Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

ENSURGE MICROPOWER ASA (ENSU) đŸ·

Har vĂŠret ude siden 2,80

venter ny indgang, stÞtte pÄ 2,20

1 Like

Enig

Men det er ikke en aksje jeg fĂžlger.

Thinfilm and Tata Consulting Services to Create New Retail Experience By Combining Leading-Edge NFC Technology and Leading Retail Solutions

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=393198

3 Likes

PÄ tide med litt meldinger igjen pÄ nyÄret. HÄper de kan dra kursen litt opp. Gleder meg til alle tall etter disse avtalene kommer pÄ bordet. All positive nyheter er gode nyheter for meg nÄ, for avkastningen min i Thin Film ligger i rÞdt for Þyeblikket.

1 Like

Richard Paulsen skriver hvertfall om kontrakten pÄ Nordnetbloggen:

Kilde: http://www.nordnetbloggen.no/spennende-kontrakt/18/01/2016/

3 Likes

KÞbte mig ind igen pÄ 2,5 blank :wink:

HÄber pÄ en stor ordre pÄ OpenSense snarest

1 Like

HÄper pÄ 2.2 :slight_smile:

1 Like

Fra et thin-forum pÄ Fb i dag:

kontakt med investorkontakten i ThinFilm via mail pÄ siden deres og han ga meg fÞlgende svar pÄ mine spÞrsmÄl.
Hei!
PÄ bakgrunn av de siste nyheter fra selskapet stiller jeg meg litt undrende til aksjekursens fall den siste tiden. Det er klart at nÄr det totale markedet ikke er positivt er det naturlig at det fÄr innvirkning pÄ kursen. Likevel har jeg bekymret hvis jeg skal legge Finansavisens oppslag i dag til grunn. Det er derfor nÊrliggende Ä komme med fÞlgende, for meg, adekvate spÞrsmÄl:

1. Samarbeidspartnerne som er markedsfÞrt er solide og har hÞy kvalitet. JAJ: takk, det mener vi ogsÄ.
    Xerox vil, slik dere har sagt, rampe produksjon i q1 2016. GÄr fremdeles dette etter planen? Eller er det slik at noen aktÞrer som er aktuelle kjÞpere, har begynt Ä trekke seg i et fallende marked? JAJ: jeg kan ikke gi lÞypemeldinger mellom nyheter og rapporter til enkeltaksjonÊrer. Hvis det er en vesentlig negativ eller positiv utvikling mÄ vi kommunisere dette til markedet. Siste oppdatering nÄr det gjelder Xerox er jo at tech transfer gÄr i henhold til plan. Du sier «fallende marked». Dette dreier seg om et nytt produkt i et etablert marked. Det interessante da er jo heller i hvor stor grad Xerox klarer Ä penetrere markedet, heller enn hvor raskt markedet vokser (eller ikke)
  2. Dere nevner hĂžy margin pr. enhet. For meg er en hĂžy fortjeneste margin rundt 20-25%. JAJ: generelt er jo hva en “hĂžy” fortjeneste er avhengig av hvor mye man mĂ„ investere for Ă„ oppnĂ„ slik avkastning. Kan dere gi noen kommentarer til det? Om ikke hvorfor er det sĂ„ vanskelig Ă„ si noe om det? Hvis man skal regne pĂ„ fremtidig inntjening mĂ„ man ha noen tall Ă„ regne pĂ„. JAJ: det vi har indikert er basert pĂ„ antakelser om kost- og prisutvikling nĂ„r vi fyller kapasiteten vĂ„r.
  3. Slik jeg har forstÄtt det skal et produksjonsanlegg for NFC produkter stÄ klart rundt mai/juni 2016. GÄr dette etter planen? JAJ: vÄr NFC-linje i USA gÄr dÞgnet rundt allerede nÄ. Vi har som mÄl Ä oppnÄ en «name plate capacity» (brutto utbytte) pÄ nord for 40M enheter (mÄlt i Ärlig kapasitet) i innevÊrende kvartal. OpenSense og EAS produseres men mesteparten av produksjon gÄr fortsatt til «engineering lots» som kjÞres for Ä forbedre utbytte, teste nye designs, nye produkter etc. Dette er vÄr sk «Frontend». VÄr «backend» (assembly) gjÞres av partnere i Asia og er ogsÄ oppe og gÄr. Vi vurderer ogsÄ i tillegg Ä fortsette Ä investere for Ä nÄ 100M+ i kapasitet pÄ nÄvÊrende linje. I tillegg fortsetter vi Ä jobbe for Ä komme i posisjon til Ä investere i NFC roll-to-roll i lÞpet av 2016.
    a) Vil dere ha kunder som matcher produksjonskapasiteten pÄ rundt 120 millioner enheter slik at dere fÄr utnyttet prudkosjonskapasiteten fullt ut? I klartekst vil etterspÞrselen dekke tilbudet? JAJ: dette er jo selvsagt mÄlet og de kunder vi har pÄ kundelisten kan enkelt fylle denne kapasiteten. Men hvis du summerer opp de prÞveordre vi har annonsert sÄ ser du at visibiliteten er begrenset per dags dato. Vi kan altsÄ ikke vise til en «full ordrebok», selv om potensialet er der.
    b) Dere har nevnt en halv dollar til en dollar pr enhet som fortjeneste. Stemmer dette fremdeles? JAJ: ASP minne 0.04-0.1 USD, EAS 0.05-0.1 USD, NFC 0.3-0.5 USD & systemprodukter 1+ USD.
    c) Hva vil dere estimere kostnadene for produksjonsanlegget pr. Är?
    JAJ: dette har vi ikke kommunisert eksternt, men fra vÄrt regnskap kan du utlese nÄvÊrende kostnadsmasse (vi kjÞrer nÄ NFC-fabrikken dÞgnet rundt.
    d) StÄr vi i fare for Ä fÄ flere emisjoner i selskapet i nÊr fremtid? NÄr regner dere med Ä vÊre break even? JAJ: dette ville kreve «forward looking statements» som jeg ikke har anledning Ä komme med. Dette mÄ den enkelte investor/analytiker gjÞre seg opp en mening om. Vi hadde 25 USDm pÄ bok ved utgangen av Q3. Hvis du ser i bakspeilet har vi en «burn» pÄ omtrent 2 USDm i mÄneden plus capex.
3 Likes

Thin Film Electronics har fÄtt ny hjemmeside :slightly_smiling:
http://thinfilm.no/

2 Likes

Veldig bra pÄ mobil!

http://thinfilm.no/chinese-landing/

2 Likes

GÄr bra her i dag. 7% :slight_smile:

2 Likes

Jeg har mine inne pÄ 3.63, sÄ vi skal en del lengre opp enn dette ja :slightly_smiling:

1 Like

So far so good!

2 Likes

Tjohei! FÞles bra Ä treffe her. Har gÄtt glipp av en del muligheter siden jeg solgte etter nyttÄrsrallyet i gig og fun. :slightly_smiling:

1 Like

Ude igen pÄ 2,98 (stop loss) kikker efter ny indgang

2 Likes

Jeg kjÞpte mer pÄ 2,90 :slight_smile: Dro ned gjennomsnittskursen min fra 3,63 til 3,47. FornÞyd med det.

1 Like

aktierne jeg solgte var kÞbt pÄ 2,5 sÄ en ok gevinst denne gang :wink:

3 Likes

Her er det bare Ă„ kjĂžpe. Alt under 3kr ser jeg pĂ„ som en god inngang. Jeg fyller pĂ„ litt og litt ved disse dippene ned. Tenk bare det at Thin Film Electronics sammen med Siemens og andre store aktĂžrer skal lage en Open-Sourced “Internet Of Things” plattform! Bare det er nok for meg :slight_smile:

