Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Episurf Medical (EPIS-B)

31/05-2019 13:00:00: (EPIS-B.ST) Change in number of shares and votes in Episurf Medical

04/06-2019 16:00:00: (EPIS-B.ST) Episurf Medical announces outcome of preferential rights issue

Ganske skuffende liten interesse får man si 54.1% tegnet med tegningsretter, 1.4% utenom dette, 21% går til garantistene.

Når er det de har planer om å ha resultater? Har fått med meg litt på siden i denne aksjen, men aldri den type info.

https://episurf.com/investors/emission/

2 Likes

I vår värdering justerar vi för utfallet i företrädesemissionen, och landar på ett nytt Base Case på 3,2 kronor per aktie. Denna förändring effektueras omedelbart och vi flaggar härmed också för att vi återupptar bevakning av Episurf. Våra Bull- och Bear Case justeras i enlighet.

1 Like

Så, man kan egentlig vente et år eller to før man går inn?

Det kommer vel an på om interessen begynner å ta seg opp når de nå starter med operasjoner i USA (spesielt da med tanke på evt partnere eller andre større investorer), dvs umulig å spå.

1 Like

Det handler vel litt om risk/reward, hvis man sammenligner med PHO, så er de nå der hvor det ser ut som inntektene øker mer enn utgiftene, men de har brukt 20 år på å komme dit.

Har faktisk ikke sett det i Photocure enda når jeg har prøvd å se nærmere på tallene. I hvert fall ikke helt ned på bunnlinjen…

Jeg ser helt klart på Episurf som høy risiko og egentlig ganske forskjellig fra Pho på alle måter.

Hvis du ser på Photocure 1-3 år tilbake, så er det vel rundt der Episurf er nå? Dvs de hadde et produkt som fungerte, men de måtte gå diverse runder før de fikk det på markedet i USA og så tar det tid å bygge seg opp til å selge profitabelt i USA.

Angående Photocure og lønnsomhet, så økte inntektene mer enn utgiftene mellom de to siste kvartalene. Det så også ut til å kunne være akselerende. Ikke så godt å si da. :stuck_out_tongue:

Når det kommer til Episurf, så er vel “problemet” at det kommer til å koste penger å komme seg i mål og kassa er ikke sååå stor? (Har ikke sett på detaljene)

Slik jeg tolker det er det mer relevant å tenke partneravtale eller oppkjøp i Episurf enn at de skal få noen break through til neste år med voldsomt salg. Episurf sitter på veldig verdifull teknologi og har en veldig sterk innovasjonskraft.

1 Like

Er det ikke samme tankegang i alle biotekselskaper? Det samme kan jo sies om PCIB, Nano, osv også…

Helt klart, det var jo også poenget mitt at de tilhører denne klassen av forskningsselskaper som KAN få en kraftig oppjustering av mcap før de når kommersialisering.

1 Like

Er ikke noen av disse som skal ha seg noen nye knegreier da?

https://www.tigerbuford.com/the-top-10-orthopedic-companies-by-revenue/

1 Like

Korrekt fokus nå

EPISURF MEDICAL

FOKUS PÅ RESULTAT FRÅN KLINISKA STUDIER - VD (Direkt)

2019-06-10 14:07

STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Medicinteknikbolaget Episurf Medical kommer att behöva stödet från kliniska studier för att få igång försäljningen av knäimplantatet Episealer.

“Episurf började med kommersialiseringen alldeles för tidigt utan kliniska resultat” säger Episurf Medicals vd Pål Ryfors under sin presentation vid Redeyes Growth Day på måndagen.

De studier som har presenterats fram till i dag omfattar ett begränsat antal patienter av de operationer som redan genomförts med Episealer. Studier omfattande totalt cirka 350 patienter befinner sig dock i tidig studiefas eller under uppstart.

Närmast väntar presentation av en femårsuppföljning med Episealer samt en jämförande studie.

Episurf Medical kommer att genomföra en studie med sikte på att registrera Episealer i USA. Studien beräknas pågå under ett år med två års uppföljning.

"När vi kommer till USA kommer vi att vara ‘first till market’, säger Pål Ryfors.

Enligt Episurf Medicals vd kommer det att finnas gott om data för att backa upp Episealer i samband med USA-lanseringen.

Magnus Bernet +46 8 5191 7953

Nyhetsbyrån Direkt

3 Likes

Det underbygger veldig det @holmes skreve en tid tilbake om at en må se på Episurf som et klinisk fase selskap, ikke et kommersielt et.

2 Likes

Her har jeg visst misforstått litt. Trodde faktisk de var i gang med godkjenningsstudien for USA alt. TTT :blush:

1 Like

De har godkjent igangsetting, men ingen operasjoner er utført enda.

1 Like

Blir spennende å se en oppdatering av eierlisten etter at de nye aksjene kommer på plass

https://episurf.com/investors/owners/

2 Likes