Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Episurf Medical (EPIS-B)

Hmm hva skal vi tro om dette. Det likte jeg ikke så godt

[quote]Episurf Medicals VD Rosemary Cunningham Thomas avgår – rekryteringsprocess inleds (Nasdaq OMX)
2017-01-05 15:35

Styrelsen för Episurf Medical AB (publ) (”Episurf ”) har idag meddelat att
Rosemary Cunningham Thomas lämnar posten som VD i Episurf med omedelbar verkan.
Pål Ryfors har utsetts till tillförordnad VD. En rekryteringsprocess för
tillsättning av Cunningham Thomas efterträdare kommer nu att genomföras av
styrelsen.

Denna information lämnades för offentliggörande, 2017-01-05 15:35 CET (GLOBE
NEWSWIRE) –

Styrelsens ordförande, Dennis Stripe, kommenterar: ”Rosemary har spelat en
viktig roll för Episurf och hon har genom ett flertal initiativ haft en
avgörande betydelse för bolagets kommersiella satsning”.

Cunningham Thomas kommer att finnas tillgänglig för att stödja styrelsen och
ledningen under sin uppsägningstid på sex månader.

[/quote]

2 Likes

Litt mer her

[quote]Medicinteknikbolaget Episurf Medicals vd Rosemary Cunningham Thomas avgår med omedelbar verkan, meddelade bolaget på torsdagseftermiddagen. Enligt styrelseordföranden ligger det ingen dramatik bakom avgången.

Episurf inleder nu en rekryteringsprocess för en ny vd. Pål Ryfors har utsetts till tillförordnad vd.

Enligt styrelsens ordförande Dennis Stripe har Rosemary Cunningham Thomas gjort ett mycket bra arbete och lämnar bolaget i god stämning.

“Styrelsen ville göra en förändring inför nästa steget i Episurfs liv. Det är ingen negativ sak, det handlar bara om att bolaget ville gå i en annan riktning. Vi bygger bolaget och gör oss redo för USA-marknaden”, säger han.

Att bolaget meddelade om avgången på eftermiddagen före trettondagshelgen beror enligt honom på att man vill inleda rekryteringen så tidigt i början av det nya året som möjligt.

“Jag visste inte ens att det är en ledig dag i Sverige i morgon.”

Episurfs aktiekurs åkte berg- och dalbana 2016 och har sedan årsskiftet gått up med cirka 17 procent.

[/quote]

hmm.litt av en timing også. ikke bra.hadde nok vurdert solgt 50 prosent hvis jeg var inne her. solgte det i trvx i en tilsvarende situasjon. den gikk etter hvert betydelig høyere pga nano effekten.

Virker lovende for min strategi :slight_smile:

1 Like

Jeg er jo allerede bare lastet 50% av det jeg ønsker

Jeg er fortsatt litt delt til hvordan jeg skal tolke meldingen. En ting som kan være verdt å huske på er at CEO Cunningham er britisk og bosatt i UK kom inn juni 2015, og styreleder ble utnevnt august 2016 og er amerikaner. USA er et viktig satsningsområde og det kan være de ønsker en CEO som har mer kontakt med det amerikanske markedet og kan mer om prosessen for å bli godkjent av FDA i USA.

Så ja dette kan faktisk være positivt for videre utvikling av selskapet, men når det er sagt så kan det samtidig bety en trading mulighet avhengig av hvordan markedet tolker meldingen. Jeg har fortsatt ikke bestemt meg for om jeg skal forsøke å trade med posisjonen jeg har, eller heller satse på å snitte inn flere aksjer ved en eventuell dipp. Det vil være litt avhengig av markedet og om jeg har tid til å følge med.

Jeg har relativt sett fortsatt ganske få aksjer her nå, 4.5% av porteføljen, og kunne godt tenke meg å øke til 8%, men viktig å huske på at det kan komme en emisjon her.

1 Like

En type teknisk oppsett som jeg liker veldig godt, med gyldne kors og kursen over de vanlige snittene - pleier å bety at trenden har snudd. Ikke uten risiko med tanke på CEO skal rekrutteres og dessuten må finansiering på plass. Men jeg vil likevel være med her med en mindre post i porteføljen da både det tekniske ser bra ut, og det endelig begynner å løsne med vekst i antall operasjoner.

Som dere ser så er det jo ikke unaturlig om den faller ned mot 15 først, men gidder ikke spekulere på så små bevegelser.

