Opp eller ned?
Tenker du med tanke på release av Shanghai testnet i Mars?
Opp eller ned?
Tenker du med tanke på release av Shanghai testnet i Mars?
true or false?:
Shanghai testnet refers to a test network for Ethereum 2.0, which is a major upgrade to the Ethereum blockchain. It is named after the city of Shanghai, where Ethereum 2.0 developers had a meeting in 2018. The purpose of the Shanghai testnet is to allow developers and community members to test and experiment with the features and functionality of Ethereum 2.0 before its official release. However, as it is a test network, the data and results obtained from it should not be considered final or indicative of the performance of the main network.
open ai.
Er bare jeg og Morti som hadde to teorier om neste bull run, hittil ser han ut til å ha truffet best Alt mitt er kun basert på bitcoin, og at markedet styres av Bitcoins halveringer i det store bildet, og at mars 2023 historisk ville vært en god tid for inngang der. Kan ikke nok om Ethereum til å si noe om caset til coinen.
Her kan du lese om hva som gir krypto verdi og Ethereum spesielt:
Kan også nevne at i min modell går Bitcoin mot teoretisk ekvilibrium(utflating av den langsiktige kurven) i 2026- neste halvering, men vet ikke om markedet vil ta det som positivt eller ikke. Når Bitcoin slutter å gi god avkastning fra forrige topp til neste halveringstopp, så lurer jeg på hvordan de langsiktige vil reagere. Hva som vil skje avhenger av markedet, at de langsiktige blir sittende. Tror det er risiko for et brutalt fall etter neste halvering, da toppen på bevegelsen vil skuffe de langsiktige. Vi så tegn til det allerede ved denne toppen, hvor en tidlig stor sell off ga oss to topper i stedet for en. Ved den neste nå, og spesielt den etterpå er det ikke helt sikkert at vi når nye høyder. Er der jeg ser den største risikoen for krypto som langsiktig sparing.
Når og hvorfor skal det skje?
Vanskelig å si når. Ut i fra avtakende avkastning for hver topp til topp/bunn til bunn/bunn til topp vil jeg spå at man ser det klart ved bunnen etter neste halveringstopp, og at neste halveringstopp ikke går så ekstremt langt over 60-100k, selv om man ville forventet 180k eller mer fra tidligere 20k-60k.
Her er matematikken, så får dere dømme selv om dette bare er surr :
Jul2010: Bottom: 0,05
Jun2011: 29,6
Nov2011: Bottom: 2,2
Apr2013: 230
Jul2013: Bottom: 66,3
Nov2013: 1152
Jan2015 Bottom: 207
Des2017: 19106
Des2018: Bottom 3244
Nov2021: 66953
Nov2022: Bottom? 15782
PBTC | Change |
---|---|
0,05 | |
29,6 | 59200 % |
2,2 | -93 % |
230 | 10455 % |
66,3 | -71 % |
1152 | 1738 % |
207 | -82 % |
19106 | 9230 % |
3244 | -83 % |
66953 | 2064 % |
15782 | -76 % |
Tallene er tatt 01:00 AM på topp og bunn dagene, så de er ikke perfekte med absolutt topp og bunn.
Jeg er redd 18x fra 2013 topp til 2017 topp og så 3x fra 2017 topp til 2021 topp vil fortsette å bli mindre ned til potensielt negativ avkastning fra 2021 topp til 2024/2025 topp. Avkastningen fra bunn 2023-topp 2024/2025 tror jeg ikke blir negativ, den blir nok fortsatt god, men fra topp til topp tror jeg vi ikke lenger ser de store multiplene. Jeg er usikker på hvordan de langsiktige som sitter igjennom alt vil reagere på det.
Det er jo ut fra ett spekulativt ståsted hvor mange vurderer Bitcoin ut fra høyrisiko asset pr i dag. For veldig mange land i verden er en 90% nedgang fra topp til bunn bedre enn landets valuta fordi de kommer seg aldri opp igjen. Så for disse vil Bitcoin ha en mye større verdi å holde enn egen valuta,noe man allerede ser tegn til. Bitcoin som valuta eller store of value tror jeg blir enormt fordi tilgangen er lik for alle og sikkerheten er enorm.
Bitcoin taper på alle fronter mot Ethereum.
Kommer an på hva du mener er hensikten til hver av de. Land som ønsker ett alternativ til sine egne “shitcoins” har nå kun ett alternativ. PoW er i tillegg både sikrest, skalerbart og desentralisert. PoS har gått på limpinnet ifht narrativet om at energi er problemet og ikke løsningen
Har sett en del staking-coins gå til H. men med ethereum er jo det ikke et alternativ pga. staking i seg selv. Så hvor er risikoen? Altså hvor kommer pengene fra stakingen fra? Om de kommer fra investeringer med bedre rente/avkastning, tar ikke de da en risiko på vegne av deg?
Protokollen betaler de som staker for å sikre nettverket. Firi tar en liten del av dette beløpet siden de ordner det tekniske.
Hmm, og da får de såpass? Høres ikke bærekraftig ut. Og pengene kommer fra transaksjonskostnader?
Protokollen tjener på transaksjonsgebyrer som blir brent, og taper på belønningen til de som lager nye blokker (staker). Balansen mellom disse kan man se her: https://ultrasound.money
Siden det er protokoll staking er risikoen den samme som ved å eie ETH. Dvs går protokollen dritt taper du alt du har staket men da går også ETHen du ikke staker i dass. Belønningen kan også være høyere enn 4%. All belønning kommer av transaksjonsfee.
Firi tar en andel for å administrere ja. Må jo ha 32ETH om du skal stake egen node som er et mas å holde på med.
Har testet det et par uker. funker ekstremt bra. Man får 4,17% som er helt innenfor. Utbetaling hver fredag.
Merk at 3,9% var gevinsten i test perioden, den er økt nå.
Kommer også mer coins for staking.
Risikoen er ikke den samme som for å bare eie ETH. Firi kan for eksempel gjøre en tabbe slik at ETH blir slashet. Dette skjer hvis de bryter reglene i protokollen. Belønningene kommer fra fees, MEV og block rewards.
Slashebiten er sant. Øker risikoen vs det å kun eie.
4% staking reward kan da ikke være verdt risikoen når man ikke kan ta ut midlene og man kan bli slashet pga handlingene til en tredjepart. Må være mye bedre r/r å bare hodle.