Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ethereum

Tenker at prisøkningen på bitcoin vil flate litt ut, nå etter folk ble skremt av “raset” igår, men at dette vil ta seg opp igjen iløpet av neste uke.(1 uke i kryproverden er som 1 år i vanlig aksjehandel)

Men dette er kun ønskesynsing

Hehe, jeg ønskesynser at jeg selger og at vi får en ALA jamie dimon Kina fud korreksjoner og at jeg laster opp 50 prosent mer på bunn :slight_smile:

1 Like

Tok 210 ETH XBT til nå, på 35,99. Legges i den langsiktige, usynlige skuffa lengst vekk på mørkeloftet :smiley:

5 Likes

Hvorfor kjøper dere XBT fremfor real thing? Fordi det er lettere å handle?

2 Likes

kan handles direkte fra nordnet

1 Like

Og det sikreste tapet. Du får ikke forks. Tipper det kommer en haug fremover.

2 Likes

Håper du har lest det opp @Oilimp :wink:

Takk @NoBrain - da kjøper jeg heller the real thing altså.

2 Likes

Jeg vet ikke hva du bør gjøre i forhold til din strategi. Jeg sier bare forker kommer og du taper på å ha de trackerne i stedet for ekte bitcoin. + De andre grunnene du nevner.
Det tar ikke lang tid å kjøpe.

1 Like

Hvorfor får jeg ikke lagt inn salg av ETH XBT til en pris en del over dagens kurs, med noen uker (20 desember ish) som frist?
Går heller ikke an å legge stoploss salg der.

Fikk du solgt?

Selvom min post har lang horisont, så er det irriterende å se at timingen for inngang ble feil. Dette må forbedres og ikke kjøpe basert på ønskesynsing :sweat_smile:

1 Like

Never catch a falling knife? Bedre å kjøpe på vei opp enn ned vel?
Men det kommer også an på horisont. Som i Nano, jeg bryr meg ikke om kjøpene mine ble gjort på 97 eller 68, alle monner drar inn mot den store potten :slight_smile:

5 Likes

Solgte halvparten👍

2 Likes

Og verdien tilfaller de som eier etnen

evaluating how best to maximize the value which may be created from the bitcoin fork that resulted in BCH for those who held its Certificates at the opening of trading on August 1st

3 Likes

I tillegg større spread.

Men på den andre siden er det en viss trygghet å kunne selge og sette inn i aksjer i løpet av sekunder.

Dessuten gir det egenkapital til eventuelle andre posisjoner om man har belåning.

1 Like

Jeg ser at det jeg skrev kan misforstås, det er du som eier Etn sertifikatet som får verdien, det derfor feil som det ble beskrevet over at du taper penger på en hard fork

3 Likes

Kan du “dumb it down” litt Holmes? Har dette betydning for oss som sitter på ETH XBT? Altså hvis de forker (splitter?) så taper vi masse penger eller?

Nei, motsatt. Marqviz hevdet lenger opp i tråden at man ikke skal eie ETNen siden man da går glipp av verdien som skapes av en fork. Det stemmer altså ikke, verdien vil beholdes hos eieren av sertifikatet, altså du som eier papiret når dette inntreffer.

Når det er sagt så betaler du 2.5% årlig gebyr og du taper på spreaden, så man får veie fordeler og ulemper opp mot hverandre.

4 Likes

Takk for svar @holmes!
Tror jeg holder meg til XBT, når jeg leste at man kan bli frastjålet coins, som ETH, Bitcoins osv… Synes det høres helt sprøtt ut, skjønner ikke at folk handler det hvis det er en reell risiko?

1 Like

Det er en reell risiko men du må jo ta dine forhåndsregler. Vi har pengene stående på Nordnet f.eks men Nordnet kan også bli hacket. Problemet med å la krypto stå på f.eks en exchange er at noen av disse er litt shady og ikke har god sikkerhet. Derfor må man ha en cold storage hvor man lagrer sine krypto, og bare sitter med det man evt. trader med på exchangene.

Les denne: (til skrekk og advarsel)

Mt. Gox announced that approximately 850,000 bitcoins belonging to customers and the company were missing and likely stolen, an amount valued at more than $450 million at the time.