Garantister + eksisterende aksjonærer/fond som har bundet seg til å tegne er 77.3%
Brutal dag i dag da så langt (-15% ca.), hva var det emisjonsprisen var på? Alt skal jo ned til emisjonskurs sies det jo- (gammelt traderord)
Tegningskurs er 1,40 SEK
Ja ihvertfall når det blir en neppe fulltegnet emi på bunnivåer.
» Bruttoorderingången ökade med 25,5% till 1,1 MSEK (0,9)
» Orderstocken uppgick till 1,0 MSEK (0,5)
» 25,6% ökning av antalet godkända Episealer®-order under kvartalet till 49 (39)
» Koncernens nettoomsättning uppgick till 1,4 MSEK (1,1), en ökning med 29,4% jämfört med fg år
» Resultat före skatt uppgick till -14,6 MSEK (-13,3)
» Resultat per aktie (vägt genomsnitt) uppgick till -0,42 SEK (-0,44
Leser jeg det riktig, de omsatte for 1,4 MSEK og gikk 14,6 MSEK i minus? Mao, med dagens utgifter, hvis omsetningen gikk opp 10x, så hadde de fortsatt vært (såvidt) i minus? Dvs at med 25% vekst i kvartalet, så er de fortsatt 2,5 år fra å nå nullen?
Man bør vurdere episurf som et forskningsselskap ala Pcib osv.
Det at de allerede tar betalt for implantatene selv om selskapet fortsatt er i en forskningsfase er egentlig positivt, men det gjør at mange plasserer selskapet i feil kategori. De skal igang med en stor USA studie i år.
Ja, dette kan det hende noen bommer på faktisk. Inntektene de drar inn nå er jo mest symbolske.
Hvis man skal vurdere de slik blir finansiering uhyre viktig. De lever på aksjonærenes nåde. Og for de som har vært med siden toppen har det vært en smertefull reise.
Med emisjonen er de finansiert til å bli ferdig med studien i usa?
Hvis ikke, risikerer man en ny emisjon og muligens emisjonskurs enda lavere.
Ja har en post her
Helt klart, det er grunnen til at kursen går som den går. Med fremdrift i USA kan man håpe på at selskapet etterhvert blir mer interessant å finansiere, enten gjennom partnere eller andre investorer.
Litt interessant, nede på emisjonskurs nå.
24/05-2019 08:55:00: (EPIS-B.ST) Presentation of Episealer® at the ICRS Focus Meeting “One Step Cartilage Repair” in Rome, 5-7 of June
Spent på hvor mye innsidere og større eiere tar. CEO har jo et rimelig stort papirtap her allerede.
Jeg har tegnet meg for min andel i hvert fall.
Litt interessant med kjøp på 422k som dukket opp nå
Pål er en fin fyr.
Ja og fremstår som ganske risikosky, skulle tro han har en plan her.
Vedkommende fikk visst kjøpt
SWB NRD 422 400 1,500 13:20:14
Da er tegningsperioden over og vi får beskjed neste uke hvordan det har gått.