Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Facebook, Inc. (FB)

Aner ikke hva som skjer fra dag til dag her, men registrerer bare at businessen tuter og går selv i tider hvor “alle hater” FB. At Twitter også slutter med politisk reklame foran 2020 valget er også positivt, nå vil disse PR budsjettene i enda større grad havne hos FB og Google.

Dette er bare en aksje man kan eie og fortsette å kjøpe de store dippene. Den er overraskende volatil til å ha en perfekt balanse som nå har bikket $52 mrd.

Mitt fair value anslag er fra $275-$300. FB er BY FAR den billigste av alle FAANG aksjene, som jeg har argumentert for siden 2018. Med en forward P/E for 2020 på rundt 18-19 mot SPY som ligger rundt 16 så vil jeg påstå at dette er billig. FB vokser topplinjen på 28%, SPY er ikke i nærheten med sine single digiits. FB burde være priset på 28-30x P/E gitt veksten, men det får heller markedet ta seg av.

4 Likes

Dette er den type “buy-side” investorer jeg liker.

1 Like

Helt ok å krangle med en moderator men å drive å plage medlemmer med at de ikke har peiling er ikke greit.

2 Likes

Begynner å lugge skikkelig for zucky boy nå.

De tapte så det sang i høyesterett i Tyskland.

Og boikotten fra selskaper som ikke vil kjøpe reklame lengre tar til i styrke.

1 Like
1 Like

https://www.washingtonpost.com/technology/2020/06/28/facebook-zuckerberg-trump-hate/

1 Like

Merkelig verden vi lever i, hvor disse store selskapene skal få lov til å påvirke verden så dramatisk. Flesteparten av disse er assosiert med George Soros, enten direkte eller ved at de har fått midler fra han.

Et fritt internett kan vi nå bare se langt etter, så lenge 90% (saueflokken) er hjernevasket av MSM går dette bare en vei dessverre.

2 Likes

FB henter seg godt inn idag, var nede på 210. Men tror det ligger mer dritt i pipen mot FB.

Hva er feil med George Soros sin tankegang egentlig?
Syntes nå det er riktig å tenke noe etikk i markedet :see_no_evil:

Absolutt alt er feil med George Soros sin tankegang! For tiden er jeg også vitne til at Premier League gjør sitt ytterste for å knele for terroristorganisasjonen Black Lives Matter. Det er så forbanna jævli irriterende for å si det mildt…

Eksempel på manipulering fra media for de av dere som fortsatt ikke har forstått det:
image
image
image
image
image
image

Denne organisasjonen bryter seg inn på privat eiendeom og ender opp som “offeret” i media. Det er så jævli latterlig at jeg nesten gir opp snart.

Og selv om flere hvite blir drept av politiet enn svarte, er det altså Black Lives Matter og den kriminelle George Floyd (som pekte pistolen sin mot en gravid kvinnes mage mens han var på røvertokt) som tar all oppmerksomheten og fører til at kriminelle fritt får gjøre faenskap rundt omkring. Akkurat som før valget i 2016 når denne terroristorganisasjonen var ansvarlig for drapene på 5 politimenn i Dallas.

1 Like

Ganske lei BLM. Marxistisk forferdelig tankegods, som ikke skyr noen midler for å forsøke å tvinge alle andre til å føye seg etter deres krav.

1 Like

Det er jo et utrykk som heter go woke go broke. Når unilever nå stopper å bruke penger i sosiale medier ut året, så er det vel et RIMELIG sterkt signal til FB med venner at de må gjøre noe for å pungtere venstresidens ekkokammer ( for ekstrem høyresiden er jo bannet og sparket ut for lengst).

Unilever og deres CEO Paul Polman

George Soros and Paul Polman - Chief Executive Officer of Unilever and the head of the World Council of Entrepreneurs and sustainable development, management of SOCAR - the largest state companies of Azerbaijan have agreed to participate in the Council stated Lozhkin.

https://www.cnbc.com/2020/08/26/facebook-could-be-the-next-1-trillion-company-heres-how.html

The stock hit an all-time high Tuesday, closing at $280.82, and has roared 105% off its March low.

:cry:

Ikke selskapsrelatert - men jeg har stadig en returnerende lyst til å melde meg ut av hele FB/Instagram/Messenger-systemet.

If it is free - you are the product.

2 Likes

To store “slemme” selskaper slåss om reklameinntekter.

Det er sånn google tracker folk for reklame, hvorfor skal ikke facebook gjøre det samme? Jo, fordi Apple vil ha eksklusiv tilgang til informasjon om apple-brukerne så de kan tjene penger på det.

Er alltid morsomt når disse selskapene tar ett “moralsk” standpunkt.

1 Like

Fy faen så bra priset denne aksjen er nå