Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Episurf Medical (EPIS-B)

Mcap er helt sinnssykt lav her. De har jo levert gode resultater. Det er vel teknologi som dette verden har ventet på i mange år. At smerter skal være en årsak til å bytte ut et kne blir for dumt. Jeg ser ikke på dette som et binært case slik situasjonen er nå. Men det er jo klart finansiering alltid er en risiko i denne type selskap.

Noen som vet hva prisen per inngrep med Episealer vil ligge på?

Hadde vært artig å sett også den økonomiske besparingen kontra kne-protese.

3 Likes

Nå har jeg gått gjennom tråden fra starten i 2015, og ser at flere har hatt en smått ubehagelig reise til dette punkt som aksjonærer i Episurf. Og jeg er nok ikke rette mannen til å komme med spådommer om at nå snur det, men jeg tror de fleste som har satt seg inn i selskapet vil se at på “et eller annet tidspunkt”, så må dette snu.

Det “eneste” som kan hindre dette i å bli en suksess, er at de svikter i selve kommersialiseringen og i kapitalmarkedet. Selve teknologien, patentene og alt annet ser jo meget, meget bra ut! Inngrepene funker langt bedre enn dagens standardbehandling, ferdig snakket. Nå må det bare dokumenteres godt nok, så det blir akseptert av bransjen. Det kommer!

Minusene ved aksjen slik jeg ser det per i dag, vil jeg si er at selskapet ikke har klart å tiltrekke seg hverken noen partnere av (økonomisk) betydning, eller noen store, stabile, langsiktige eiere. Som følge av dette, sliter de med “konstant” kapitalbehov.

Når det gjelder eiere, så eier Topp25 aksjonærer kun 49% av selskapet, og største aksjonær eier under 10%. (UBS Switzerland, vet vi hvem det er?). Positivt på en måte at CEO gjør et stort innsidekjøp og er 10’ende største aksjonær, men samtidig stusser jeg på at de ikke har klart å tiltrekke seg større investorer.

Det mest positive må jo være at de faktisk begynner å få en del gjennomførte operasjoner, de får stadig bedre innsyn i resultater (over flere år),og det kommer stadig flere publikasjoner.

Konferansen som pågår i USA as we speak, kan være med å løfte Episurf ut av dødsspiralen de har kommet inn i, hvis noen av disse amerikanske spesialistene snakker med sine rike venner. Men dette kan også ta tid.

Så min foreløpige konklusjon er at jeg går inn med et lite lodd, og så fyller jeg eventuelt raskt på med mer når ting begynner å skje, og emisjonsspøkelse for neste år er avklart. Ser ikke bort fra at jeg deltar i en emisjon, for jeg tror oppsiden er enorm på disse ekstremt lave nivåene som vi ser nå.

100% enig i at dette må ses på som et forskningscase som vil bli belønnet, men dette kan ta tid (og sannsynligvis litt lenger tid enn det også…) :wink:

PS: Iflg CEO er prisen EUR3000 per operasjon. Dette har han sagt i to av presentasjonene jeg har sett de siste dagene.

4 Likes
1 Like

På tide å gjøre inntog igjen i episurf. Har savnet dette krydderet (les: tapsprosjektet for min del) i portisen min

3 Likes

Det må være lov for dette selskapet å ha enorme håp for at 2020 og 2021 blir de to årene alt snur oppover.

Det er finansieringen som er det store aberet her fremdeles desverre.

4 Likes

Helt enig, den setningen der gjør nok at mange velger å avvente med å gå inn skikkelig (inkl meg selv). Men må si at teknologien og resultatene ser meget imponerende ut så langt!

1 Like

Episurf Medical (NASDAQ: EPIS B) has received another Notice of Allowance from the United States Patent and Trademark Office (USPTO). The patent, entitled Implant specific drill bit in surgical kit for cartilage repair, covers the drill included in the kit of surgical instruments used for implantation of the individualised joint implant Episealer.

This is a result of our continuous improvements in usability, where we have merged two instruments into one. We hear from surgeons how much they appreciate the Episealer surgical instruments and the quick and smooth surgical technique. That is the result of detailed engineering work and patents like this, comments Katarina Flodström, COO, Episurf Medical.

For more information, please contact:

Pål Ryfors, CEO, Episurf Medical

1 Like

Episurf er vel oppkjøpskandidat. Kan ikke se noen annen løsning. Hva tror dere om et slikt scenario?

Trøbbelet er at man risikerer at eventuelle kjøpsinteressenter venter til selskapet går dukken og kjøper teknologien fra konkursboet eventuelt i en refinansiering som utraderer eksisterende aksjonærverdier.

3 Likes

Et slikt scenario kunne man vel skrevet om de fleste medical og biotek-selskap?

Jo men nå har episurf over flere år kjørt kriseemisjoner som vel ikke har blitt fulltegnet en gang. Da øker risikoen for at det tar slutt på tålmodigheten.

Litt nysgjerrig på selskapet. Men tenker i retning dårlig management hvis de ikke klarer å pynte bruden og selge seg til kapitalmarkedet .

Har du noen oversikt eller husker du sånn ca når emisjonene var satt, % utvanning og evt tegningsandel?

Søk emisjon i denne tråden så mistenker jeg alle er nevnt. Det har ikke vært pent. :frowning: jeg kjøpte ganske mye i en av dem tror jeg)

1 Like

Aw my gåd, på halvveien fant jeg et dødsspiral lån. Å bare. Nope, not touching this.
Heldigvis kom det en ny emisjon. :rofl: og eventyret kunne fortsette.

2 Likes

Dødsspiral-lån har jeg selv erfaring med fra Cereno-jævelskapet. Hehe, det ble dyrt :joy::see_no_evil:
Jaja, fine lærepenge da :blush:

3 Likes

Galskap at disse styrene ikke setter ned foten på sånne lån…

Det blir nok ikke mange fler av denne typen fremover. Vi trodde jo alle at Alpha Blue Ocean ville selskapets beste, men kunne ha en mulighet til å låne aksjer til shorting som en sikkerhet.

Men disse folkene hadde jo totalt andre interesser enn selskapets og aksjonærenes beste.

Jeg mistenker at i ELEs tilfelle var ledelsen involvert, men det er topic for en annen tråd.

1 Like

Desperasjon og gode intensjoner. Veien til helvete er kort.

2 Likes

Det er et fantastisk selskap med tanke på produktet og hvordan de jobber med høy kvalitet i alle ledd, men må samtidig si at det er svært skuffende at de enda ikke har fått gjennomført sin første operasjon i USA, det er nok også forklaringen bak at kursen er der den er. Det hadde vært bra om de får til en rettet emisjon eller partneravtale her som kan dempe presset på eksisterende aksjonærer.

7 Likes