Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ethereum

@anon67470730 Tror det man får i yield på ETH hos Firi overstiger tredjepartsrisikoen man har. Men når det er sagt er det også på sin plass å minne om at man ikke bør putte alle egg i samme kurv.

1 Like

Vil gjerne se det regnestykke som tilsier at 4% yield på ETH overstiger tredjepartsrisikoen. Men kan sikkert regnes hjem med nok conviction og tillit til Vitalik.

Hvilken tredjeparts risiko er det du er redd for?

@anon67470730 Tredjepartsrisikoen kommer i store deler fra Firi. Vitalik har ingenting med dette å gjøre.

Jeg solgte alt jeg hadde av Ethereum før overgangen til POS, så jeg er ikke bekymret. Men risiko ved staking av Eth er blant annet handlinger hos tredjepart (Firi) og ukjent låseperiode i tillegg til alle de øvrige nedsidene med POS. Bare at midlene er låst burde utgjøre mer yield enn småe 4 %, som er omtrent én dag med volatilitet.

1 Like

Vitalik - i denne konteksten representanten for den sentraliserte styringen av Ethereum

Ethereum er mer desentralisert enn Bitcoin.

3 Likes

Antar du mener mer deflatorisk?

Looking at Lido once again, after Lido’s validators are accounted for, it requires more collusion than Bitcoin’s PoW.

Bitcoin has historically operated through mining pools. When comparing the decentralization of stake between validators to BTC mining pools, one could argue that ETH is more decentralized.

Since April 2022, Ethereum’s decentralization level has risen by 50%.

(https://assets-global.website-files.com/5fd11235b3950c2c1a3b6df4/62af6c641a672b3329b9a480_Unintended_Centralities_in_Distributed_Ledgers.pdf).

2 Likes

Nei. Jeg mente desentralisert som ett svar til Mink.

Hva tenker dere om ETH og BTC fremover?

Er det lurt å gevinst sikre på Alts nå?

Eller er troen at BTC og ETH fortsetter i positiv trend?

Både Bitcoin og Ethereum står ved et vippepunkt nå. Brudd på 25k i Bitcoin vil signalisere videre oppgang til 30k. Men det er motstand akkurat her på 25k. Jeg har “følelsen” av at vi kommer til å bryte opp. Hvis vi stenger 1. mars over 19500 så utløses sterkt kjøpssignal på Monthly.

Samtidig stengte kursen i går akkurat på motstand på weekly. Så den neste uka nå kan bli viktigste uka for kursen på lenge.

1 Like

Spennende, hvordan posisjonerer du deg mtp ALTS? Da mener jeg type sikkelig Shitcoins, som gjerne kun er tilgjengelig på Uniswap etc.
Samt noen fra 100-500 listen :sweat_smile:

1 Like

Jeg kjøper ikke sånn. Så da spør du feil mann. Kjøper kun Bitcoin og Ethereum.

1 Like

Ikke noe lodd altså?

tryggest det muligens.

Men har vært en del gode gains på ALTS siste månedene :muscle:t4:

1 Like

Hvilke tanker har dere om ethereum unlock i mars (shanghai hard fork). Inntrykket mitt fra crypto youtube er at det er nøytralt til positivt. Selv tenker jeg vi vil få et potesielt stort salgstrøkk. Og om det globale markedet blør litt så kan det bli stygt. Eller hur? :man_shrugging:

1 Like

Å rote seg bort i alts er hovedårsak til at man taper penger totalt på Bitcoin syklusen. Pass på å ikke hoppe inn i alts når Bitcoin crasher etter neste bull run. Der har mang en selvutnevnt flink trader som gjorde det bra i bullmarked gått på store smeller.

By the way, hva skjer med cash som skal backe stablecoin hvis mange på et exchange f.eks. kjøper stablecoin for 100$, så gjør gode investeringer i andre assets og casher ut i stablecoinen, for så å cashe ut 200-300$ i cash fra stablecoinen? Da kan de ikke ha nok cash i bakhånd til å betale? Vet dere hvordan det problemet løses?

Godt poeng.

Men tror du ikke at det kan være en god timing å posisjonere seg i div altcoins nå?

Har truffet på et par coins jeg kjøpte i fjor med både 4x og 6x tross at vi befinner oss i et bear market.

Å når btc skytter fart. Er jeg ganske overbevist om at alts vil følge med oppover.