Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ethereum

Kan vi få en kommentar fra Erna?!!

1 Like

Med dagens prisutvikling virker det faktisk som en god idé å starte mining av ETH. Såvidt jeg kan se her: http://whattomine.com/coins/151-eth-ethash så er det fortsatt mulig å få en relativt god ROI av å mine dersom man har utstyr fra før (les: Et mid-high range gaming grafikkort). Nå er ikke strømprisene så ille heller og prisforventningene til ETH gjør det nok enda mer lønnsomt i lengden. Med mitt kort vil jeg ligge på en ROI på ca. $23/uke med dagens kurs.

Jeg har prøvd å utforske mer rundt mining, og ETH og ETH-baserte coins virker relativt straight forward å mine, samt at det er noenlunde progressivt i motsetning til f.eks Verium der mining virker veldig bingo.

Edit: Selv ved å investere i utstyr bør man få en relativt grei ROI. Eneste issue nå er at AMD-kort som vanlig er best (dog nVidia kort ligger ikke langt etter), og at samtlige nettbutikker er fullstendig utsolgt for AMD-kort :stuck_out_tongue:

Hva har du kommet frem til angående Etherum og mining? Kunne tenkt meg å lære mer om dette self for å prøve ut.

Rent teknisk er det bare å installere en miner. De fleste anbefaler Claymore https://bitcointalk.org/index.php?topic=1433925.0 Det er bare å lese dokumentasjonen/google litt så finner du ut av det. Du kan også enkelt finne hva ulike grafikkort yter av hashrate med litt googling.

Dersom man må investere masse penger i en mining rig er det noe mer sårbart enn for meg som har en decent pc fra før og som jeg bruker hver dag til alt mulig annet. Ergo for meg så er den eneste utgiften strøm.

Instalert pool miner for etherum nå så er i gang! Har ett rx480, tok samtidig å bruke overklokking pakke fra leverandør og satt det til - 40% på power. Tilnærmet identisk hash som viser i miner men kaldere gpu og mindre watt :slight_smile: ved - 50% tapte jeg 10% ytelse.

3 Likes

nice hvilket type chipset . AMD ?

Hvis der var til meg, nitro + 4 GB versjon av amd rx 480 ha :slight_smile: får ikke drøye mengder men har 0,01 ether på ca 16 timer. Ikke ille med ett kort som trekker under 90w ekstra når maskinen uansett er på og miner verium :slight_smile: Må ta og regne mer nøyaktig på det snart for å se hvor bra det faktisk er da :slight_smile: Jeg har tatt den enkle versjonen hvor jeg kun sier at max strøm tillat er 40% mindre, med undervolting kan jeg gjerne få mer ytelse og lavere strøm virker det som, høres rart ut men må bruke mer tid en jeg hadde tilgjengelig for å leke mer avansert. Jeg har 25 i hash mens han med 7 på chat har 200. Burde gi mindre ikke mer per kort ved crossfire så er nok litt å gå på!

Edit: etter å ha googlet litt ser der ut som ytelse/watt ikke blir stort bedre så beholder det som nå. Helt greit å få det så enkelt! Og skal du mine er 4gb versjonen best, folk flasher 8 GB versjon med 4 GB bios for å få mindre strømforbruk :stuck_out_tongue:

1 Like

Er det noen som har vurdert å kjøpe AMD aksjer?
kursen har ligget noenlunde stabil til tross for at de i løpet av de siste to månedene har blitt utsolgt for alt av RX470 480 570 580 skjermkort over hele verden.

Det må da bli litt av ett resultat de får i q2

1 Like

@mark-1

Leste en veldig interessant artikkel om både AMD og Intel etc. Alle som basically lager grafikkort, chip sets, RAM osv. Det stod at de ville tjene mer på denne mining boom’en en de som miner. Altså, ved å kjøpe aksjer i disse selskapene vil man få en bedre meravkastning enn å mine selv.

Referansen var mining boom’en under Klondyke tiden i USA. De som laget mining utstyr (spett, bøtter, trilleborer osv), endte opp med å bli veldig rike ifht. de som gravde etter gull :slight_smile:

2 Likes

Enig i mye av det du sier. Pga Ryzen ser vi jo at Intel ruller ut kanonene med i9. Spørs om dette ikke kommer forbrukerene tilgode også.

1 Like

Hvor kan jeg kjøpe ether? Noen sider som er bedre enn andre? Noen norske?

Flere her bruker kraken.

Har kraken wallet også? Er det noen andre steder jeg burde lage wallet eller bare generer en random wallet og holde keys på pcen?

Wallet vil du ha offline på pcen din. Om Kraken dør eller forsvinner mister du alle pengene som står på konto hos dem.

Pcen min er alltid online. Mener du privat key på en usb minnebrikke eller lignende?

Høøøydeskrekk :slight_smile:

1 Like

Ta av litt rundt $500 :wink: