Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ethereum

“Fifteen-fifty-nine is really meant to create an ecosystem that encourages lower gas fees,” said Auston Bunsen, co-founder and CTO of QuikNode, which provides blockchain infrastructure to developers and companies.

“Sometimes people are willing to pay a lot to get into a block. Fifteen-fifty-nine seeks to remediate this issue by creating a base fee,” continued Bunsen.

Rather than holding a blind auction every block to determine the gas price, ethereum’s protocol will algorithmically decide the transaction fee based upon overall demand on the network.

Ethereum just activated its London hard fork, and it’s a big deal (cnbc.com)

De som har mer peiling enn meg sier det vil ta noe tid før effekten slår til.

2 Likes

Ville gas priser, dette for å bytte 45 dollar verdt med mynter til eth.

1 Like

Ikke for å bombe tråden, men Sean Ryan, CEO of Glitch Finance | Blockchain Interviews - YouTube

1 Like

Flaks at max fee kun er 1102 Usd da, så blir ikke mer enn det :rofl::rofl::see_no_evil:

Krypto skulle vel få bort de “sinnsyke” gebyrene man betaler for å sende fiat husker jeg å ha lest :sweat_smile:
Heldigvis er det andre blokkjeder da som er både billige og raske :ok_hand::ok_hand:

4 Likes

Husker det var drømmen, det skulle bli så billig / lave transaksjonskostnader at nye forretningsmodeller med svært små transaksjoner skulle bli mulig.

Hvilke snakker du om da, for eksempel?

Favoritten min er da Fantom. Men finnes andre også.

Men der er transaksjonene helt ferdig bekreftet innen 1 sekund og gebyr er en brøkdel av 1 cent. Så og si gratis.

2 Likes

Bull for Cardano at Ethereum fortsatt er svindyrt. La oss håpe dette fortsetter frem mot smart contracts får live i september, for da vil prisen på ADA eksplodere.

3 Likes

NANO og meme-varianten BANANO er verdt å sjekke ut. Instant og feeless.

Fikk rett på det første, med opp til 3000 (30% opp fra prisen den dagen - 6. juli), faktisk gikk den litt over også. Så får vi se hvordan det går med del 2 av spådommen. :mage:

Kommer et bearmarked, alle som styrer slår seg vrange og finansverdenen rakner så kan det sikkert skje :man_shrugging:

Ethereum opp 70% på en uke, og bjørnene slår seg på brystet over sin treffsikkerhet :joy:

4 Likes

Hvis man setter seg selv eller andre i binære kategorier så tror jeg utgangspunktet både for god debatt og god avkastning blir dårlig

8 Likes

Det ble rejection på MA200 på Bitcoin, regner med at den skal prøve igjen snart så da vil jo feks det alene definere hele kryptoverdenen og hvor veien går videre. Hva hadde du i tankene @holmes bak ideen om at krypto skal så hardt ned?

Jeg synes chartet ligner på tidligere topper og tror på en lower high her før det siger nedover. Tror også at vi før eller senere får risk off sentiment i (finans) markedet generelt og at man heller søker seg til trygge havner som har lenger track record. Jeg sitter ikke med fasit, men det er mitt subjektive syn her…

1 Like

Crypto er bare pyramide spill på avansert nivå. Fuck btc og Fiat penger lol. Gull har virkelige verdi.

Nå er vel også bitcoin en trygg havn for mange såfremt de tror den eksponensielle veksten fremholder og krypto ikke blir borte over nattet.

Når det gjelder chart og tidligere topper så vet jeg jo ikke hvilke du ser på, men antall eiere av krypto har økt noe voldsomt og fortsetter å øke, slik at sammenligningsgrunnlag blir veldig annerledes med mindre det er i nær fortid.

Den amerikanske økonomien er nødt til å ha folk i arbeid og kan ikke tillate nedtur, ingen renteøkning og antakelig flere stimulipakker ved behov taler for opp. Meget spesiell situasjon vi er i, ikke noe likt vi har sett før. Krypto eiere øker i ett vanvittig tempo, og fremholder det vil det få mer fotfeste og bli umulig å undertrykke.

3 Likes

Skulle nesten tur 3162.58 var motstand :sweat_smile:

1 Like

Visa er med på NFT bølgen og kjøpte denne til 150k$

2 Likes