Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

ENSURGE MICROPOWER ASA (ENSU) đŸ·

Ja😄 sĂŠrlig nĂ„r de melder om stor usikkerhet for at selskapet i det heletatt lever til q2 2024. Men Oslo bĂžrs er morsom i blant (nodl friskt i minne) gratulerer til alle som har hatt oppgang - kanskje pĂ„ tide Ă„ sikre gevinst?

Q-4 rapport

Ensurge_Q4_2023.pdf (383,1 KB)

Ikke noe nytt som jeg kunne se, men ekstremt bullishe formuleringer. De er tomme for penger i lĂžpet av mars / april om de ikke finner en ny kilde

Kanskje Norges neste batterieventyr faktisk kommer helt uten subsidier. Tror det er FUD Ä tro at de ikke fÄr hentet penger. Forrige emisjon var 5X overtegnet. Det meste som finnes av tilgjengelig informasjon tyder pÄ at de faktisk har et svÊrt innovativt produkt. Kanskje guidingen deres er realistisk?

Tja, for oss som er litt skeptiske av natur kan det vel sies at meldingen pÄ torsdag kom i grevens tid for Ä unngÄ en veldig grisete emisjon for eksisterende aksjonÊrer

1 Like

En veldig overraskende emisjon her da :rofl:

1 Like

mest overrasket at de ikke forsĂžker Ă„ hente mer, men et er vel en begrensning pĂ„ %10 av utestĂ„ende aksjer i fortrinsrettet emisjon ( mulig jeg husker fei) For selv med fulltegnet og null rabatt – tror de mĂ„ ned i 015-017 - er det ikke mer enn ca 70 m eller rundt 1 kvartal ( kost vil Ăžke nĂ„r de starter produksjon) SĂ„ da mĂ„ de henter penger rundt august igjen – for aldri om de er i pluss til da

er vell heller ikke sĂŠrlig bull at chairman tenger seg for bare 400k eller minmum 700k laver enn alle andre kommer til Ă„ tegne ( €100k minste belĂžp) sier vel litt om risiko

1 Like

Ser av intervjuet med Rogne at det har blitt brukt 3,5 milliarder el noe pÄ Ä komme dit hvor dei er i dag, men dette med batterier er vel ikkje sÄ gammelt for ensu, dvs da det var thin film var det jo ikkje batterier det blei jobbet med, men elektroniske merkelapper.
Helt nydelige muligheter for trading, men det er jo bare tull og tÞys det her, god gammel thin film stil, Ä emisjonskammeratene kan hÞste gevinst etter helt tilfeldige pumper, som igjen blir puttet tilbake via emien pÄ rundt 20 Þre, nesten utrulig at det er lovleg.

3 Likes

Bra du setter det i perspektiv :sweat_smile:

1 Like

Fyllde pÄ idag . Finns de nÄgon grund och sitta utanför pÄ Ensurge nÀr gevinsten kan bli sÄ stor?

kjÞpt idag pÄ 0,30 selv, gikk nÄgra rykter om apple har kjÞpt seg inn eller er det bullshit?

Innkalling til ex. ord generalforsamling 19. mars.
Aksjespleis 1:5 og ny 10% emisjonsfullmakt til styret oppe som saker

HÀr vÄgar man inte sitta utanför 1 sekund :slight_smile:

Ingen som fÞlger med pÄ denne? Hva er neste trigger? De har nok penger til neste Är?

Nja, de trenger nok mer penger om de skal produsere. SpÞrsmÄlet er om de har noe Ä produsere

EDIT
En firm kontrakt med salg vil nok sette fyr i aksjen, men kan vÊre greit Ä fÄ gjennomfÞrt spleisen fÞrst

Hva mener du? De har brukt 100 mUSD pÄ en fabrikk og har meldt de har fÄtt til ny batteritech - mener du det er en scam? :sweat_smile:

Edit: brudd pÄ flagget her gir target over krona hvor det ogsÄ er et gap som kan tettes :crossed_fingers:

eh? Mer type 40-50 Þre? Flaggstangen er pÄ 20 Þre ish og kursen er pÄ 30 Þre nÄ.

Scam er et voldsomt ord, men det kan jo hende at de ikke lykkes. Har du sett noe til “fabrikken”?

Hehe, nei, jeg har akkurat begynt Ä lese meg opp pÄ aksjen - ref. presentasjonen de la ut for noen dager siden ( :sweat_smile: ).

Kjenner til selskapet fra Thinfilm dagene, er meget skeptisk, men TA er TA:

SÄnn ser jeg chartet @Christian :crossed_fingers:

Er vel mange smÄsparere inn i denne og det kan komme en del FOMO om denne skyter litt fart ogsÄ.

Det er litt det som er min tanke ogsÄ - greit kjÞpspress enda til tross for +10% uten news.