Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

ExpreS2ion Biotech Holding AB (EXPRS2.ST)

Hypen fortsetter, utfallet av søknaden forventes senest i morgen.

RT 28,40 - Expres2ion har nå doblet seg siden @investor og @sjog nevnte denne på INSIDER chatten.

5 Likes

Eg gjekk ut på 20,9 her etter ein inngong på 14 kr. Tenkte at den ville korrigere litt. Sjølvsagt irriterande no, men lykke til vidare for dere som fortsatt er inne. Spennande selskap.

2 Likes

Aldri feil å ta gevinst, får se om jeg lærer denne gangen eller om jeg gjør samme feil som i PCIB berg og dalbanen :joy:

2 Likes

Med bedre data preklinisk enn az og moderna så skal det vel mye til for at de ikke skal få innvilget søknaden. Har selv 100% avkastning nå. Vurderer salg av halve beholdningen ved en evt melding.

Mest spent på finansieringsdelen av hele opplegget.

1 Like

Malaria Market: SEK 4,000,000,000 cirka 435,000 dødsfall per år. Halvparten av verdens befolkning i fare. En markedsvurderingsstudie utført av Boston Consulting Group, sponset av Malaria Vaccine Initiative, estimerte den globale markedsverdien av malariavaksiner til opp til omtrent 400 millioner dollar per år, basert på estimert etterspørsel etter malariavaksine. E2B er involvert i 5 forskjellige vaksinekandidater og mottar royaly på en mulig vaksine.

Brystkreftmarked: SEK 70.000.000.000 Brystkreft er en utbredt kreftindikasjon som rammer mer enn 1,3 millioner mennesker over hele verden årlig, noe som resulterer i mer enn 450.000 dødsfall (Tao, 2015: www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25543329). Den vanligste behandlingen i dag er basert på monoklonale antistoffer, hvor den dominerende behandlingen HERCEPTIN (trastuzumab) genererer et årlig globalt salg på 7 milliarder dollar. Målproduktprofilen for AdaptVacs ledende brystkreftprosjekt er skreddersydd for å være svært konkurransedyktig både når det gjelder kostnader og effektivitet, og sikter dermed mot en betydelig markedsandel. E2B har opsjon på rettighetene til AV001 i ytterligere 7 måneder og vil motta både forhåndsbetaling og royalty hvis de klarer å selge den til en BP.

PWD Market SEK 1.000.000.000 AdaptVac anslår at en effektiv PWD-vaksine vil nå et akkumulert nettoomsetning på EUR 100 millioner innen fem år etter markedsstart. Basert på dette vil den forventede verdien fra royalty og milepæler til AdaptVac ligge innenfor et tosifret MDKK-område i denne perioden. E2B blir kongelig på en mulig vaksine.

Sammendrag: Vaksineindustrien er treg. Det tar ofte 10 år å få vaksine. E2B har flere interessante samarbeid som kan generere veldig store inntekter på sikt. PREVENT-nCoV utvikler seg i rakettfart og kan bevise for BP at E2B og AdaptVac har en unik plattform som raskt kan produsere effektive vaksiner. E2B har en plattform for å produsere protein for vaksiner som andre plattformer har mislyktes med.

Satser på at noen av de mange vaksineprosjektene til E2B blir fremgangsrike og viser til bra resultater.

2 Likes

Handelen avsluttes i dag på 29.40kr, FOMO til de grader :rocket:

4 Likes

Da rundet jeg 100 % i denne også. Men har så lite inne at jeg ikke har fulgt med. Var egentlig bare et blindt kjøp etter at det ramlet noe ut av tastaturet til Bra_britt.

Noen som har formening om hvor vi skal?

https://www.dr.dk/drtv/se/laegens-bord_-hvornaar-faar-jeg-stikket_237110

Ikke fått sett innslaget selv, men kandidaten som exp2 er med på snakkes vist om i denne sendingen.

Vaccinen er baseret på en ny teknologi, som forskerne på universitetet har arbejdet på i 15 år.

