Gutter og jenter kom dere dere ut? 20 Þre ned siden min advarsel over⊠Det kommer nok mer hyggelig fremover, men den har jo gÄtt mye nÄ⊠Kanskje pÄ tide emd en pust I bakken?
Bare nei.
ok daâŠ
Ja det er ikke mye som er sĂŠrlig imponerende med det du skriver for tiden Gordon. Syns du taper deg for Ă„ vĂŠre helt ĂŠrlig. I gĂ„r var det bare Ă„ kjĂžpe for da hadde det kommet en god melding og dagen etterpĂ„ var det bare Ă„ komme seg ut (pĂ„ intradag bunn) fordi kursen hadde gĂ„tt nedâŠ(!). Hvem kan skjĂžnne logikken i det? Dette er et selskap som har en unik teknologi, er inne med store aktĂžrer i verdensmarkedet, er gjeldfritt med et par hundre millioner pĂ„ konto og hvor det har vĂŠrt kommunisert fra ledelsen at ordrer vil komme. Videre har store investorer som Ferd og amerikanske fond nylig gĂ„tt inn kraftig pĂ„ hĂžyere kurser enn nĂ„. Over firetallet. NĂ„ har vi da endelig fĂ„tt en melding om avtale om de fĂžrste to produktene siden vi fikk meldingen om vinflaskeordren. Og dette fra Xerox! Flere vil komme sĂ„ her tror jeg ikke hvermansen skal sitte og trade og se pĂ„ ordreloggen slik det gĂ„r an Ă„ gjĂžre i Funcom aksjen. Jeg sier kjĂžp og hold. Vurder stĂ„a om 6 mnd.
Edit: Men mÄ innrÞmme at jeg hadde savnet deg veldig om du ikke hade vÊrt pÄ forumet. SÄ jeg liker deg likevel
Fra nÄr vil kontraktene kunne genere inntekter til selskapet ?
Fant denne da:
Skal vi tippe rundt Ă„rsskiftet da?
Fra Finansavisen idag :
Spratt opp pÄ Xerox-nytt
IT: Xerox er nĂŠr en lansering av to nye produkter med Thin Film-teknologi. Det norske IT-selskapet steg over 13 prosent.
â Vi er forsiktige med Ă„ kommentere hva denne avtalen er verdt, sier finansdirektĂžr i Thin Film Electronics John Afzelius-Jenevall.
Kort tid etter at selskapet slapp nyheten om at amerikanske Xerox skal lansere to nye produkter, steg aksjekursen over 13 prosent til 3,53 kroner. BĂžrsverdien endret seg med dette 228 millioner kroner til nesten to milliarder kroner.
Stopper falske varer
Det ene Xerox-produktet skal forhindre forfalskninger av farmasĂžytiske varer samt vise hvordan disse er blitt behandlet i logistikkapparatet.
Det andre produktet inneholder trykket minne i kombinasjon med kryptering (som for eksempel en QR-kode). Dette teknologien kan kun brukes av autorisert personell og kan blant annet vise om skatten pÄ en sigarettpakke eller spritflaske er betalt.
Xerox-samarbeidet ble fÞrst kjent i slutten av januar i Är. Da kom det blant annet frem at det amerikanske selskapet ville bygge om en produksjonslinje utenfor New York med en kapasitet pÄ 1,3 milliarder enheter med trykket minne. Selskapet er ogsÄ inne pÄ eiersiden i Thin Film via datterselskapet Parc.
Prosenter av prosentene
NÄr Xerox videreselger produkter med trykket minne i markedet er det ventet et prispunkt pÄ mellom 4 og 10 cent. Det betyr at amerikanerne skal selge trykket minne til sine kunder for mellom 50 og 130 millioner dollar.
En analyse fra investeringsbanken Cowen & Co anslÄr at Thin Film fÄr en lisensinntekt av Xerox-samarbeidet som prosentvis er godt under 10 prosent.
â Vi kan ikke si noe om lisensmodellen, da blir det vanskelig Ă„ forhandle noen ny avtale med Xerox siden den ikke er eksklusiv, sier Afzelius-Jenevall.
Ved full kapasitet vil Thin Film, basert pÄ dagens avtaler, i beste fall sitte igjen med 6,5 millioner dollar i Ärlig omsetning fra lisensavtalen, eller 53 millioner kroner. Fasiten havner trolig et godt stykke under dette.
Og det kommer mer. Dette kan brukes i alle containere, pĂ„ alle paller, i alle bokser og pĂ„ alle enkeltprodukter⊠sinnsykt! Er du âinnaforâ er du innafor!
har man stor tro pĂ„ en aksje langsiktig, er kjĂžp og hold en god strategi.sette stop loss er nok ogsĂ„ lurt hvis det gĂ„r feil vei.tenk pĂ„ hva et tidlig kjĂžp av opera, norwegian eller algeta ville ha vĂŠrt verdt i dag.jeg hadde alle pĂ„ et tidspunktâŠ
ser at palo alto reserach center, som igjen eies av Xerox, ogsÄ er inne pÄ eiersiden av thin.
PALO ALTO RESEARCH CENTER INC. ATT: JONATHAN R. WOLTER
4.30
0.77%
SÄ ser vi ogsÄ at Xerox tar kostnad i forhold til ombygging av produksjonslinjen.
Er ikkje sikkert thin er sÄ dumt, bra med cash og kontrakene kommer.Bra utgangspunkt for ett bett det
opp eller ned ?
http://www.netfonds.no/quotes/analysis.php?paper=THIN.OSE
kan bli en viktig dag, med tanke pÄ retningen, inleder den en stigende trend, eller skal den tilbake i den relativt bratte kanalen nedover ?
tipper pÄ en bra oppgang pÄ ose ogsÄ idag, usa i grÞnt og oljeprisen kraftig opp etter at ose stengte i gÄr
Da blir det bonaza
elleville thin prosenter
Var det dagens dÄrligste rÄd?
Gordon19t
Gutter og jenter kom dere dere ut? 20 Þre ned siden min advarsel over⊠Det kommer nok mer hyggelig fremover, men den har jo gÄtt mye nÄ⊠Kanskje pÄ tide emd en pust I bakken?
Der kan du se⊠Ikke alle rÄd er gode.
Grattis. Jeg har forÞvrig ingen tanker om THIN film annet enn at den sÄ ut til Ä ta seg en hvil her om dagen
nÄ bÞr den holdes over 3,65, ellers tror eg den dukker igjen
@StockWilloh
Thin Film blir innside-handlet sÄ det synger etter, merkelig at det ikke undersÞkes nÊrmere?
Ref: https://twitter.com/StockWilloh/status/644437254522437633
dnb har tatt bra idag :
DNM
1 179 944
4 366 937
fryktet ett nedsalg mot slutten, men ser ut til at den fortsetter opp.
Sterkt !
Nice, kĂžyrer vin til dagens middag!
slutt 3,87