3 Likes

Episurf Medical AB utökar Clinical Advisory Board (Nasdaq OMX)
2017-01-18 09:25

Episurf Medical AB utökar sin Clinical Advisory Board med Dr Adam Mitchell. Dr
Mitchell är en radiolog vars praxis är inriktad på behandling av högaktiva
idrottare på den sportmedicinfokuserade Fortius Clinic i London. Hans kompetens
inom radiologisk teknik för att hjälpa unga patienter kommer att komplettera
Episurfs Clinical Advisory Board och ge en ännu bredare förståelse kring
behandlingsmetoder för broskpatienter.

Denna information lämnades för offentliggörande, 2017-01-18 09:25 CET (GLOBE
NEWSWIRE) –

“Jag har haft nöjet att träffa Dr Mitchell och hans framtidsfokus och
noggrannhet är färdigheter som vi ser fram emot att tillgodogöra oss”, säger Dr
Leif Ryd, ordförande i Episurfs Clinical Advisory Board. “Vi är mycket glada
över att Dr Mitchell ansluter sig till vår rådgivande grupp och vi ser fram
emot att arbeta med honom för att positionera vår teknik inom området medicinsk
bildteknik”.

2 Likes

Lagt inn ordre på 16 blank

Fikk du?

En god del. Ligger litt på vent
1715 av 5000 i rest

EPISURF MEDICAL
BESLUTAT OM FÖRETRÄDESEMISSION 120 MLN KR (Direkt)
2017-01-19 07:36
STOCKHOLM (Direkt) Styrelsen för Episurf Medical beslutat om en nyemission om upp till cirka 120 miljoner kronor med företrädesrätt för befintliga aktieägare.

Det framgår av ett pressmeddelande.

Villkor i emissionen:

  • Varje A-aktie berättigar till teckning av en ny A-aktie och varje B-aktie berättigar till teckning av en ny B-aktie.

  • De nya A- och B-aktierna emitteras till en kurs om 7,50 kronor per aktie. Det motsvarar en rabatt om cirka 37,5 procent jämfört med den teoretiska aktiekursen efter avskiljande av teckningsrätter baserat på den senaste stängningskursen för Episurfs B-aktie, enligt bolaget.

Henrik Svensson +46 8 5191 7924

Nyhetsbyrån Direkt

Haha også dagen etter at jeg gikk inn. Morsomt

1 Like

Emisjon på 7.5, ikke uventet og grunnen til at det er den minste posisjonen i porteføljen. Ønsker å sitte med mer enn jeg har nå på den andre siden av emisjonen, som vanlig høy volatilitet og store bevegelser ventet i løpet av denne perioden.

2 Likes

Rett og slett perfekt!

Ser ut til å bli en gylden sjanse for å sikre seg aksjer i Episurf for den som ønsker. Ble ikke helt klok på ex dato her om det var i går eller etter EGF, så jeg har sendt en mail til ir om dette.

Fant det nå, 23 februar er ex dato

[quote]The Company’s shareholders shall have preferential rights to subscribe for the
new A shares and B shares pro rata to the number of shares previously held by
the holder. For each share of class A and class B held on the record day,
shareholders will receive one subscription right of class A and class B,
respectively. The subscription right of a share of class A entitles the holder
to subscribe for one new A share and the subscription right of a share of class
B entitles the holder to subscribe for one new share B share. The record day
for determining which shareholders shall be entitled to subscribe for shares
with preferential rights (i.e. to receive subscription rights) shall be 23
February 2017.[/quote]

Den som handler nå får altså med tr til 7.5

2 Likes

Oi, se på meg som må snitte ned a!

2 Likes

Synes det var tåpelig av de å sette emisjonen så lavt. Får bruke dagen til å jobbe ned et skikkelig snitt. Er nede i 14.05 etter dobling nå. Tenkte å få snittet ned til nærmere 10,-. De har et velfungerende produkt og oppsiden er jo ekstrem. Er utrolig spent på hvordan 2017 vil se ut.

Ser ut til en overdreven reaksjon fra markedet. Legger kjøp på 11.55 ut dagen

Ja, vi kunne ha ventet med å kjøpe et par dager ser jeg nå, men det er vanskelig å vite. Uansett vil jeg også ha mer her, men må hente pengene fra andre aksjer.

Har totalt 10k nå og legger 5k på kjøp 11.55 ut dagen