Ok, et siste svar.
“Alt avfallet”. 70% av anleggene i Norge har veldig gode bunnforhold. Tar man med de anleggene som har gode bunnforhold kommer man til at rundt 90% av anleggene i Norge har gode eller veldig gode bunnforhold.
Hvorfor ønsker du som er opptatt av bærekraft at energiforbruket til anlegget skal øke, og at man skal ha et større fotavtrykk enn i dag? Det er det som skjer ved å sette inn pumper i stedet for å benytte seg av de naturlige vannstrømningene.
Næringen har gått over til mer og mer mekaniske avlusningsmetoder, noe som har gitt en nedgang i bruk av lusemidler.
Hvordan kan du si at rømninger øker jevnt og trutt når statistikken sier det motsatte?
Det virker ikke som du er verken oppdatert, eller interessert i å oppdatere deg på all informasjonen som finnes.
Jeg pynter ikke, jeg presenterer fakta. Næringen sliter med enkelte ting, men ser man på det store bildet er de norske sjømatselskapene kåret som noen av de mest bærekraftige proteinprodusentene i verden. Hvis dette ikke er godt nok ihht ditt syn på bærekraft, så tror jeg ikke du finner noe selskap å investere i.

så kan alle leve lykklig sine glade dager i oslo sentrum som frisører og baristaer.