Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Endúr (ENDUR)

Solgte igjen på den mld, ut omtrent i null

Det er jo veksten som er spennende, samt samarbeid med elop. Og de satser mer på vind som Finn annonse over. De er jo priset veldig lavt. Synergier med Oceano AS er jo alltid en fordel. Tror dette kan være meget bra. Se scana aksjeverdi. Endur er jo i enda bedre posisjon.

FLAGGEMELDING

Sjøsterk er den som driver veksten i Endur, eller?

Elop holder på å utvikle en egen betongskanner for å inspisere betong. I dag leveres slike av blant annet Hilti og Leica. Vi har en Hilti på jobben som fungerer utmerket og det skal litt til for å bytte. Hvilke funksjoner skal være med i Elop sin, som ikke er med i de andre? Hvor mye av markedet skal de ta, over hvor lang tid?

Aksjen lades opp til ein vill avslutning, bare på meldingen om at eg solgte meg ut i null😅

Rart at den stiger så mye i dag på gamle nyheter. Fusjonen var jo kjent i juni.

Endúr ASA - Approved prospectus

Etter hva jeg har lest om elop så skal de ha en ganske ny avansert teknologi for 3D skanning av betong. Og basert på det kan kunder slippe og skifte eller gjøre noe.
Egentlig ganske kult. Hvis endur skal gjøre jobben er jo det ganske stort marked.

Ja, de bruker ultralyd for å skanne. Andre bruker dor eksempel røntgen. Resultatet er det samme, man får et bilde av hvordan det ser ut inne i betongen.

Men som sagt, mesteparten av veksten til endur kommer vel gjennom Sjøsterk? Basert på ordrene de har fått for 2020 så langt, så vil deres driftsinntekter ligge på 60-70mnok. Halvering fra 2019.

Er det noen som har kursmål på denne?

Hvordan er Endur i enda bedre posisjon enn Scana?

Endúr ASA - New share capital registered

Endúr ASA acquires BMO Entreprenør as part of NOK 2-2.5 billion growth strategy

Woah, bra deal, Bmo er stor, satan at man solgte her da

Dette er perfekt. Som jeg skrev over så viser dette at de virkelig mener alvor med og bli ett selskap som vokser og endrer seg. De ansetter vindmølle teknikkere, de ingår avtale med Elop, Nå kjøper de opp selskap som vil være perfekt i sammen med Elop sin tekmologi. Her tror jeg det er mye og gå på frem over. At den er opp bare 7-8% er jo alt for lite.
Og som de skriver så planlegger de og fortsette slik og kjøpe opp og bli større. Gleder meg til og følge dette selskapet neste tiden som kommer.

Enig. Solid her nå. Er ikke selskapet ganske lavt priset?

Dere leste at det stod en PW i meldingen ?

1 Like

Dette?

2 Likes

Flagging

Endúr styrker laget med operasjonell direktør (COO)