Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Episurf Medical (EPIS-B)

Nei sånn haussing liker vi ikke

3 Likes

Jeg kastet dessverre kortene her. Bettet på at Q3 ville vise svært god utvikling, men nå synes jeg det ser stygt ut frem mot årsskiftet. Ut på drøye 6.

Da kjøper vi oss inn sammen i 2018 :smiley:

1 Like

Ja, nå gjelder det å finne en bunn og så satse på Q4 :wink:

Lett! :sweat_smile:

1 Like

Jeg har sitti alt for lenge utenfor nå. Dog virker det som et lurt trekk så langt. Hadde jo 15ish i snitt

1 Like

Ja, noen ganger må man bare bite i det og selge for bedre inngang, men det er vanskelig. I Episurf har jeg vært heldig med gode trades. Tatt noen gevinster og fått snittet ned over ganske lang tid. Var vel nå på knappe 6,4 så tok et tap på ca 30øre aksjen i dag. Vurderingen er en del av større bildet med høye indexer og at vi nærmer oss desember. Har ikke lyst til å sitte all in med tap over hele linja da. Det gjorde jeg i fjor og følte at jeg gikk glipp av mange muligheter.

2 Likes

Har beholdt mine, får satse på litt forventningsrally her jeg da kanskje? :slight_smile:

denne meldingen kom også i dag

1 Like

Jeg er ute for tiden, men følger nøye med.

Ser at det er på lavt volum den faller under 6 så treet er nok veldig grundig rystet.

2 Likes

Ja, håper det for din del. Jeg tror heller ikke det er mye som skal til for å få det. Når det gjelder de meldingene så ble jeg litt irritert over dem egentlig. Tre stykk på rappen virket på meg som et forsøk på å legge røyk over et dårlig Q3, men det er mulig bare skuffelsen min som prater :wink:

Tror uansett at det er gode muligheter for spikes i kursen fremover hvis de i kjent stil melder gode operasjonsantall/milepeler.

2 Likes

Ceo storhandler aksjer

EPISURF
Episurf Medicals vd Pål Ryfors förvärvar aktier motsvarande 3,2% av kapital och 6,8% av röster från huvudägaren Serendipity Ixora (Cision)
2017-11-10 14:25

Episurf Medicals (NASDAQ: EPIS B) vd Pål Ryfors och bolagets huvudägare Serendipity Ixora har idag kommit överens om en affär där Pål Ryfors förvärvar 983 607 A-aktier i Episurf Medical, motsvarande 3,2% av kapital och 6,8% av röster från Serendipity Ixora. Pål Ryfors blir därmed bolagets näst största ägare sett till röstandel. Efter transaktionen innehar Serendipity Ixora 4 661 519 A-aktier motsvarande 15,3% av kapitalet och 32,3% av rösterna i bolaget. Pål Ryfors kommer äga 983 607 A-aktier och 32 786 B-aktier i bolaget, motsvarande 3,3% av kapitalet och 6,9% av rösterna. Affären görs till kursen 6,10 per aktie.

”Jag är mycket stolt över att bli storägare i Episurf Medical, ett bolag som verkligen ligger helt rätt i sin industri. Vi har en världsledande teknik och mycket goda resultat och vi är i ett läge där vi precis tagit oss ut på marknaden, detta med mycket gott mottagande. Vi bygger nu kliniska bevis för vår teknologi och detta lägger grunden för vår framtid. Jag förvärvar dessa aktier för att jag ser en betydande långsiktig potential i Episurf Medical. Vidare tycker jag att det team som finns på plats, i kombination med bolagets teknologi och möjligheter, utgör en mycket intressant investeringsmöjlighet för mig” säger Pål Ryfors, vd Episurf Medical.

”Vi är glada över att Pål Ryfors tydligt signalerat sitt intresse av att bygga upp ett betydande långsiktigt aktieinnehav i bolaget.” säger Saeid Esmaeilzadeh, ordförande i Serendipity Ixora och styrelseledamot i Episurf Medical.

I syfte att stärka vd:ns intressegemenskap med Episurf Medicals aktieägare har Serendipity Ixora tillhandahållit finansiering på förhandlade villkor

4 Likes

Jeg skal aldri mer klage over ditt håp på mine vegne: først nesten kursdobling i Next og så klinker ceo til med saftig innsidekjøp i Episurf

Et flott innsidekjøp, har sansen for Pål.

Men skulle helst sett at han kjøpte i markedet.

3 Likes

Bedre sånn enn at de hadde havnet på markedet og tynget kursen enda mer

Innsidekjøp på 6,10, men større investor selger på samme punkt. Aksjen går til 6,70. :face_with_raised_eyebrow:

Det man skal huske på er at de er en dråpe i havet økonomisk sett for hovedeier, men ikke for CEO, dette er helt klart et positivt signal. Om flere innsidere henger seg på og da kjøper i markedet er det enda bedre.

2 Likes

Unner deg flaksen jeg :slight_smile:

Fremdeles litt usikker på om denne ikke skal ned og lukte på 5-tallet igjen. Vi får se…

Skal sies om Next at den falt vel nesten 15% fra da jeg sa det og til det nivået jeg snakket om. Den er dessuten fremdeles omtrent 15% under der jeg solgte meg ut, så jeg bommet vel ikke egentlig særlig :wink:

1 Like

Ja absolutt, jeg tenkte mer at jeg skulle ønske serendipity ble sittende.

Forhåpentligvis reinvisterer de hvis det skulle komme en emisjon.

1 Like
1 Like

Pål må jo nesten tro på at finansieringen løser seg på en annen måte enn en ny dumpingsemisjon siden han kjøper aksjer for 6 millioner kroner med lånefinansiering.

Hvordan skal han kunne spytte inn nye millioner hvis da kursen må settes mye lavere, noe som vil gi lavere verdi på eksisterende aksjer enn lånet?

1 Like

Stora aktiedagen sal 4

https://www.aktiespararna.se/tv/live

1 Like