Sitter og tenker det samme… Følger med argusøyne at den faller nå i premarkedet…
Går den under 320/USD tror jeg at jeg tar et lodd.
Metaverse? Framtiden eller flopp? Hva tenker folket?
Sitter og tenker det samme… Følger med argusøyne at den faller nå i premarkedet…
Går den under 320/USD tror jeg at jeg tar et lodd.
Metaverse? Framtiden eller flopp? Hva tenker folket?
Hehe, jeg tenker Mark er en legende allerede og det å kjøpe store fall i FAANG historisk har slått indeks.
Jeg hører faktisk en lydbok om det nå fra en ledende tek-analytiker.
Men jeg kjøpte dessverre på høyere kurs, så jeg er inhabil.
Jeg tenker Facebook klarer å finne en måte å tjene penger på teknologien og kunnskapen de lager seg uavhengig av om Metaverse blir stort eller ikke.
Ja, de er jo verdens største mediebedrift egentlig med 3 milliarder brukere og Instagram etc, så vil de nok vokse over tid
Kjøpte litt på dippen i dag
Fikk gav på 319, muligens risikabelt i et blødende marked, men men
Dette gjorde vondt ja… Flere enn meg som tror det er en overreaksjon ned?
Tallene de la fram er jo på ingen måte dårlige, bare litt dårligere enn estimatene.
De har 2.9 milliarder brukere, inntekter som flyter inn, og investerer stort i egen utvikling og teknologi fra frie midler (ikke lån)… Hva er det jeg ikke forstår?
10% ned? Mulig… Men synes 20-25% på denne meldingen er en diger overreaksjon
Dette viser vell bare hvor mye luft som er i ballongen. Alt er tuftet på vekst i EPS og inntjening for de store selskapene som utgjør størstedelen av verdiene på NYSE. En liten miss slik som FB hadde her på EPS og med nedjustert guiding, og markedet sender den hodestups ned. Jeg ville aldri rørt amerikanske aksjer nå, pga multiplene er historisk veldig høye og USD kan fort svekke seg i årene fremover pga FED på lang sikt er nesten tvunget til å fortsette med QE.
Riktig hvis Q1 ender i nedre del av guidingen og kan det bli sett på som at de er i ferd med å miste den ledende posisjonen.
Jeg tror futures kan være tungt manipulert.
Er vel første gang de ikke har vekst i brukere. Tror det var den biten som satte kursen utfor. Vekst selskap uten vekst. Det blir fort auau
Facebook er nå priset til P/E 17,5
Men tror vi på at det fortsatt finnes facebook om 17.5 år? Ca i 2040? Det må det jo på et vis om vekst uteblir. Jeg tenker nei…
Facebook må forsøke på å kjøpe opp konkurrenter for holde sin posisjon. Selv om jeg tviler på at myndigheten kommer til å tillate det.
“It’s easy to forget amid the near-term uncertainty that Meta remains one of the greatest businesses of all time,” Tilson wrote. “Keep in mind that 3.6 billion people — a staggering 61% of all people aged 15 and older on the planet — use one of Meta’s services every month, up 9% year-over-year in the fourth quarter.” For the record, Meta owns Facebook, Instagram, WhatsApp, Oculus and Messenger.
All of that translates into 20% revenue growth, an operating margin of nearly 40% and free cash flow that hit a record near $13 billion last quarter, and up around 36% year-over-year, the investor added.
Jeg synes fallet er overdrevet så til de grader. Et fall på kanskje 10% der og da, men det er jo et bunnsolid selskap, og verdens desidert største i sin sjanger.
Grunnen til fallet er jo ikke Q4-tallene, men guidingen for Q1-tallene.
Får mer respekt for mannen her
Hvis dette er en faktisk ansatt så forstår jeg jo hvorfor de har et behov for å kutte noen tusen av dem.