Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Episurf Medical (EPIS-B)

You’re welcome.

2 Likes

Da håper jeg det kommer inn litt Nano og PCIB penger inn i Episurf haha, skal slutte å skrive så negativt om helse aksjer.

1 Like

Det finnes aldri noen garantert avkastning i investering, og minst av alt i helseaksjer, som er vanvittig risikofylt.

2 Likes

Word. 8 tegn

Triggeren for meg her var at Karolinska er involvert, indikasjon på kvalitet.

Artikkelen holmes postet:

Litt mer kortsiktig chart, voldsom omsetning forrige uke betyr kanskje at treet er tilstrekkelig ristet allerede?

2 Likes

virker som det var noen i følgerskaren din som likte tipset

NON 13,02 31 803

Tihi. Det har har bare vært noen få på norske shareville som har kjøpt aksjen siden nyttår, i dag kom vi ramlende en del.

Men jeg tror dette er et aksje som har gått ekstremt under radaren, og det er jo lite som tynger kursen så mye som emisjonsfrykt.

Blir spennende å følge utover våren!

2 Likes

Så gjennom denne presentasjonen nå, er litt imponert: https://youtu.be/PGHCF59LOTY

2 Likes

Håkon

DNB Bank ASA Postadresse Postboks 1600 Sentrum, 0021 Oslo Telefon 04800 Foretaksregisteret NO 984 851 006 MVA
Date: 2017-01-26
Our ref: 222478/228882283
Dear Client,
We wish to advise you that the following corporate action event
has been announced:
Our ref : 222478
Event : Intermediate Securities Distribution
Security : Episurf Medical AB
ISIN : SE0003491562
Ex. Date 22-Feb-2017
Effective Date 22-Feb-2017
Record Date 23-Feb-2017
Details :
Option number : 001 Securities Option DEFAULT
Receive 1 UKWN UNKNOWN SECURITY for every 1 held.
Stock Credit
Payment Date/Time 27-Feb-2017
Please note that the above is for information only.
Additional Text:
Shareholders will rec eive 1 right per share held.
Holders of 1 right may subscribe for 1 new ordinary share, at a subscription price of SEK 7.50 per share.
The subscription rights will be tradeable.
Web Site Address:
http: episurf.com investors press-releases
Details:
Payment Date: 27-Feb-2017
Kind Regards,
DNB Bank ASA
Securities Services
Corporate Actions
Phone: + 47 23 26 80 50
Fax: +47 24 05 02 54
Email: [email protected]
Page: 2
This message and any attachment thereto (the “Information”) are intended for the recipients only and are not for
re-distribution. Any re-distribution may constitute a violation under United States securities laws or other laws and is
strictly prohibited. The Information must not be construed as legal, business, financial or tax advice. The
Information is gathered from public sources and/or companies, global custodians, newspapers, brokers
associations, lead managers or company registrars. Thus, DNB accepts no liability or responsibility whatsoever
relating to any client acting upon or relying on the Information.

4 Likes

Så blir det spennende å se da: hvis tegningsrettene faller under 5 var det prematurt av meg å gå inn :slight_smile:

1 Like

Mulig mulig, men vi er flere med litt for høyt snitt. Kan ikke tenke meg at de skal bli så veldig billige. Jeg skal overtegne så det monner

2 Likes

Hvis vi kan kjøpe tegningsretter nesten gratis eller aksjen til 7.5 så kan det være på sin plass å øke for min del :slight_smile: Og overtegning vil jeg prøve uansett.

Uansett selv om kursen skulle falle til 7.5 så vil man kanskje ligge 25% minus på posisjonen (hvis man regner inn TR), men denne aksjen har vi sett kan gå 20% hver dag i flere dager når det snur så jeg er ikke så bekymret. Dersom rapporten som kommer 20. februar viser god vekst i antall operasjoner så tror jeg vi uansett kan glemme å få så billige aksjer.

Perfekt med rapport 3 dager før utdeling av retter. Kan bli skikkelig kjøpepress på aksjen :slight_smile:

Vil dere si denne emisjonen er litt “nest siste sjanse” for selskapet?

Overhodet ikke. Den teknologien og behandlingsmåten de utfører er next gen. Nytt ledd på morran, hjem om kvelden. Win for helsevesenet, win for pasienten. Det episurf venter på er gjennombruddet.

I motsetning til biotek har episurf et produkt, de leverer, det fungerer. De trenger bare å komme inn på alle markedene

1 Like

Eiersiden er jo veldig stabil og langsiktig

1 Like

Ja 2016 må kunne sies å være et stort vendepunkt for selskapet, men go to market er vanskelig for mange selskaper som har flotte produkter.

Se medistim opp i mot biotec (eller natto for den del) for å se forskjellen mellom de som lykkes veldig bra og mindre bra.

Edit:
Planen min i skrivende stund er å fulltegne i emisjonen og kanskje øke litt ytterligere og.

1 Like

Jeg liker å kjøpe akser i selskaper der vi kan følge utviklingen gradvis, og med stabil vekst. Hvis man da er tidlig inne så kan man få en veldig fin kursutvikling, men det gjelder å finne balansen mellom å komme inn så tidlig at man må være med på mange emisjonsrunder, mot at man er tidlig nok inne til at kursen ikke har gått så mye på forhånd.

Antall implantater

1 Like

Jepp, den 2xen der var viktig for min del. Håpet er at dette vil være den siste massivt utvannende emosjonen på lave kurser.

1 Like

Så, har jeg forstått det riktig at aksjene som trades nå inkluderer en rettighet til å kjøpe 1 aksje til kr 7,50? Og at siste dagen dette kan gjøres er 22. februar?

Ser at de hadde 516k salgsinntekter fra Q1-Q3 2016 og 15.8m i tap og 150k salgsinntekter fra Q1-Q3 2015. Økningen i inntekt var da year-on-year på +244%. Hvis vi later som utgiftene holder seg på nåværende nivå, så vil de Q1-Q3 2017 tjene 1775k i 2017, 6,1m i 2018 og 21m. Det spørs jo om de får en slik eksponensiell vekst.

Emisjonen er på ca 18m aksjer *7,5kr = 135m, noe som såvide jeg ser burde være nok til å finansiere selskapet fram mot de går i overskudd.

Godt sagt! Hva tenker du om det jeg skriver ovenfor? Har selskapet kommet med noe guiding for videre vekst (evt hva de hadde som mål for 2016 og har de i såfall nådd det målet?)

2 Likes