Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Episurf Medical (EPIS-B)

Med tanke på at det ble utført 24 operasjoner i løpet av Q2 så vitner dette om sterk stigningstakt :slight_smile:

3 Likes

Ja høres ut som hockey stick

2 Likes

Twitter bobler av Episurf og. #HockeyStick

Spørsmålet er vel om de driver og hyper nå i påvente av emisjon da.

1 Like

Er jo ikke bare hype i hvert fall. Twittermeldingene i oktober inneholder jo “melding” av 11 gjennomførte operasjoner. Jeg har trua og venter i spenning på Q3 :wink:

2 Likes

Når er Q3 resultater?

1. November. Satser på fine tall :+1:
1 Like

Skal vi gutse og si 111 operasjoner i q3?

2 Likes

Rundt 64 har jeg estimert @Savepig noe som vil være svært bra med tanke på at Q3 er sesongmessig svakt. Det er mye som tyder på at Q4 blir enda mye sterkere. Spesielt dette med 5 operasjoner på 1 dag synes jeg tyder på en svært god utvikling. Det er så klart ikke et snitt, men om de ligger på 2-3 per dag så kan man jo regne selv. 150 er i hvert fall ikke umulig i bare Q4. Det ble solgt 86 Episealer implantat i hele 2016.

Snøballen ruller

2 Likes

Hva må de ha for break even?

I antall salg ligger det nok ganske langt unna, men det er mange parametre som spiller inn der.

I følge denne analysen tror de på break-even allerede i 2018, selv om det virker ganske optimistisk for meg

image

Jeg er inne fordi selskapet sitter på veldig godt beskyttet teknologi gjennom en stor patentportefølje og de kan få en bit av en veldig stor kake i fremtiden. Ved vekst i antallet operasjoner som jeg mener vi ser nå tror jeg markedet vil begynne å forstå potensialet og prise om aksjen.

Episurf er allerede godt nok testet for å selge i Europa, men nå med stadig flere pasienter som går rundt med løsningen og om de gode dataene holder seg vil så klart caset være mye sterkere og produktet mye lettere å selge inn. En kirurg som ser at det er operert inn i kanskje 1000 pasienter uten større problemer og med gode resultater vil så klart mye lettere velge løsningen enn om det er 50, 100, 150 osv

Dersom de får innpass i USA vil det være et stort skritt.

3 Likes

Aner du hvor mye omsetning det er pr implantat?

Ser noen nevne en evt emisjon over, så da er spørsmålet hvor mye cash har de, og hvor mye brenner de i kvartalet?

Emisjon i vinter:

https://globenewswire.com/news-release/2017/03/16/939929/0/en/OUTCOME-OF-EPISURF-MEDICAL-S-RIGHTS-ISSUE.html

The subscription period for Episurf Medical’s new issue of A and B shares with preferential right for the company’s shareholders ended on 13 March 2017 and the final outcome shows that the rights issue was subscribed for by shareholders to approximately 91.5 per cent, which means that Episurf Medical receives approximately SEK 109.5 million before issue related costs.

image

2 Likes

ca 3000 eur

Hadde ved utgangen av Q2 103 msek og brenner ca 14 msek så jeg ser ingen emisjon før kanskje januar 2019.

1 Like

Jeg har tenkt at de må begynne å tenke i de baner litt ut i q3 sånn at de ikke er i noen unødvendig skvis. Drømmen er jo at de har fått opp et så imponerende momentum at de slipper noen stor rabatt.

1 Like

Det er mange faktorer som spiller inn, blir de godkjent og skal inn i USA vil det kreve mer kapital, men det kan også være snakk om å ta inn en partner i så fall og man kan tenke seg at en godkjenning bør løfte kursen såpass at det vil være lettere å ta inn friske penger da uansett hvilken strategi de velger.

1 Like

Stillfront løste jo kapitalbehovet sitt ved å ta opp lån. Det kan være Episurf i midten av 2018 står i en såpass sterk posisjon at de kan gjøre det samme. Emisjon er ikke eneste løsningen.

3 Likes

Det er helt sant. Jeg har en magefølelse på at investorene må til pers en siste gang for å fullfinansiere Europa og deretter vil de være så oppe å gå at finansiering kan gjøres på andre måter.

Og derfra og ut vil dette være en pengemaskin. :slight_smile:

2 Likes

Der var´n :slight_smile:

http://episurf.com/app/media/Episurf-Q3-2017-ENG.pdf

Edit: Hmm…ikke helt hva jeg håpet på gitt :thinking:

3 Likes

Veldig merkelig at de skrev de hadde oppnådd 250 implant ja, men de regner tydeligvis annerledes enn oss, solgte vs utførte

Ja, de skrev finished planning its 250th in coming weeks… I august. Likte ikke den helt. Synes det fremstår som pynting på tall

2 Likes