19/06-2019 14:30:00: (EPIS-B.ST) New European patent approval for Episurf Medical
26/06-2019 08:30:00: (EPIS-B.ST) Ready for enrolment of Episealer® patients in the US
Hyggelig, blir spennende å se hvordan dette blir tatt i mot i USA
SNart på tide å kjøpe seg inn igjen. Er jo helt komisk denne kursen aksjen står i nå
Jeg hadde ventet til det hadde snudd, oppsiden er stor nok til at det ikke er så farlig å komme inn på 200% av dagens kurs. Det er dog kjedelig hvis man blir vannet ut 90% ved å være i aksjen før oppturen starter. Mcap er nå på 133 MSEK.
Men med 75 millioner fra emisjonen, så EV blir vel 58 eller noe
Hva er cash burn i kvartalet?
Ca 15 i Q1
En strategi som jeg bruker på denne type selskaper som trenger finansering er å være inne med mindre en man helst skulle eie, så kan man tegne seg ved fremtidige emisjoner. Men nå ser jo jeg på aksjer veldig langsiktig, dvs at jeg tror veldig sterkt på selskapet, og samtidig er jeg åpen for at de kan gå konkurs så jeg satser en mindre del av min kapital på grunn av den høye risikoen.
Men cashburn vil nok øke en del fremover nå. I fase 1 nå, fase 2 er forventet å gi høyere inntekter.
The first phase spans over the coming 12 months. During this period, the Company’s costs will increase in connection with the recruitment of clinics, and surgeries being carried out in the EPIC-knee-study. During this period, the Company also expects clinical results from the on-going European multicenter study to be presented. The Company furthermore expects clinical results from the first comparative study carried out at the university hospital Charité in Berlin, as well as the first 5-year data from Episealer® patients.
Jeg har ikke fulgt med så nøye, men hvis de fikk de 75 MSEK samtidig som de startet fase 1, så vil det jo si at de om 12 måneder har max 15 MSEK og det er forventet høyere inntekter fra da av. Cash de har nå er da ikke så nyttig å ta med, spørsmålet er om man tror de går i pluss om 12 måneder.
Denne diskusjon har vi vel vært gjennom noen ganger, nei Episurf kommer ikke til å gå i pluss om 12 måneder like lite som PCIB gjør det. Episurf vil ha gjennomført en mengde operasjoner i USA noe som KAN gjøre selskapet mye mer attraktivt for investorer eller partnere å gå inn med kapital på høyere kurser.
Hvis det kommer en partner-avtale her vil de ofte vente til fase 2 er ferdig pga risk/reward. Spennende, men frykter flere emisjoner på lavere nivå enn forrige. På 5 år falt 95%.
Litt klumsete formulert fra min side, men hvis jeg forstår caset riktig, så er jo da at om 12 mnd, så har de høyere inntekter, men går i minus og trenger da enten en ekstern investor eller partner for å sikre videre drift. Sjansen for mer utvanning er definitivt der og cashen du nevner kan jo på en måte ikke tas med i prisingen?
Mcap er på en måte at om 12 mnd så har du et selskap som er ferdig med fase 1 i USA hvis alt gikk bra og er klare for fase 2, men trenger penger.
Tror dere blander sammen regulatorisk fase med noen faser som selskapet forventer å gå gjennom. Husk også at dette er medtech så løpet der ser litt annerledes ut. Det er godkjent IDE som gjør at de nå rekrutterer pasienter som skal opereres i løpet av de neste 12 månedene, deretter vil disse gå igjennom en oppfølgingsperiode på 2 år før selskapet kan søke om å få Market approval. Disse 2 årene forventes det lavere cash burn (mindre kostnader siden operasjonene er utført samt at man ser en gradvis vekst i Europa og spesielt Tyskland) og siden de er kommet lengere på vei i den regulatorisk prosessen så er det ikke umulig at man kan hente penger med betydelig mindre utvanning - dog er ikke det noe jeg satser på, men har gått inn med et mindre beløp slik at det ikke er noe problem for meg å skyte inn mer penger om det blir en ny emisjon om et år. Totalt sett på grunn av selskapets natur er det så klart en mindre del av EK som går til denne type selskaper.
Hva forventer du av cash burn ut fase 1?
Ca det de sitter med nå kommer nok til å gå med
Har ikke noe bedre estimat enn Redeye
Vår bedömning är att kapitalinjektionen finansierar verksamheten fram till början av andra kvartalet, 2020.
Jeg tenker at nå er kursen så bombet uansett at r/r er meget pen
Om man kjøper BTA b som vil konverteres til aksjer så får man en ganske fin rabatt - ligger på 1.14 vs aksjen på 1.30
Du har kanskje bare BTA b ikke aksjer nå?