Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ethereum

Noen som har kjøpt noe kule, rare, dyre NFT’er. Jeg har lyst til å kjøpe bare for å være med på hypen, men hva i all verden skal man kjøpe liksom😂

2 Likes

Fritt fram å velge på https://opensea.io/

I know, var bare nysgjerrig på om folk her inne har hoppet på bølgen

Tenk, dette startet Valve med i 2013 i Counter strike med skins/grafikk på våpen :yum:

2 Likes

Gi meg noen timer, så skal jeg lage en til deg i paint. Den koster bare et par Bitcoin :+1:

2 Likes

For billig…

1 Like

Et morsomt screenshot av Tim Berners-Lee sin Open Source kode kanskje? Bare ca 50 millioner kroner

“I’m not selling the web – you won’t have to start paying money to follow links.

“I’m not even selling the source code.

"I’m selling a picture that I made, with a Python program that I wrote myself, of what the source code would look like if it was stuck on the wall and signed by me.”

Kanskje vi kan ha en liten konkurranse her i helgen på hvem som klarer å lage den dyreste NFTen iløpet av et par timer som blir omsatt. Kunne vært gøy å se om noen klarte å selge en… Ser at @Nocturne kan tegne apekatter😀

5 Likes

Jeg minta noen Polkamon NFT’s, that’s it.
Tror nok de kan ta av mer når spillet kommer ut.

NFT hvor det fungerer som et sertifikat på eierskap har nok en god fremtid. Men alle disse stygge figurene som blir solgt må da være en bobble??

Hadde det ikke vært for at det har tatt helt av, så ville man vel ikke hatt slike om man så fikk de gratis en gang.

Det blir for lett å vanne ut de dårligste NFTene, det blir liksom ikke en begrenset vare selv om det ligger på blockchain.

2 Likes

Jeg skjønner det ihvertfall ikke, men nå skjønner jeg ikke hvorfor folk betaler millioner for fysisk kunst heller da :sweat_smile::see_no_evil: Så hver sin smak :relaxed:

4 Likes

Tapt mye på krypto…?

Artig å se hvordan en stor prosent av NFT prosjekter er en simple kopier av allerede eksisterende NFT prosjekter med en liten vri.

• Cryptopunks (original)
  • Fast Food Punks
  • 3Dpunks
  • Babypunks
  • 8 Bit punks
    Osv osv.

Greit nok å ville ha en del av et ikonisk, unikt NFT prosjekt som originale cryptopunks, men å skulle kjøpe en NFT fra et low-effort kopiprosjekt? Meh.

2 Likes

I USA kommer sikkert til å bli et skred av rettsaker om opphavsrett, så jeg hadde ikke turt å utvanne en NFT uten tillatelse hvis jeg skulle bruke den til noe kommersielt.

Det er jo desentralisert kunst, markedet bestemmer verdien og ikke en kunstkritiker.

Skjønte heller ikke greien før jeg forklarte til min far hva en NFT er, jeg stilte meg samtidig undrende til verdien til NFT løsningen. Da var det faktisk han som kontret med hva verdien kan være: Hvis man kjøper en NFT, så betyr det man eier den fult og helt, som igjen betyr at man kan gjøre hva man vil med den. Så hvis man eier en veldig populær NFT så kan man faktisk selge videre rettighetene til å benytte den. F.eks. hvis et selskap har lyst å bruke en kryptopunk i en reklame, så må de betale rettighetshaver en sum for å kunne gjøre det.

Jeg er fortsatt ikke overbevist, men jeg er litt på gli :relaxed:

Jeg har stadig tatt meg i å lure på hvor mye penger Dimitri kunne tjent, evt går glipp av siden jeg tipper han ikke er på NFT-ballen.

1 Like

Er som nevnt positiv til NFT, men det som blir solgt nå idag ser jo ut som en kar i fylla har brukt 2 min av sin tid og tegnet noe full fart i paint.

1 Like

Det er tydeligvis det det åpne markedet vil ha :slight_smile:

Denne kunsten er jo like uforståelig etter min mening (forskjellen er vel her at da er det “kjennerne” som setter verdien og ikke det åpne markedet):

1 Like

Ligger vel mye i en stor dose hvitvasking, litt galskap og diversifisering av verdier.

3 Likes