»Jeg forventer, at vores vaccine vil aktivere et stærkt respons fra immunforsvaret og også virke markant bedre end mange andre mod nye virusvarianter, altså mutanter,« siger Ali Salanti, professor på institut for immunologi og mikrobiologi på Københavns Universitet, til Kristeligt Dagblad.

2 Likes

Dansk lege av den kaliber som Nakstad har I Norge viste frem vaksinen Expres2 og bavarian har under trials igår på dansk tv. Lægens bord: Sæson 2 | Se online her | DRTV

Hypen og raketten fikk enda mer å gå på. Han nevner også under innslaget at vaksinen skal starte menneske trials innen 2 uker :slight_smile:

6 Likes

Skulle det komme svar på søknaden i dag og? :blush:

Mest sannsynligvis - utdrag fra expreS2ion sitt newsletter - Exciting outlook for 2021 and beyond

Let us move on to your outlook for the rest of 2021 and thereafter. Can you start with summing up the status and outlook for the ABNCoV2 COVID-19 vaccine development program?
“Of course. We announced on January 8, 2021 that an application for a phase I/IIa clinical trial was submitted to the Central Committee on Research Involving Human Subjects (CCMO) in the Netherlands. The application is expected to be approved under a COVID-19 fast-track review procedure, which means that a decision will be made within 25 business days. Even with a few extra days added to this timeline for good measure during these pandemic times, a decision should be expected in the coming weeks, so these are exciting times for the program.

2 Likes

Takk👍 Hvis ikke i dag, så sannsynligvis neste uke da. Like greit å spre de gode nyhetene litt…

1 Like
2 Likes
2 Likes

"Mutationsvaccin får snabbspår i EU

Covidvaccin som är ämnade att skydda mot nya virusvarianter får ett ”snabbspår” i EU:s godkännandeprocess, enligt nyhetsbyrån Reuters.

TT
Publicerad: 12 februari 2021, 21:48
Den europeiska läkemedelsmyndigheten EMA utvärderar vaccinkandidater och kommer inte att kräva samma stora underlag för ”mutationsvaccin” som för vaccinen som nu är godkända. I stället för studier baserade på upp till 40.000 försökspersoner ska EMA titta på underlag med endast hundratals deltagare.

”Vi håller på att uppdatera våra riktlinjer, i vilka vi inte kommer kräva stora ”fas-3”-studier”, säger Marco Cavaleri, ordförande för utvärderingsgruppen för vaccin vid EMA"

Dette kan nok gå fortere enn forventet om Expres2ion får nyte denne goden. Hodl på aksjene :slight_smile:

Etter å ha lest denne meldingen flere ganger så gjelder kansje ikke denne ordningen nye vaksiner som exp2 nå skal ut med.

Antar det er ment på de som allerede har gjennomført faseIII, som bare trenger noen justeringer for å ta knekken på mutantene.

4 Likes

Jeg mener også at det EMA sier er at mutantvaksinene vil behøve bare noen hundre i forsøk når hovedvaksinen alt er godkjent med en større fase 3.

1 Like

Statsminister Mette Frederiksen (S) forholder sig nu til en fremtid, hvor coronavirus trods vacciner risikerer at udfordre os længe endnu. Derfor skal vi gøre alt for at undgå nye nedlukninger med store konsekvenser, siger hun. Hun lægger op til, at danskerne skal testes flere gange om ugen, til en mere langsigtet kontrol med grænserne og til en danskstøttet produktion af vacciner. Gør vi det, er fremtiden »håbefuld«, mener Mette Frederiksen, som også fortæller om en særlig fortrydelse.

1 Like

Man må huske at tage alt hvad Mette Frederiksen siger med 400 kg salt. Danskerne kommer ikke til at blive testet 2 gange ugentligt.

1 Like

Nej jeg har stadig min første test til gode.

40kr brutt. Fortsatt ingen PM :thinking:

1 Like