Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Endúr (ENDUR)

Hvor stor var denne kontrakten for Endur/ØDP (hvis det er én kontrakt)?

Edit.

ØDP har vel ikke akkurat hatt marginene på sin side de siste årene, og det tror jeg er fordi det ikke er særlige marginer å snakke om i de kontraktene de har landet. Jeg kan ikke forestille meg at det er gode penger i å senke rør til havbunnen, spesielt ikke når det er snakk om så mange personer involvert. Men noen må gjerne overbevise meg om at jeg tar feil.

Nå løsnet det :wink:

1 Like

Kjøpte noen lodd i dag på 1.53 virket interessant og kanskje starten på noe. Er det noen som har presentasjon hva de gjør?

Tatt litt endur 1,7-1,72

Bra kjøpsordre nå 1,72 :+1:

Edit, heng på , kle til avgang mot 2 igjen

Gikk mot stømmen og solgte idag.

Kjøpte eg dine da :see_no_evil:

Såg bra ut men no vart eg litt nervøs her

En som solgte 60k aksjer . Kuren gikk ned. 6%

Når alle aksjer faller så faller de som har steget mest litt mer. Jeg ser volumene enda er bra og flere folk som kjøper på over 1.6kr. Tror jeg holder litt til og ser. (Men kan tippe begge veier hvis børsene faller mer.) men har jo emisjon støtte på 1,5kr.

Det var vel ingen grunn til stigning i går? Litt volum og folk fikk FOMO? Redd den skal ned igjen litt.

Det skal ingenting til om dagen før aksjer skyter opp, så lenge det er rette aksjer… FOMO er sterk om dagen…

Jeg har siden mitt første kjøp gått litt i dybden på dette spennede selskapet. Jeg mener at alt de gjør tyder på at de virkelig vill gjøre dette selskapet til ett satsningsormådet øke verdiene betydelig. De slår seg sammen med Oceano AS som har kjempe bra investorer på lagete og har god historie. De har og snudd trenden til og gå fra negativ omsettning til posetiv. De vil få masse effekt av og så seg sammen. Det viktiskte er at de viser vilje til endring og optimalisering. (Det liker jeg) de har og nylig fått med seg Elop som er kjempe spennde spesielt for Endur som vil kunne få masse mer arbeid uten den store risikone for nedside hvis det ikke virker. Får Elop det til kan dette være Enorme Marginer og bestparelser for kundene.
Etter dette ble det kjøp av mer aksjer i dag. så får vi se hva neste kvartal og år bringer.

Legger med infor om Oceano AS.
Oceano AS vil være en konsolidator innenfor de eksisterende forretningsområdene til ØPD og Installit og bygge videre på tradisjonene begge selskaper har innenfor marine tjenester.

Samlet har selskapene 135 ansatte og omsatte i 2019 for cirka 310 millioner kroner i 2019 og foreløpige resultater viser samlet cirka 18 millioner kroner, heter det i en pressemelding.

Bak Oceano står grunder og tidligere leder av NRC Group Øivind Horpestad sammen med investorer som Arne Blystad, Kristian Lundkvist og Ketil Skorstad. Aksjonærene i Installit og ØPD vil alle bli medeiere i nye Oceano gjennom sin inntreden i gruppen.

• ØPD har vist positiv utvikling det siste året og har nær doblet omsetningen og snudd minusresultater til pluss fra 2018 til 2019. Hovedaksjonærene i ØPD har helt fra starten i februar 2017 sett et potensiale for å skape en større og mer solid enhet gjennom konsolidering innenfor markedene til ØPD som i dag består av mange små og mellomstore aktører. Etableringen av Oceano og samarbeidet med Installit er et viktig første skritt og vil sette gruppen av selskaper i en god posisjon til å vokse på en sunn måte, heter det i meldingen. Oceano skal ledes av tidligere daglig leder i Installit, Ivar-Andreas Monefeldt.

Hvor er pluss-resultatet til ØDP?

image

Jeg ser at i artikkelen står det foreløpig resultat på 18 mill. Men det du har er riktig. Min feil det.
Men de har i hvertfall økt Driftsinntektene kraftig samme som Endur har.

Result:2019 årsraport:
The Group’s revenue in 2019 is NOK 494 million, compared to NOK 177 million in 2018. The Group’s operating profit
before depreciation and amortization (EBITDA) in 2019 is NOK 11.7 million, compared to NOK -4.3 million in 2018. The
Group’s operating result in 2019 is NOK -2.3 million compared to NOK -10.5 million in 2018. The Group result after tax in
2019 is NOK -9,6 million, compared to NOK -9,8 million in 2018.
Balance sheet and cash flow:
As of December 31, 2019, total assets were NOK 333.4 million and book equity was NOK 111.5 million, which represents
an equity ratio of 33%. Similarly, as of December 31, 2018, the Group had total assets of NOK 92.7 million and equity of
NOK 3.7 million and an equity ratio of 4%.

Endúr ASA – Completed merger with Oceano AS

Av det jeg ser fra regnskapet til de ulike er det kun Endur eiendom og Endur sjøsterk som kan vise til noe positivt. Endur energy solutions er vel konk.
Endur eiendom kjenner jeg ikke, men er antageligvis de som har noen kaier i Bergen. Sjøsterk kommer ikke til å ha et like godt resultat 2020 som 2019.

Endur Sjøsterk
image

Endur AAK
image

Endur Energy Solutions
image

Endur Eiendom
image