Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Episurf Medical (EPIS-B)

Har kommet meg inn igjen i denne med det jeg skulle ha og satser på oppgang fremover nå etter sommeren.

1 Like

Tror på brudd opp fra denne

3 Likes
4 Likes

Nå begynner det å likne på noe. Dette innebærer 50 nye siden mai og er en kraftig økning siden første kvartal. Likevel, som @Holmes tidligere har påpekt så skal også q2 være bra.

2 Likes

Veldig fin melding i dag, det viser sterkere vekst enn jeg hadde sett for meg, og det virker som også markedet reagerte positivt på meldingen.

Opp og frem!

4 Likes

Ble brudd opp, ser gjerne at det kommer litt volum her nå

3 Likes

Jøss! Jeg fulgte ikke med etter kl 1600 i dag, men her gikk det unna! :smile:

Denne har hatt en stygg tendens til å falle ned igjen raskt etter oppgang på meldinger, men nå har jeg troen på at vi kan få et skikkelig forsøk på å bryte 8-grensen som den har luktet på to ganger i sommer. Enig i at dette var en veldig bra melding og den kommer jo i tillegg til den forrige som også var bra, bare ikke like konkret.

1 Like

Nå sover jeg litt bedre i natt. Har vært tålmodig her :blush:

3 Likes

Litt ned igjen så langt i dag. Håper på sluttspurt som i går :sweat_smile:

Kanskje noe avventende før rapporten i morgen? Om ikke noen skal inn i siste liten.

1 Like

Jeg tenker jo at meldingen burde indikere at det kommer en positiv rapport. Tror du evt at markedet legger mer vekt på den enn en melding om antall operasjoner og slik sett at vi kan få større positiv bevegelse igjen i morgen?

Aner ikke, men har posisjonert meg for videre oppgang utover høsten. Emisjonen var satt til stor rabatt på 7.50 og jeg mener det er en svært fin oppside her nå fremover, spesielt nå som det virker som om veksten er tilbake “on track”.

Poenget mitt var vel at volumet pleier å være lavt dagen før rapport og så ta seg opp etter rapporten. Så får vi se om det blir det samme mønsteret her.

3 Likes

Fin rapport! Lavere kostnader og ser ut til at det tradisjonelt sett svake tredje kvartalet blir veldig sterkt i år

https://www.avanza.se/placera/pressmeddelanden/2017/08/18/episurf-interim-report-1-april-30-june-2017.html

3 Likes

Jeg tror episurf kommer nå, spørsmålet er vel om de kommer i tide til å rekke en siste emisjon på lave nivåer.

Den store veksten vi nå ser i antall operasjoner må bety at de er i ferd med å finne product market fit.

2 Likes

Telegram
Pressmeddelanden
Övrigt
EPISURF MEDICAL AB
Penser Access: Episurf Medical - Avtal med Spire Healthcare (Cision)
2017-08-21 12:56
Omsättningen ökade till SEKm 0,6 (0,4) under kvartalet, vilket var i linje med vårt estimat. Ökningen var primärt driven av de prioriterade marknaderna Tyskland och Belgien. Positivt var även att rörelsekostnaderna sjönk SEKm 3 till SEKm 14,2 (17,3), vilket var ca SEKm 1 lägre än vårt estimat. Drivkraften bakom var primärt genererad av förbättrad kostnadskontroll samt lägre personalkostnader. Under kvartalet har Episurf utsetts till godkänd leverantör åt Spire Healthcare, en av Storbritanniens största oberoende sjukhuskoncerner. Avtalet är en dörröppnare för Episurf som nu på allvar kan bearbeta den tämligen reglerade och toppstyrda Brittiska marknaden. Vi höjer försäljningsprognosen för 18e och 19e drivet av det nya avtalet med Spire Healthcare samt att de prioriterade marknaderna fortsätter att leverera. Vi ser fortsatt hög potential i aktien till hög risk.

