Nå har jeg gått gjennom tråden fra starten i 2015, og ser at flere har hatt en smått ubehagelig reise til dette punkt som aksjonærer i Episurf. Og jeg er nok ikke rette mannen til å komme med spådommer om at nå snur det, men jeg tror de fleste som har satt seg inn i selskapet vil se at på “et eller annet tidspunkt”, så må dette snu.
Det “eneste” som kan hindre dette i å bli en suksess, er at de svikter i selve kommersialiseringen og i kapitalmarkedet. Selve teknologien, patentene og alt annet ser jo meget, meget bra ut! Inngrepene funker langt bedre enn dagens standardbehandling, ferdig snakket. Nå må det bare dokumenteres godt nok, så det blir akseptert av bransjen. Det kommer!
Minusene ved aksjen slik jeg ser det per i dag, vil jeg si er at selskapet ikke har klart å tiltrekke seg hverken noen partnere av (økonomisk) betydning, eller noen store, stabile, langsiktige eiere. Som følge av dette, sliter de med “konstant” kapitalbehov.
Når det gjelder eiere, så eier Topp25 aksjonærer kun 49% av selskapet, og største aksjonær eier under 10%. (UBS Switzerland, vet vi hvem det er?). Positivt på en måte at CEO gjør et stort innsidekjøp og er 10’ende største aksjonær, men samtidig stusser jeg på at de ikke har klart å tiltrekke seg større investorer.
Det mest positive må jo være at de faktisk begynner å få en del gjennomførte operasjoner, de får stadig bedre innsyn i resultater (over flere år),og det kommer stadig flere publikasjoner.
Konferansen som pågår i USA as we speak, kan være med å løfte Episurf ut av dødsspiralen de har kommet inn i, hvis noen av disse amerikanske spesialistene snakker med sine rike venner. Men dette kan også ta tid.
Så min foreløpige konklusjon er at jeg går inn med et lite lodd, og så fyller jeg eventuelt raskt på med mer når ting begynner å skje, og emisjonsspøkelse for neste år er avklart. Ser ikke bort fra at jeg deltar i en emisjon, for jeg tror oppsiden er enorm på disse ekstremt lave nivåene som vi ser nå.
100% enig i at dette må ses på som et forskningscase som vil bli belønnet, men dette kan ta tid (og sannsynligvis litt lenger tid enn det også…)
PS: Iflg CEO er prisen EUR3000 per operasjon. Dette har han sagt i to av presentasjonene jeg har sett de siste dagene.