. Om det også er bygget på flåtene til Lerøy som de fikk kontrakt med tidligere i år vet jeg ikke. Uansett, dette blir/er garantert en reklamasjonssak på den flåten som fikk problemer. Og da tenker jeg at alle de andre som har liknende område vil kreve dette forbedret. Å utbedre dette på alle flåtene (hvis det er det som blir konsekvensen), vil kreve ressurser av selskapet.

Når det kommer til hvordan de kommuniserer gjennom pressemeldinger, vet jeg at ihvertfall en av prosjektene som de snakket om i en pressemelding hadde de mistet noen dager før.

Og dette gjelder bare Endur Sjøsterk.

I det korte kan man sikkert tjene gode penger på å handle aksjen, og for all del, det kan være de får til denne satsingen. Personlig hadde jeg dog aldri i livet puttet pengene mine inn her.

1 Like

De som vurderer denne aksjen bør lese seg godt opp på regnskap og tidligere børsmeldinger… her stinker det død fisk.

2 Likes

Takk for utfyllende svar.
Jeg har satt en grei pott, og satser på at de lykkes🙂
Etter hva de selv sier om fremtiden (ja, ser hva du skriver) så har jeg ganske stor tro. Nye penger, nytt firma integrert, og kanskje flere. De er fremoverlente og det liker jeg. Jeg skal følge godt med på bakgrunn av din post, men jeg blir!
Vi får se😎

Nå skal jeg trene💪

Sjekk ut noen av folkene bak, dette stinker

1 Like

De har lovet å prøvd i lenger tid, men det stopper der så må si meg enig i din vurdering.

Man kan sikkert tjene penger kortsiktig, men ville ikke håpet for mye med tanke på historien.

Hadde små problemer med å hente inn kapital. Emien var godt overtegnet. Så noen har trua. Om det er gammelt rusk, betyr ikke det at framtiden kan bli lukrativ.

2 Likes

Gikk høyt på nyheten om fusjon og emi. Når emi’en var ett faktum så har den falt (naturlig nok) noe tilbake. Blir dette bunnen så har jeg troen på at vi kjapt kan hoppe en krone eller 2. For meg blir det spennende å følge med videre.

Snakkes endel om Endur i siste aksjesladder. Tror det er grei informasjon å få med seg om man vurderer denne.

Hørte på podcasten. En var med i emisjonen, og solgte mellom 1,6-1,7. Ellers snakker de mest om hva som har vært av grums tidligere i Bergen group. Men de avviser heller ikke at med det tredje kan det skje(lykkes). Så de snakker stort sett historisk. Ikke hva som faktisk kan bli utfallet i framtida. Og nå har de også godt med penger på bok. Så må hver og en ta egne valg utfra risk-reward. Jeg har tatt ett lodd, og sover godt om natten.

Da tror jeg poenget i den samtalen gikk deg hus forbi, her er det jo en gjeng “kreative” folk som står bak. All dritten inn på merkur :wink:

Gjør du litt research vil du jo finne linker til T5PC. Men hey var sikkert noen som sov godt om natten der også.

Var jo noen gode navn som tegnet seg i Emi’en. 100 mill er mange penger som jeg håper de gjør godt nytte av. Bare muligheter og tenker den eneste veien er opp…(ja, vet du er uenig i det;))
De må jo ønske å lykkes selv også. Er vel derfor de «gønner» på.
Time will show

Når det gjelder podcasten sa de i klartekst at flere aksjer blir diskutert, uten at de har innhentet opplysninger om hva, hvem eller hvordan ting skal skje. Det er kun diskusjon blant 4 investorer/tradere som gir sine meninger. Og de fraskriver seg alt ansvar, og oppfordrer alle til å ta egne valg. Hva gjelder Endur, er de kun opptatt av hva Bergen group har rotet det til i tidligere konstellasjoner. Historien er alltids lett å redegjøre for. Men ikke hva framtida bringer. Det er nok også en grunn til at de kun sier det er en uhøgtidlig diskusjon, og ikke nødvendigvis alle manns mening og tro. Og det blir nevnt at ved tredje forsøk “kan” de muligens lykkes. End of story.

2 Likes

Jeg er programlederen i Aksjesladder, jeg vet godt hva vi diskuterte :wink:
Poenget mitt er, Endur er MYE MYE MYE mer komplisert enn de fleste investorer ser fordi folkene bak har en dårlig historikk.

Og alle som har lett litt ser at det er MANGE røde lys i nye Endur.

5 Likes

Ja, om du er programleder i aksjesladder, er det merkelig at jeg må påpeke hva dere sa.
Du får høre podcasten om igjen.

Og som programleder mener jeg å huske at du sa du viste for lite om Endur til å ta noe strandpunkt.

Ser ut som all drittslengingen i aksjesladder relatert til Endur ga kjøpssignal. :grin:

1 Like