THIN FILM ELECTRONICS ASA: THINFILM RECEIVES ORDER FROM GLOBAL FMCG LEADER FOR NFC SPEEDTAP TAGS

08:30

Delivery of 5-Figure Unit Order to be Completed in H1 2016; Interest in

Thinfilms NFC Solutions Product Line Continues to Grow
OSLO, Norway, February 11, 2016 -Thin Film Electronics ASA(Thinfilm) (OSE:
THIN.OL; OTCQX: TFECY), a global leader in printed electronics and smart
systems, today announced that it received a 5-figure unit order forNFC
SpeedTapℱ tags from a leading global FMCG (fast moving consumer goods)
brand. The client is working closely with Thinfilm on conversion and product
application initiatives, and discussions for future field trials are
underway. The total sales volume of the client is several billion units
annually.

Including this purchase, Thinfilm has now received pilot orders for its NFC
Solutions products from companies spanning several targeted verticals,
including wine and spirits, specialty foods, pharmaceutical packaging,
tobacco, and medical devices. The Company expects NFC-enabled products
featuring ThinfilmsOpenSenseℱ technology to reach the market in H1 2016.

Interest in our NFC Solutions product line continues to grow, said Davor
Sutija, Chief Executive Officer for Thinfilm. This pilot order for NFC
SpeedTap - from a leading global FMCG brand - highlights Thinfilms product
diversity and is a testament to the Companys ability to create NFC-based
smart-packaging solutions for a range of vertical markets. The interest in
NFC solutions from global leaders in the verticals we are targeting continues
to be significant.

The order for NFC SpeedTap follows several important milestones achieved by
Thinfilm since December:

• The first deliveries of NFC OpenSense tags to lead customers for conversion
    and application to bottles and medical devices
  • A commercial partnership with Jones Packaging Inc., to integrate NFC
    OpenSense technology into pharmaceutical packaging and establish key
    manufacturing processes for production on Jones high speed lines
  • A case study published by leading medical device manufacturer, Ypsomed,
    that referenced Thinfilms NFC OpenSense offering as a lead
    adherence-improvement technology in its YpsoMate Smart autoinjector pen
  • A global alliance with Tata Consultancy Services to create the Next
    Experience in Retail through a powerful combination of Thinfilms NFC
    technology and Tatas comprehensive portfolio of retail solutions
  • A grant of EUR 472,312 (approx. USD 511,000) from the European Commission
    to fund the TagItSmart project, through which Thinfilm will partner with
    Unilever, Siemens, and others to create the worlds first Internet of
    Things (IoT) platform featuring open-source architecture

About Thin Film Electronics ASA

Thinfilm is a leader in the development and commercialization of printed
electronics. The first to commercialize printed, rewritable memory, the
Company is creating printed systems that include memory, sensing, display,
and wireless communication, all at a low cost unmatched by any other
electronic technology. Thinfilms roadmap integrates technology from a strong
and growing ecosystem of partners to enable the Internet of Everything by
bringing intelligence to disposable goods.

Thin Film Electronics ASA (Thinfilm) is a publicly listed Norwegian company
with headquarters in Oslo, Norway; product development and production in
Linköping, Sweden; product development, production, and business development
in San Jose, California, USA; and sales offices in the United States, Hong
Kong, and Singapore. For more information, visit www.thinfilm.no.

For more information on Thinfilm please contact:
Bill Cummings
VP, Marketing&Communications
Thin Film Electronics ASA
+1 408-503-7312
bill.cummings@thinfilm.no

Jennifer Smith
Blanc&Otus for Thin Film Electronics ASA
+1 415 856 5152
jsmith@blancandotus.com
www.blancandotus.com

This information is subject of the disclosure requirements acc. to §5-12 vphl (Norwegian Securities Trading Act)

This announcement is distributed by NASDAQ OMX Corporate Solutions on behalf of NASDAQ OMX Corporate Solutions clients.
The issuer of this announcement warrants that they are solely responsible for the content, accuracy and originality of the information contained therein.
Source: Thin Film Electronics ASA via Globenewswire

HUG#1985382

© HUGIN
1 Like

Har ingen aktier men overvejer og tage en lille potion (hvis den ikke gÄr for hÞjt fra morgensttunden)