Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Equity the board game

Hei. Jeg skal ikke bruke for mye plass paa dette. Men var bare nodt til aa dele det siden mange her er interessert i finans og spill.

De siste tre aarene har jeg arbeidet med et brettspill inspirert av forskning paa finansbobler. Jeg er kunstner og min samarbeidspartner er samfunnsokonom. Det har nettopp kommet ut i forste opplag og er mulig aa faa kjopt paa julemarkedet paa Youngstorget eller via epost paa www.equityboardgame.com eller https://www.facebook.com/Equityboardgame/?ref=aymt_homepage_panel

Kom innom julemarkedet aa sjekk det ut hvis dere er i byen!

12 Likes

Stilig @markus, lykke til :smiley:

4 Likes

Jeg vil bare poste en liten oppdatering for de som måtte være interessert:

  1. utgave er nå utsolgt og vi prøver oss på en kampanje på startskudd.no (litt som kickstarter) hvor man kan forhåndsbestille en utgave av andre opplag til redusert pris. De 30 første som bestiller får ekstra reduksjon i prisen.

De siste 4 årene har jeg vært opptatt av vår tids “snake oil” selgere: bank og finansinstitusjoner som selger oss “garanterte” spareprodukter og høyrisiko valutalån og som overtaler unge mennesker til å skaffe seg egenkapital gjennom forbrukslån. De rir høyt på hypen og fraskriver seg alt ansvar når trenden snur. Derfor har jeg jobbet med å utvikle et spill som lærer oss noe om psykologien i markedet og vår egen irrasjonalitet. Vår visjon har vært å lære mannen i gata finansielt selvforsvar og å få spille et utrolig morsomt spill samtidig. Ta gjerne en titt på kampanjen vår.

Facebooksiden vår:

2 Likes

Kult, bestilt allerede. Estimert levering september '18 stod det … vente tålmodig.

Tips: ta en rask stavekontroll på teksten dere har på startskudd-siden din. Jeg la merke både til usolgt (burde vel vært utsolgt? :wink: - samt at dere omtalte startskudd.no som stratskudd…

1 Like

ops! tusen takk for korrekturlesning og kjøp!

Har du noen status på denne, ligger ting fortsatt an til levering i løpet av året?

PS: Gratis promo :smiley:
@hakon, @babyrage, @savepig - dette er noe for dere!

1 Like

Hei! Jeg sitter faktisk akkurat nå og ordner filene slik at jeg kan sende de til Hong Kong. Etter to ukers tid skal jeg motta en prototype og så skal det ta ca 30 -40 dager å produsere de 1000 spillene jeg har bestilt. Deretter ca en til to måneder shipping. hvis alt går etter planen har jeg spillene i sommer. Men September er min realistiske tidshorisont!

Eskene blir laget i kinesisk kirsebærtre med hengsler og lås. Skikkelig oppgradering fra 1. utgave! :slight_smile:

Har du ikke teaserbilder? :smiley:

Men neste utgave er altså ikke i hus enda :slight_smile: Blir enda bedre! Følg oss gjerne på facebook for flere oppdateringer: https://www.facebook.com/Equityboardgame/

3 Likes

Unboxing! Har nettopp mottatt prototype fra Hong Kong :slight_smile:

2 Likes

Liten oppdatering, vi fikk spillene i November og nå er de ute i noen butikker i Oslo :slight_smile:

sjekk gjerne ut hjemmesiden vår www.equityboardgame.com

5 Likes

God påske, og sjekk ut Kapitals påskenummer :slight_smile:

5 Likes