Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ethereum

3700…:rocket::scream::rocket:

2 Likes

Nesten 3800 allerede :sweat_smile:

1 Like

Snart blir det å telle tusinger istedet for hundringser

3 Likes

Omg… 60% av portofølgen er her…

3 Likes

Da var 10-baggeren inne, på 8mnd! :beer::beer::beer:

14 Likes

Jeg leste på Reddit i går at en fyr mente vi var på vei inn i bear market fordi det skjedde så lite i helgene… :grin::grin:

Skjedd lite i kryptomarkedet?? Han følger tydeligvis ikke godt nok med!

3940 :sweat_smile:

2 Likes

Adopsjonen er i gang.

4 Likes

Tenker vi ferden går videre?

Kan noen gi en kort forklaring:

  • Hva betyr Eth2.0 for de som har ETH?
  • Hva er greia med at det skal innføres noe som gjør at hver transaksjon skaper mindre ethereum?

Sitatramme Jeg sitter og venter på 4000, jeg :crazy_face:

3980 ca. Rimelig nære. For å være helt ærlig så sitter jeg ikke og venter på 5000, jeg venter på 15000. Tiden får vise når vi kommer dit, men jeg er overbevist om at det vil skje på sikt.

1 Like

Slik jeg forstår det (og så må muligens noen gjerne korrigere meg) så betyr det blant annet:

  1. ETH 2.0 vil bruke en hybrid model der Proof Of Stake med optimistic rollups kommer på plass samtidig som mining fortsatt er i bilde men ikke så relevant (minere har vært de som til nå har fullført alle transaksjoner), som betyr at man skal kunne stake sine tokens (gi likviditet til markedet) og tjene på dette. Da trenger man ikke lenger sykt dyre hardware for å validere transaksjoner og de vil kunne skje langt fortere enn før ca 0.3s . Dermed vil gas fees (gwei) være langt mindre per transaksjon.

  2. ETH 2.0 så vil antall tokens burnes raskere enn det man får ved staking så det vil være en del scarcity i bilde slik at token pris fortsatt er attraktiv.

  3. ETH 2.0 vil inkludere noe som heter Proof of fraud (via Optimism) som er ganske spennende en transaksjon er gyldig så lenge ingen av node validatorer, motsier proof for en transaksjon (dersom ingen motsier dette så må det være en gyldig transaksjon).

Kan anbefale å lese og høre på følgende ressurser:

1 Like

@cristobal

  1. Optimistic rollups er en L2-løsing og har ingenting med L1 og ETH 2.0 å gjøre. Fjerning av PoW vil skje til høsten/vinteren. Staking under PoS gir ikke likviditet til markedet. Du fjerner likviditet, men du blir belønnet for å sikre nettverket. Man trenger bare normal hardware under PoS, men du oppnår ikke mye forbedring av ytelsen når det kommer til transaksjonshastighet eller tiden mellom blokker. Gas fees vil heller ikke direkte bli særlig mindre ved PoS siden de bestemmes av plassen i blokkene (gas limit). Når det er sagt så er validatorer mer investert i fremtiden til Ethereum enn PoW minere, så det er naturlig å anta at de vil være mer åpne for å stemme gas limiten opp. Når sharding kommer så vil plassen i blokkjeden øke med 64x, og dette vil føre til betraktelig lavere gas fees i en lengre periode.

  2. ETH 2.0 vil ikke burne tokens raskere, men inflasjonen (block rewards) vil være betraktelig lavere siden PoS er en mye mer effektivt konsensusalgoritme som ikke trenger store investeringer i hardware og strøm.

  3. Som sagt er ikke Optimism en del av ETH 2.0, med en separat løsning for skalering på L2.

3 Likes

Takk for rettelsen @Jadda :ok_hand:

1 Like

Gratulerer folkens :smiley: For en utvikling!

5 Likes

Det er nå 15 grønne dager på rad… (I hvertfall hos meg på Etoro) og for en stignigs takt…

3 Likes

Da har man dyppet tærne i vannet og kjøpt litt… På ATH!!

Vi skal med andre ord sikkert korrigere til 2500 nå. :slight_smile:

I alle dager

1 Like

Det tenkte eg når eg kjøpte litt freda og litt lørdag, men foreløpig har det vart bra. Ikkke deinstore beløpene, meir for å prøve lære kryptoverden

Ikke her heller, kjøper inn 5-10 lapper i støtet så kan jeg heller kjøpe om det blir en korreksjon.

Etter en del lesning virker Eth mer fornuftig enn flere andre coins.

1 Like