Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Episurf Medical (EPIS-B)

redeye med oppdatering
Episurf Medical: 21’Q4 Review – US on the horizon

Redeye argues that the lower-than-anticipated sales do not reflect the long-term case of Episurf and that its potential US market entry by H2 this year will be an important milestone for the company. We expect a slower market ramp-up than previously and adjust our estimates, which are now including the Patellofemoral system. Our Fair Value remains intact.

BEAR BASE BULL
1.80 5.0 9.0

3 Likes

Jeg synes ofte disse analytikerestimatene blir litt meningsløse når de ikke gir noe tidsperspektiv for målene, men her konkretiserer jo Redeye til noe man faktisk kan bruke til noe :slight_smile: :

The two following catalysts will likely take the share to our Base Case during the year:

• News flow regarding patient recruitment for the EPIC Knee trial (throughout the year)
  • FDA approval for the Patellofemoral system (likely before the end of H1 2022) and its subsequent US launch (during H2 2022)
2 Likes

Må bare erkjenne at jeg ikke liker hvordan dette ser ut :face_with_raised_eyebrow:

2 Likes

Kursen er stusselig om dagen, men bra likevel at Episurf bare durer på… :slight_smile:

3 Likes

Flere som jakter ny inngang?

https://www.avanza.se/placera/ovriga-nyheter/2022/05/02/episurf-medical-episurf-medical-market-improving-post-covid-dnb.html

2 Likes

Risikoviljen i markedet når det kommer til small cap tech (/medtech) med fremtidige inntekter / potensial er svært lav for tiden. Hvis ikke det kommer noe bud får vi rett og slett smøre oss med tålmodighet til risikoappetiten øker igjen.

2 Likes

https://www.redeye.se/video/event-presentation/845373/episurf-medical-company-presentation-with-pal-ryfors-ceo-at-redeye-growth-day-2022?utm_source=video&utm_medium=email

Trend siden siste del av Q1 er at det gjennomføres minst en Episealer operasjon hver dag, mandag til søndag.

510(k)-godkjenning for Patellofemural i USA forventes mid-2022, som strengt tatt kan være i løpet av uker…

2 Likes

Hmmm… Er det altså slik at kanskje momentum i selskapet er “bedre enn noen gang” samtidig som prisen på aksjen er relativt gruset? Den har jo vært godt over 50 % lavere på ett punkt enn den er i dag, så for all del, ikke all time low, men virker likevel til å ha fått mye juling i år, på lik linje med de fleste aksjer i bransjen? Dere som har peiling, ser dere på dagens kurs som et kupp gitt det dere vet om selskapet?

2 Likes

Jeg vil ikke påstå at jeg har mer peiling enn andre, men for meg ser dette ut som relativt god risk/reward nå ja. Selskapet er klare på at pandemien har holdt EPIC knee-studien tilbake, men melder nå at hjula synes å være i gang igjen. Bortsett fra pandemien kan jeg ikke se annet enn positive meldinger om fremdrift. Dessuten ser jeg på muligheten for 510(k)-godkjenning som en fin trigger i det korte bildet.

Redeye sier dette:

Base Case gap to be closed during H2’22

We expect the following two catalysts during H2 to take the share to our Base Case of SEK 5.0:

:black_small_square: News flow regarding patient recruitment for the EPIC-Knee trial (throughout this year)

:black_small_square: FDA approval for the Patellofemoral system (likely before the end of H1 2022) and its subsequent US launch during H2 2022

Det sagt så er jo selskapet i et segment som uansett kan falle mer pga utenomselskapelige forhold, så min bekymring er mer omkring makrobildet egentlig. Jeg beholder heller episurf enn det meste annet av aksjer. Krasjer markedet så er det mer cash som gjelder uansett…

Et par sitater fra Q1-rapporten til slutt :wink::

…a few words from one of the first surgeons in Australia who the Episealer® knee technology was presented for. His response was simply that “this is the biggest unmet need in orthopaedics right now”. Episurf Medical has the solution to that problem.

Episurf has no direct exposure to Ukraine or Russia and has assessed that the company is currently not affected.

Skal sies at i min temmelig high-risk-portefølje så er Episurf nå ganske klart største posisjon.

2 Likes

Thanks!!:slight_smile:

2 Likes

På lang sikt ja, da har veldig tro på aksjen på disse kursene. På kort sikt tør jeg ikke spå siden det styres veldig mye av risiko-sentimentet og denne type aksjer med diffuse inntekter i fremtiden har blitt gruset. En aksje som man kan dytte lengst inn i skuffen og se hva resultatet ble om 5 år.

Takk! Det er vel den risikoen man av og til må ta stilling til når aksjer tilsynelatende er på tilbud (uten noen garantier), hadde makro vært rosenrødt ville vel aksjen også vært en del dyrere :slight_smile: Vurderer en liten post i Episurf når jeg ser prisen og tar et veldig overfladisk kjapt blikk på utviklingen i selskapet. Takker for gode innspill her

1 Like

Ser aksjen har falt som en potetsekk her siden emien egentlig.

@Christian er du helt ute her?

Er vel fortsatt et interessant bet imo.

Nei, jeg har sittet på både opp og ned! Ikke spesielt smart. :see_no_evil:

1 Like

For nok lønn for «strevet» på lang sikt :stuck_out_tongue:

Jeg vurderer hvertfall denne nå. Ser attraktiv ut

Jeg har hatt ordre inne siste uka og fikk akkurat det jeg ville på 2,06 :slight_smile: Håper det kan være dobbeltbunn her, men det er selvfølgelig ikke enkelt for vekstselskaper om dagen selv om lite negativt kommer fra selskapet.

FDA approval virker som det mest sannsynlige og kan evt komme når som helst nå. Burde i så fall gi en positiv kursreaksjon :blush:

Litt uklart for meg hva som er situasjonen rundt behov for pengeinnhenting. Mener jeg har lest at de har til ut 2023, men det er sikkert andre her som kan si mer om det

Noen her inne som kjenner bedre til dette? Tror dette kan bli en perle på sikt. Men inngang er alltid litt vanskelig. For meg fremstår denne som ganske gunstig nå. :blush:

1 Like

Fra Q1 2022:

Hvis de fortsetter med cash flow på ca -20 mSek hvert kvartal, vil de ha behov for kapitalinnhenting i 2024. De jobber jo med å kommersialisere, så det kan hende cash flow vil bedre seg noe i kvartalene fremover.

4 Likes

Hovedpunkter fra rapporten i dag:

• 72% growth in the number of active customers during the quarter – Episurf is experiencing a faster adoption and increased acceptance for the Episealer® technology
  • In six months 2022, Episurf has already exceeded the full year 2021 figure for the number of active customers
  • 42% growth in gross order intake and a strong cash position

Det er fint å se at Pål Ryfors kjøper 88 192 aksjer i dag.

Her er link til Q2-rapport:

5 Likes