For min del:
- Flott med bankid/vipps etc pålogging
- Raskt å få inn penger og handle
- Fin bonus om du verver noen.
- Dårlige kurser
- Dyre gebyrer
For min del:
Hvordan er spread og volum?
Lavest spread i Norge, volumet vokser dag for dag. Men den kan bli bedre, vet de jobber med mer og større MMs
Skjønner. Jeg synes det er veldig bra at vi har norske børser!
Men sånn praktisk. Hva gjør at man velger en norsk børs med mindre utvalg, dyrere kurtasje, dårligere spread, volum osv enn f.eks Binance?
Går ut ifra at man må bruke kryptosekken eller lignende her også ved mange transaksjoner?
De kommer med egen løsning straks, for skatt.
For aktiv trading er det billigere et sted som binance, men det er mye dyrere å kjøpe med norske kroner på binance enn det folk flest tror. Dersom man for eksempel ønsker å kjøpe for 5000kr er totalkostnaden som oftest lavere på miraiex.
Det koster ingenting å overføre til Binance og det ankommer som oftest samme dag. Har du det fryktelig travelt og må bruke visa-kortet så betaler du 2% ja.
Tviler veldig sterkt på at kostnaden er lavere enn Binance altså…
Det koster i form av spread på NOK-EUR konvertering (om du overfører EUR SEPA, som er det billigste), SEPA transfer cost (30kr). Effektiv overføring av 5000kr er et påslag på 1%+ selv om binance ikke tar noen ekstra kostnader for dette.
Vurderer dette for første gang etter mtgox - som ikke gikk så bombe. Forstår jeg det riktig at det er ignen skattemessig fordel å handle i kryptovaluta via bedrift vs privatperson?
har miraiex stopploss og buy stop i ordersystem?
Jeg kan ikke skjønne hvordan folk her kommer frem til at dette kan på noen måte holde med binance eller andre. Jeg har nå prøvd miraiex og kostnaden gjør trading umulig. Ser man bort fra barebone trading system uten noe annet en marked order, så tar dem sinnsyke priser. En roundtrip i XRP kan koste over 10% med spread og gebyrer, rofl. never again.
Jeg har vel brukt det mest som onramp for å kjøpe til hodling, så har ikke finregnet
For aktiv trading er det helt klart ikke god nok dybde på miraiex enda, det har vel ingen her påstått. Men som onramp vil det for de aller fleste være billigere og raskere (iallefall med open banking deposit) å kjøpe på miraiex fremfor binance med norske kroner. Det eneste som er raskere er å bruke visa/mc men kurtasjen er da deretter.
Til og med i kveld gikk innbetaling på typ 30 minutter, det er ikke bad i det hele tatt
hvordan betaler du? går aldri raskere enn 24t for meg, jeg overfører direkte med bankid
Neonomics og sbanken, helt sikkert masse variasjoner.
(Har vært mye tregere med sbanken før for meg og)
Nordea som er treige da
Neonomics og nordea
Hei igjen!
Ser at vi har fått hjelp med å få besvart en del spørsmål, beklager at jeg har vært fraværende. Har vært mye arbeid siden januar.
Jeg avslørte i februar at vi jobbet med et system som skulle gjøre innskudd litt bedre for en gruppe av våre brukere (basert på bank). Dessverre så er det fortsatt noen banker som ikke er helt der vi skulle ønske de var, men det sies at dette er noe de jobber med.
I de siste ukene har både Sparebank1 (byttet internsystem slik at integrasjonen mellom Neonomics og Sparebank1 ble ødelagt), samt Eika hatt litt problemer. Nå ser det foreløpig fint ut hos oss.
Systemet blir smartere for hver transaksjon som går (selv om jeg ikke vil kalle det for AI), så det vil bli enda bedre jo flere som setter inn penger via Open banking-løsningen vi har på plattformen.
Til slutt så kan jeg avsløre at vi kommer til å tilby vår egen løsning for å beregne skatt for alle våre kunder (foreløpig kun hos oss) slik at du kan levere inn skattemeldingen uten å måtte bruke 3-parter for å gjøre dette. Og hvis dere ønsker å få noe svar direkte fra meg så er det bare å tagge meg, så reagerer jeg litt kjappere