Läs den fullständiga analysen: https://epaccess.penser.se/analys/avtal-med-spire-healthcare/

Detta är ett pressmeddelande från Erik Penser Bank. Läs mer på www.penser.se

3 Likes

EPISURF MEDICAL AB
Analysguiden: Episurf ökar takten (Cision)
2017-08-22 09:14
Under andra kvartalet behandlades i genomsnitt en patient var tredje dag med en Episealer. Takten ser ut att öka under innevarande kvartal. Banken med kliniska data växer och vår rekommendation Köp kvarstår.

Episurf är ett medicin-teknikbolag med fokus på utveckling, produktion och försäljning av implantat för patienter som är i ett förstadie till artros. Antalet drabbade växer och dagens biologiska behandlingsmetoder har brister. Det har skapat ett tomrum av behandlingsalternativ som Episurf avser att fylla.

Bolagets implantat är utform-ade efter patientens specifika anatomi samt broskskada. Tillsammans med bolagets unika skademärkningsverktyg för broskskador skapas flertalet fördelar. Teknologin är ny på marknaden och fokus ligger således på att bygga en god bas med kliniska data. Försäljningen går sakta men säkert i rätt riktning samtidigt som arbetet med att erhålla godkännande för att påbörja försäljning i USA fortlöper.

Vid andra kvartalets utgång hade 203 patienter behandlats. Men som bolaget har meddelat kommer patient nummer 250 behandlas under de kommande veckorna. I termer av genomförda behand-lingar ser alltså innevarande tredje kvartal ut att med råge bli ett rekordkvartal, då även med hänsyn till sommar­effekter.

Tyskland tillsammans med Belgien och Sverige fortsätter vara de dominerande marknaderna. Under kvartalet kom 11 procent av bolagets intäkter från Storbritannien. I juni meddelande bolaget att dess produkter godkänts för att ingå i Spire Healthcares (SH) erbjudande. SH, med sina 39 sjukhus, är Storbritanniens andra största privata vårdaktör och har tre ortopedcenter. Detta är givetvis positivt och kan på sikt bli en viktig kund på den europeiska marknaden.

Effekt av förbättrade kostnadskontroller syntes under andra kvartalet i form av fallande kostnaderna. Vi ser med spänning fram emot årets kvarvarande kvartal. Vi lämnar prognoserna oförändrade och behåller vår rekommendation, Köp.

Läs hela analysen på Analysguiden (https://www.aktiespararna.se/analysguiden/nyheter/episurf-okar-takten).

Detta är ett pressmeddelande från Analysguiden. Läs mer här (http://www.analysguiden.se).

5 Likes

Måtte øke her nå. Synes 6,4 virker billig frem mot Q3 :slight_smile:

2 Likes

Jeg legger inn litt på 6.35 får se om det plinger inn

2 Likes

Her er mitt estimat for Q3 som ser ut som det blir et rekordkvartal på tross av at det er sommermånedene da det gjerne er mindre aktivitet på grunn av ferieavvikling. Regner derfor med at Q4 også blir bra.

54

Den 16. august ble det meldt at operasjon 250 ville bli gjennomført de kommende ukene. Dersom vi regner 3 uker fra 16. august og vi vet at det på slutten av Q2 var 203 implantat, får jeg estimat 92*(250-203)/68 = 64 implantat i perioden. I q2 ga hver operasjon nettoomsetning på 25594, og om vi bruker samme forhold gir det totalt salg på 1.65 msek, opp fra 0.51 i fjor dvs vekst på 219%.

Absolutte tall er fortsatt svært lave, men jeg liker virkelig utviklingen og det ser ut som om salget endelig kan ta fart.

Zoomer vi litt ut og regner med samme antall operasjoner i Q4 som Q3, og samme vekst i 2018 som 2017 får følgende estimat

41

6 Likes

Skulle til å kommentere at Q2 -> Q3 de to foregående årene hadde nedgang i omsetning, men så så jeg at du brukte faktiske Q3-tall til å gjøre beregningen. :stuck_out_tongue:

Er du sikker på tallene her? Q2 -> en uke etter 16. august = 7 uker, gjenværende tid i Q3 er 5 uker. Dette gir oss 250-203 = 47 implantater de første 7 ukene, hvis vi så deler på antall uker dette var spredt utover og ganger med antall gjenværende uker så får vi 47/7*5= 33, så totalen i Q3 blir da 47 + 33 = 80?

2 Likes