Equinor ASA: Meldepliktig handel
Hvor langt ned må denne for å være attraktiv i dagens børsklima? Skal jo helst kjøpe når det flyter blod i gatene…
Håper på at dealen med Tencent på Funcom skal gå gjennom, og da har jeg plutselig et (for meg) større beløp med likvide midler.
Hmmm. Historisk har den hatt støtte rundt 100, men nå er jo situasjonen ekstraordinær. Blir ikke overrasket om den går videre ned til 80-tallet (isåfall er den da nede på 2004-nivå). Men har man lang sikt (jeg har aksjer med 20-års horisont), så er det antagelig liten risiko å gå inn nå.
Finnes historikk såpass langt tilbake tilgjengelig noe sted? Jeg finner bare 5-års historiske kurser.
På iphones sin aksjeoversikt kan man slide årstallene mot venstre, og da kan man velge 10års horisont eller hele.
Eqnr har vel en mye lavere breakeven idag også iforhold til 2004.
justert for utbytte?
Tror ikke at man skal være misfornøyd med å kjøpe Equinor her ned, men den kan fort bli billigere. Jeg solgte meg ut av Equinor og AkeBp for 6-8 uker siden og kommer neppe til å kjøpe før neste uke.
Oljeprisen vil falle fritt i tiden som kommer og jeg har lenge sagt at vi kommer til å se 10-20$. Store fare for en siffret, men håper vi slipper det… Om dere ikke allerede følger oljetråden så kan det anbefales.
Alt under 100lappen er god R/R med lange briller. selv med halvering av utbytter.
Köpte på mig på lång sikt igår. I tillägg till DNB & Aker. Har säkert inte sett botten, men det är oavsett billigt nu anser jag. Blir spännande att se facit efter 12-24 mnd
Ser for meg de deler ut aksjer i utbytte, som forrige gang oljeprisen kollapset?
Utbytte er utbytte.
Så lenge de har tilbakekjøpsprogram er det ikke noe spesielt å tenke på, gjenstår bare å se hvor mye de kjøper tilbake nå, og hvor lenge. hjelper jo lite å pleie kursen på disse nivåene.
Equinors aksjespareprogram viderefordeler aksjer
Noen som vet hvilken oljepris som er breakeven for Equinor?
Tror amerikansk embargo mot Russland og Saudi er nær forestående.
Senatorer i USA høynet i går presset mot Saudi-Arabia og Russland i et forsøk på å få dem til å stanse priskrigen, og holdt samtaler med førstnevntes utsending i Washington. De har prøvd å overtale president Donald Trump til å innføre en embargo på olje fra de to landene.
Washington vurderer å legge press på Saudi-Arabia og sanksjoner mot Russland for å få opp oljeprisen, ifølge WSJ. Og oljeprisen stiger umiddelbart som følge av nyheten.
Publisert: 19.03.20 — 17.56
USA åpnet kjeften og verden biter på Spørs da om det vil ha noe innvirkning på Russland og Saudi Arabia