Jeg vil ikke påstå at jeg har mer peiling enn andre, men for meg ser dette ut som relativt god risk/reward nå ja. Selskapet er klare på at pandemien har holdt EPIC knee-studien tilbake, men melder nå at hjula synes å være i gang igjen. Bortsett fra pandemien kan jeg ikke se annet enn positive meldinger om fremdrift. Dessuten ser jeg på muligheten for 510(k)-godkjenning som en fin trigger i det korte bildet.
Redeye sier dette:
Base Case gap to be closed during H2’22
We expect the following two catalysts during H2 to take the share to our Base Case of SEK 5.0:
News flow regarding patient recruitment for the EPIC-Knee trial (throughout this year)
FDA approval for the Patellofemoral system (likely before the end of H1 2022) and its subsequent US launch during H2 2022
Det sagt så er jo selskapet i et segment som uansett kan falle mer pga utenomselskapelige forhold, så min bekymring er mer omkring makrobildet egentlig. Jeg beholder heller episurf enn det meste annet av aksjer. Krasjer markedet så er det mer cash som gjelder uansett…
Et par sitater fra Q1-rapporten til slutt :
…a few words from one of the first surgeons in Australia who the Episealer® knee technology was presented for. His response was simply that “this is the biggest unmet need in orthopaedics right now”. Episurf Medical has the solution to that problem.
Episurf has no direct exposure to Ukraine or Russia and has assessed that the company is currently not affected.
Skal sies at i min temmelig high-risk-portefølje så er Episurf nå ganske klart største posisjon.