Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Episurf Medical (EPIS-B)

De tar en nano

har 20 tusen aksjer

1 Like

emisjonen som ikke ble fulltegnet legger en demper på kursen og noe svakere vekst enn man hadde håpet på

2 Likes

Solgte Episurf, satte kjøp i Fun på 2,87 og dro på sykkeltur i 5 timer :slight_smile: Håper å komme inn igjen under 6,50, men satte ikke konkret begrunnet kursmål. Har sett denne spike voldsomt på meldinger tidligere også for så å falle betydelig igjen. Tok derfor en sjanse på gjentakelse av det og hensyn til frigjøring av cash ift muligheter i flere andre aksjer.

3 Likes

[quote]EPISURF
Episurf Medical kommunicerar kortfattad klinisk uppdatering (Cision)
2017-07-20 14:30

Episurf Medicals (NASDAQ: EPIS B) första 15 patienter har nu haft sina Episealer®-implantat i mer än tre år. Episurf Medical fortsätter att stödja insamling av klinisk data vilken visar på de positiva effekter som Episealerpatienter upplever från bolagets unika och personspecifika lösning för behandling av knäsmärta. En betydande mängd data har samlats in från den växande patientpopulationen och den första patienten rapporterar mycket goda resultat, strax under 5 år sedan operation. Denna data visar på den kliniska betydelsen och de fördelar som patienterna upplever avseende livskvalitet och relaterad reducering av smärta. Dessa fördelar syns tidigt och datan visar att patienterna upplever positiva effekter inom 3 månader efter operation, med fortsatta förbättringar därefter. Episurf Medical har för närvarande 15 patienter som har haft implantatet i mer än 3 år och 4 patienter har haft implantatet i mer än 4 år.

”Det är uppmuntrande att allt eftersom tiden går, så har vi såhär långt, inte sett några försämringar i patienternas välbefinnande eller ökande behov av revidering av implantaten” säger Professor Leif Ryd, Senior Medicinsk rådgivare till Episurf Medical. ”Resultaten börjar tala för sig själva” avslutar Professor Ryd.[/quote]

2 Likes

Observasjonen dine er korrekt, men samtidig tar du da ikke fullt høyde for at nå er det en mer konkret kommersialisering vi ser konturene av, dette vet jeg knapt om Episurf har kommet med hittil?

Nå kan det vel godt hende denne aktøren får noen form for ekslusivitet i england, men det er jo mange andre tilsvarende aktører i andre land, for ikke å snakke om de offentlige helsevesenene. Kan fort bety at vi får den sagnomsuste hockeysticken i salg hvis Episurf klarer å skalere produksjonen sin fort nok.

2 Likes

Enig, denne meldingen i dag er av en litt annen karakter enn tidligere sell on news meldinger om patenter og milepæler. Nå begynner kanskje snøballen å rulle på alvor.

Litt mer om Spire

1 Like

Jeg er helt enig i vurderingen din av meldingen. Jeg synes den er meget positiv, særlig fordi den gjelder UK der jeg synes utviklingen har virket mangelfull en periode. Samtidig er det vanskelig å gi en konkret verdsetting av meldingen og de fleste aksjonærer vil kanskje fremdeles avvente for å se resultater av den realisere seg. Så jeg føler vel at jeg har tatt høyde for det, men vi har nok litt forskjellig tidsperspektiv pluss at helt andre hensyn spilte inn for min del. Jeg trodde mer på Fun kortsiktig (nærmeste ukene).

Sell on news-effekten er dessuten sterk og 25% opp på fem min er så mye at det veldig ofte resulterer i et fall igjen, om enn midlertidig.

Godt spørsmål. Jeg vet heller ikke om dette er større eller mer organisert en behandlingssteder i Tyskland for eksempel. Uansett…Positivt!

2 Likes

Joa, hvis man vil være meget aktiv så var 25% opp et attraktivt punkt å handle på, skal ikke protestere på det! :slight_smile:

Edit:

Voksent volum! (Legg merke til logaritmisk skala:)

3 Likes

Brutt opp gjennom sma50 i hvertfall så får vi se om den holder seg der

1 Like

Synes det ser ut som brudd opp fra fallende kile

3 Likes

Tenkte det samme, og dette er akkurat den type fundamentale nyhet jeg liker for å underbygge det tekniske.

Klart, proof is in the pudding når det gjelder hva dette kommer til å si i salgstall for episurf, vi får følge med på denne:

https://www.spirehealthcare.com/treatments/bones-and-joints


3 Likes

Skal innrømme at jeg har mer håp enn tro på å komme inn igjen under 6,5 :wink:

2 Likes

Da var jeg inne igjen på 6,65… Fornøyd med det :blush:

4 Likes

Jeg har visst også kjøpt litt mer i dag, får satse på at kursen begynner å krype oppover etterhvert da.

Det ble 5 775 til med snitt 6,66 :imp:

5 Likes

Mislykket trade fra Swedbank handler? Kjøpte veldig mye etter meldingen midt på 7 tallet og nå tvunget til å dumpe nedover 6 tallet? Kan så klart være forskjellige personer.

Shenanigans på gang i dag? Stiger mye på latterlig lavt volum.

Ja, finner ingen god årsak til dette…

Typisk når en har veltet halve beholdningen på 6 blank for å betale skatt -.-

1 Like

Det store volumet var jo rundt 7-8 kroner så har aksjen falt litt i vakuumet etterpå, men regner med at de som kjøpte på 7 tallet har planer om å få avkastning på investeringen sin.

Tipper at overhenget av aksjer fra folk som tok for mye i emisjonen snart tynnes ut, og tror aksjen står betydelig høyere til høsten!

2 Likes