Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Equinor ASA (EQNR) 🛱

Derfor den holder seg sÄ godt?
“Den norske modellen, hvor staten tar 78 prosent av bĂ„de inntektene og kostnadene, og samtidig gir fradrag for 82 prosent av investeringene, kan vĂŠre avgjĂžrende for at oljeselskapene stĂ„r imot det kraftige oljeprisfallet.”

 Äja,det glemte jeg Ă„ kalkulere med i estimatet mitt :sweat_smile:

Edit:
tror jeg ikke vil bomme stort uansett da “Equinor” nĂ„ vil gĂ„ markant i minus og starte aksjeutbyttene igjen for Ă„ trekke plaster over den veldig vanskelige situasjonen oljebransjen nĂ„ stĂ„r ovenfor.

Dette blir 2016 “all-over-again” ,men bare pĂ„ anabole steorider.

Oljeprisen ned 13% og EQNR opp 4% :crazy_face:

1 Like
1 Like

Flere enn meg som er sĂŠrdeles overrasket over hvor hĂžyt EQNR er priset gitt situasjonen vi er i?

Virker Ă„ vĂŠre totalt disconnected fra virkeligheten.

1 Like

Du mÄ nok prise EQNR pÄ futures og ikke nÞdvendigvis spot prisen. SÄ lenge de ligger over spot sÄ kan du si at det er en noe disconnect mellom EQNR og spot. SÄ tror jeg det er en del faktorer som at EQNR ikke var veldig dyrt priset fÞr OPEC+ konflikten. Og for de som pÄ dÞd og liv vil vÊre i oljeaksjer sÄ tenker jeg at EQNR skal handle pÄ en liten premie, hvis du tenker historie, balansen nÄ og eiervennlighet.

Men jeg kan ogsÄ vÊre helt pÄ bÊrtur :upside_down_face:

Den sto i 95 kr for 2 uker siden. SÄ hva er bedre nÄ?

1 Like

Trygdefondet har lastet opp


Jeg tror ikke du kan si at det var et effisient marked som priset EQNR pÄ kr. 95 for to uker siden - noe av grunnen til at jeg kjÞpte mer da. Markedet tar jo tid Ä finne ut av informasjonen og diskontere inn fremtidig cash flow. NÄr du har et sÄ stor fall, og den panikken som var pÄ det tidspunktet sÄ fungerte ikke markedet. SÄ er det er nok en kombinasjon av at en overdrev nedsiden, samt at en del mindre aksjonÊrer rÞk pÄ limits, at folk tok ut midler fra de store fondene etc. Det er en haug med faktorer, hvem vet hva som drev kursen ned mest. Men jeg tror det var en kombinasjon av panikk og at markedet ikke klarte Ä finne ut av informasjonen, og klarte heller da ikke Ä prise aksjen fornuftig.

Ok, ja vi fÄr se. Jeg tror denne stÄr i fare de neste ukene.

1 Like

Equinor ASA: Execution of debt capital market transactions

Equinor ASA: Oppdatert finansiell kalender

1 Like

Equinor ASA: Notifiable trading

1 Like

Equinors aksjespareprogram viderefordeler aksjer

Equinor reducing quarterly cash dividend for first quarter 2020 by 67%

Equinor ASA: Notice of annual general meeting